בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
מוזיקה 
איה כורם מבקשת מבית המשפט העליון להשתחרר מחוזה כובל עם חברת המוזיקה "עננה" 
 
מוזיקה |
 

בערעור שהוגש על-ידי היוצרת נאמר, כי תוצאתו הישירה של פסק הדין שניתן על-ידי בית המשפט המחוזי בחיפה, הינה גדיעת הקריירה האומנותית שלה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

הזמרת איה כורם הגישה אתמול (ראשון) לבית המשפט העליון ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בחיפה (השופט עדי זרנקין), אשר קבע כי ההסכמים בינה לבין חברת המוזיקה "עננה" יישארו בתוקף.

 

לטענת כורם, המיוצגת על ידי עורך הדין בעז בן צור, בית המשפט המחוזי הכשיר את כבילתה להסכם, החולש על מלוא ההיבטים של הפעילות האומנותית, הכרוך במתן שירות אישי ומצריך מידה רבה של אמון - לתקופה של עשורים קדימה.עוד טוענת כורם, כי פסק הדין מתעלם מן העובדה שהצדדים אינם יכולים לעבוד יחד וקיים ביניהם משבר אמון עמוק.

 

בערעור מפנה כורם למאמר שפרסם לאחרונה מומחה לזכויות יוצרים, טוני גרינמן, בנוגע לפסק הדין הנדון, לפיו: "הקביעה כי ניתן לקשור אמנית לחוזי הקלטה, הוצאה לאור וניהול לתקופה כה ארוכה בלתי ראויה ואם יורשה לנו - אף מזעזעת. מדובר בחוזים למתן שירות אישי, שקושרים את האמנית למה שניתן להעריך יהיו מיטב שנותיה הפוריות, וזאת אף מבלי להבטיח לה הכנסה מינימלית כלשהי בכל תקופתם".


הקושי, לשיטת כורם, מתעצם גם נוכח יתר הקביעות בפסק הדין. בית המשפט המחוזי "הכשיר התפרקות מאחריות מצד עננה ביחס לחיובים יסודיים ומהותיים על פי ההסכם". כך, בין היתר, נטען בערעור כי עננה הסתירה מכורם - לפני ההתקשרות בהסכמים ובמהלך העבודה המשותפת - את קיומם של תמלוגי פדרציה, וזאת על אף שהוסכם כי מלוא ההכנסות (בניכוי הוצאות) הנובעות מהפעילות האומנותית של כורם יחולקו בין הצדדים שווה בשווה.

 

ביחס לכך קבע בית המשפט המחוזי, כי על פי דין הזכויות בהקלטות ("מאסטרים") שייכות למפיק, ועל כן מוצדק שהוא יהנה ממלוא התמלוגים. כורם השיבה: "המערערת היא זו אשר כתבה והלחינה את מרבית היצירות, ועל פי אותו דין היא הבעלים הראשון ביצירותיה. והנה, התמלוגים שמתקבלים בגין היצירות מאקו'ם התחלקו בין המערערת לבין המשיבים שווה בשווה; בדומה, המערערת היא גם זו שמבצעת את היצירות, ולפי סעיף 3 (א') לחוק זכויות מבצעים ומשדרים, תשמ"ד-1984, היא הזכאית לתמלוגים בגין השמעת ביצועיה. והנה, גם התמלוגים שמתקבלים בגין כך מאשכולות התחלקו בצורה שווה. לא יהלום לבכר פרשנות, לפיה דווקא תמלוגי הפדרציה, המתקבלים בגין הקלטות של ביצועי המערערת ליצירותיה - יועברו במלואם (ובסתר) למשיבה".


כורם יוצאת בערעורה גם כנגד הפטרה של עננה מאחריות לנזק שנגרם לה בגין הפסקת ההפצה של אלבומיה במשך כשמונה חודשים. לטענת כורם, הפסקת ההפצה היתה בעקבות החלטתה של עננה לסיים את הקשר בינה לבין הד-ארצי, כאשר - טוענת כורם - היה על עננה "לדאוג, מבעוד מועד, להמשך רציף של ההפצה". כורם מסבירה כי הפסקת ההפצה היתה בנקודה קריטית בחייה האומנותיים - בסמוך לאחר הוצאת אלבום - והדבר גרם לה נזק רב. בעניין זה קבע בית המשפט המחוזי, כי "לא ניתן לגלגל זאת לפתחה של עננה", ולשיטת כורם, בקביעתו זו - "גלגל למעשה את האחריות לפתחה שלה".

 

כתוצאה מכך נותרה כורם לטענתה, כבולה למשך עשורים, בהסכם בלעדיות המקיף את מלוא פעילותה האמנותית בלא כל אמון בחברת "עננה" וכאשר החברה, מצידה, אינה מחויבת בדבר.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by