בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
גיי אייקון, סטרייט רינגטון 
 
 
שחר בן פורת, הזמן הוורוד

עולם התוכן הסלולרי לגייז מקבל בעיטה בתחת עם חברת סטארט-אפ חדשה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כשחברת פלאפון, על מיזם Esc המוצלח שלה, חשפה את עולם התוכן ששיפרה, שמחתי לקרוא על תכנים מיוחדים המיועדים לגייז. הייתי אז בשלהי ימי ככתב סלולרי, והמחקרים וההערכות על כך שהעתיד נמצא בשירותי התוכן החלו לפרוח כמו פטריות אחרי הגשם (של הכסף, כמובן). מלא התפעלות מהחדשנות של החברה הוותיקה והעייפה, יש להודות, שמחתי לקרוא שיש להם גם ראש קצת יותר פתוח משל שאר החברות.

כמה חודשים לאחר מכן, כשנפרדתי לשלום ממדורי הסלולרי - שם הרבצתי תורה בחברות הסלולרי על עיצובים גרועים של מכשירים טובים (וגם זה לא תמיד) - קניתי גם אני מכשיר צבעוני מתקדם ברשת הצעירים של פלאפון. אחוז התרגשות נכנסתי מהר לפורטל הסלולרי, חקרתי לעומק את האנימציות והטפטים, ואפילו ניסיתי להיכנס לצ'ט המיוחד לגייז. המסקנה, במלה אחת: סטרייטים.

כן, סטרייטים. זוכרים אותם, נכון? אנחנו פוגשים בהם במקום העבודה שלנו, הם נמצאים בקרב בני המשפחה שלנו, והחברות הכי טובות שלנו נמשכות אליהם. ואלה הם סטרייטים שהחליטו לכנות את הצ'ט לגייז בשם "גאים" ולשים שבעה אייקונים (מושקעים, אך בנאליים למדי), שבהם תראו גברים או נשים מתנשקים זה עם זה על רקע דגל הגאווה. חביב, אבל כל כך ניינטיז.

באופן כמעט מביך, לא מעט סטרייטים הם אלה העומדים מאחורי ההפקה החדשה של עולם הסלולרי הישראלי - חברת סטארט-אפ שעונה לשם Gayma, המבטיחה לספק תוכן סלולרי מעודכן, מגוון ומעניין ללסביות ולהומואים כאחד; תוכן שמתחיל ברינגטונים ואנימציות, ממשיך בגרסה הוורודה לדפי זהב ונגמר במשחקי טריוויה ומילון הומו-לסבי ראשון בעברית. אין ברירה, אחיותיי, הגיע הזמן לסלוח להם, לסטרייטים. למרות טעם רע בעיצוב ובגדים וחוסר הבנה בסיסי בנשים, במקרה הזה הם משחקים אותה.

מה בתפריט?

את הרעיון ל-Gayma הגו יובל בן-נון, יועץ כלכלי ומומחה בתחום התקשורת, הפרסום והסלולרי, וד"ר לן לוסוס, יועצת פסיכולוגית שיווקית ומרצה לשיווק. יחד עם מאיר שני, לשעבר מנכ"ל גאון תקשורת מקבוצת גאון אחזקות, הם בנו קבוצה המונה תשעה אנשים, שהחלה לעבוד לפני כארבעה חודשים על "מה שנראה כפנייה הראשונה בארץ ובעולם לקהילה ההומו-לסבית", כך לדברי יחסי הציבור.

על מה מדובר, בעצם? השירות של Gayma הוא למעשה פורטל סלולרי, המכיל תכנים שונים ומשונים, המיועדים כולם לגייז. זה מתחיל בדסק חדשות פנים וחוץ, שישלח מבזקי חדשות לנייד שלכם על פי בחירתכם, עד שבעה עדכונים בשבוע; וממשיך באפשרות להוריד רינגטונים, טפטים ואנימציות לנייד, על-ידי משלוח הודעת SMS עם קוד מסוים (אפשר לבדוק את האתר) שליחת הודעת SMS.

בחברה מבטיחים כחמישים רינגטונים מעודכנים המבוססים על המוזיקה הפופולרית בקרב גייז, שיעודכנו באופן שוטף. מספרם של האנימציות והטפטים מגיע אף הוא לעשרות. עוד בפורטל: אפשרות לקבל תחזית אסטרולוגית יומית, מותאמת במיוחד לגייז; ומשחק חביב המאפשר לכם לשלוח את השם שלכם ושל בחיר לבכם הדו-שבועי ולחכות שמכשיר הסלולרי יפלוט בעבורכם את מידת ההתאמה שביניכם, על בסיס חישוב גימטרי מסוים.

החידוש שעליו, נדמה, מבוססת גאוות היחידה של Gayma הוא שלושה שירותים ייחודיים וחדשים לגמרי: מילון הומו-לסבי עם כמאתיים ערכים שונים, שתוכלו לקבל אקראית לנייד ולהחכים מהם; מאגר של אלף שאלות טריוויה, שתוכלו לשחק איתן במעין משחקי חשיבה אישיים או קבוצתיים וללמוד עוד קצת על ההיסטוריה שלנו; ו-Pink Pages, שהם הגרסה הגאה של דפי זהב, כלומר מאגר מידע של אנשי מקצוע גייז וגיי-פרנדלי. הרישום לשירות האחרון, אגב, יהיה חינם בשלב זה.

כדי לא להישאר מאחור מציע Gayma גם מערכת IVR, כלומר אפשרות להיכנס לחדרי צ'ט קוליים, קבוצתיים או אישיים, וגם לפתוח תיבת היכרויות ולהאזין לאחרות. הצ'טים הקבוצתיים יתופעלו עם מנחה, כולל צ'טים המיועדים בפעם הראשונה ללסביות.

כמה זה עולה לנו?

בסופו של דבר מדובר כאן בסטארט-אפ, כלומר בתשעה אנשים שמשקיעים, אבל מעוניינים גם להרוויח. הצפי הוא להגיע לרווחיות לאחר שלושה חודשים, עם הכנסות של מאה אלף שקלים בתום השנה הראשונה לפעילות. נשמע הרבה? לא ממש. עולם התוכן הסלולרי צומח בעוד אתם קוראים שורות אלו. על פי בן-נון, ההכנסות מתוכן סלולרי צמחו בשנה האחרונה ב-300 אחוזים והגיעו לארבעה אחוזים מסך ההכנסות של חברות הסלולרי, כלומר, הכנסות של מאות מיליוני שקלים בשנה.

בפורטלים של החברות הגדולות כמעט אין נוכחות לתכנים הומו-לסביים. במטרה לענות על הצרכים של קבוצות שונות באוכלוסייה, נפתחים בשנה האחרונה פורטלים שונים, המיועדים לחרדים, ערבים ויוצאי מדינות חבר העמים. Gayma, לפיכך, מצטרף למגמה ההולכת וצוברת תאוצה בעולם בכלל ובארץ בפרט.

חשוב לדעת שבשלב זה השירותים השונים ניתנים לכל החברות הסלולריות, מלבד שירותי רינגטונים, טפטים ואנימציות, האפשריים רק ללקוחות סלקום ואורנג' (ורק במכשירי סמסונג ונוקיה). בשלב מסוים יינתן השירות גם ללקוחות פלאפון ו- Esc, כאשר יטופלו בעיות טכניות שונות. הדבר נכון גם לבעלי מכשירים מתקדמים במה שקרוי הדור ה-2.5 (GPRS בסלקום או אורנג', 1X בפלאפון): אין עדיין רינגטונים, אנימציות וטפטים המנצלים את כרטיסי הקול והמסכים הצבעוניים הניתנים להורדה. גם זה בטיפול. החיוב מתבצע ישירות דרך חשבון הסלולרי שלכם, כשאת הכסף מקבלת Gayma לאחר מכן מחברת הסלולרי בעצמה.

המודל של איילת זורר

את יחסי הציבור ל-Gayma, כיאה לחברת סטארט-אפ, עושה אורי בר. בר מתפקד ככתב חדשות החוץ של "הזמן הוורוד", הוא יחצן במשרד יחסי הציבור יעל קופר, ומי שמוגדר באופן מעשי אך לא רשמי כמנהל תוכן בחברה וכאחראי על דסק החדשות. מלבד בר ושלושת המייסדים תמצאו בחברה עוד חמישה אנשים, מרביתם כאמור לסביות. בכלל, ההיבט הלסבי, נקודה כואבת בהוויה ההומו-לסבית בישראל בפרט ובעולם בכלל, מקבל מקום של כבוד בחברה.

עם הכניסה לאתר תתבקשו לבחור: הומואים או לסביות. משם, כל עולם התוכן יהיה ממוקד לפי קהל היעד. בר מבטיח שמדובר בחלוקה שווה בכל היבט שהוא: החל מהרינגטונים והאנימציות, דרך התחזית האסטרולוגית וכלה בשאלות הטריוויה.

"כשהתחלנו לעבוד על האתר", מספר בר, "שאלה אותנו ד"ר לוסוס איזה סוג של אתר זה צריך להיות לדעתנו, איזה טיפוס הוא. התשובה שהגענו אליה היא איילת זורר: איכותית, סולידית ומקסימה; ישירה, אינטליגנטית וחריפה; אחת שיודעת לחיות טוב ומאוזנת, שנהנית גם לרקוד בטי.אל.וי וגם ללכת לתערוכה או לקונצרט". לתשומת לבכן.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by