בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
האטרף הבא? 
 
 איור: סמדר גלזברג   
 
שחר בן-פורת, הזמן הוורוד

אם החלום שלכם הוא להכיר בחור או בחורה למטרת נישואים, כדאי שתשימו לב לקליקה, ערוץ היכרויות טלוויזיוני חדש, שנותן במה מיוחדת לקהילה ההומו-לסבית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הזיון האנונימי הראשון שלי היה בגיל 14. בתור תושב העיר הנידחת והמנותקת של יבנה בתחילת שנות התשעים, לא היו לי הרבה אופציות. אמנם לא טמנתי את ראשי בחול ומצאתי לעצמי פרטנרים בתחומי בית הספר, אבל כששמתי את ידי על עיתון "העיר" לראשונה, אורו עיני (ותודה לאבא על הרגלי הקריאה).

הילדות שביניכן אולי לא מכירות אותו, אבל המבוגרים כן: מדור "בנים" המיתולוגי בעמודים האחרונים, שבהתחלה אפשר היה לפרסם בו מודעה עם מספר תיבת דואר ללא תשלום ואחר כך היה צריך לשלם על זה כסף. היו גם תיבות קוליות בתשלום למבוגרים יותר, ועל כולן יכולת לענות ללא בעיה. וכך עשיתי.

הזיון (נים, אבל מי סופר) האנונימיים שלי דאז היו בלתי סימפטיים בעליל. לא היה אף מבוגר שפוי בסביבה שיסביר לי מה בחורים בשנות העשרים והשלושים שלהם רוצים באמת מנער בן 14. רק שבע-שמונה שנים אחר כך היה לי האומץ לחזור לצלקות שהשאירו החוויות ההן ולטפל בהן.

כשעשיתי את זה, ממרומי תחילת העשרים שלי וסוף התשעים של האנושות, מדור "בנים" כבר לא היה ממש אקטואלי. בדיוק הופיע בחור חדש בשכונה, פתוח ומזמין הרבה יותר, וקראו לו אינטרנט. אמנם gay.il בקבוצת שרתי EFNet לא היה פופולארי בהתחלה, אבל היו צ'טים אחרים. דרך מהירה יותר, קלה יותר, אנונימית, להכיר גברים.

החוויות שסיפק עולם האינטרנט התמים של אז היו (ברובן, אבל מי בודק) הרבה יותר שפויות וכללו ערב רב של בליינד-דייטים, רומנים טלפוניים ולא מעט סטוצים. היום, כשאני חותך במהירות לכיוון יומולדת 28 (בעוד חודש, אבל מי זוכר), זו כבר ממש אימפריה: אטרף וצ'ק מי אאוט מככבים בטופ, מוקפים היטב בצ'טים מבוססים, מנוהלים היטב ומפולגים לפי תחומי עניין והעדפה, פורומים שונים ומשונים בפורטלים הכלליים
וב-Gogay ואינספור מערכות היכרויות טלפוניות לשיחות אחד על אחד ולשיחות מרובות משתתפים. היום אין בעיה להכיר בחור - לזיון, קוויקי או סטוץ. רק תבחרו את האמצעי, תזייפו כמה נתונים, ויש סיכוי סביר שתגמרו (את) הלילה.
 

לאן הלכה האנושיות?

איפשהו בדרך אבדה הרגישות, אם יורשה לי. המין הזמין, הצורך בריגושים חדשים ומבחר האופציות ההולך וגובר (כמספרם של היוצאים מהארון) הפכו לא מעט מחברי הקהילה למכורים למין, והכלים לממש את ההתמכרות הזו רק השתכללו בהתאם. בשביל ליצור מערכת יחסים שפויה, נורמלית, שלא תוכרז כנישואים אחרי שבועיים ותיגמר ב"גירושים מכוערים" אחרי חודשיים, יש מעט מאוד אפשרויות. כמעט אין מקומות בילוי עם אווירה שמאפשרת סוג כזה של היכרות; חלק גדול ממודעות ההיכרות באינטרנט מיועדות לסקס, וגם אז קשה לדעת אם האדם שאיתו אתה מדבר, או זה שאת הפרופיל שלו אתה קורא, אכן מסר מידע נכון ושיבץ תמונה עדכנית, לא מטופלת.

בניסיון אמיץ וראשון לתת מענה למי שרוצים להכיר בן זוג ולהימנע מחיכוך יתר עם שוק הבשר באה חברת עמי ערוצים, בניהולו של ארז ברגבאום, ומציעה את קליקה: ערוץ טלוויזיה חדש, המוקדש כולו להיכרויות רומנטיות.
 

בלי רבקה מיכאלי

למרות הכותרת המבטיחה לא מדובר כאן בערוץ תוכן, הכולל תוכניות והפקות מקור שונות ומשונות. למעשה מדובר בגישה חדשה לטלוויזיה הביתית שלנו, התופסת תאוצה בישראל בפרט ובעולם הרחב בכלל, ושהופכת את המכשיר המרובע לספק של שירותים בעלי ערך מוסף.

ובמלים פשוטות, קליקה יאפשר למי שישלם את דמי המנוי החודשיים (בכבלים או בלוויין) לראות מודעות הכרויות של אנשים אחרים. המודעות יהיו למעשה קטעי וידיאו קצרים של 1.5-2.5 דקות, שבהן יציגו הצופים את עצמם, כל זה בליווי עמוד פרופיל קבוע עם נתונים.

קהל היעד של קליקה מחולק לשניים: צופים ומפרסמים. למפרסמים מציע הערוץ אפשרות לרכוש צילומי וידיאו ושידורי סרטון וידיאו, הכוללת הגעה לאולפן (היושב בתל-אביב, אך יוכל לנדוד למקומות אחרים בארץ אם תהיה דרישה של קבוצת אנשים), הכנה לצילום הכוללת איפור ועיצוב שיער, ובניית קטע הווידיאו בצורה הטובה ביותר באמצעות מנחה. חבילה כזו תעלה כמאה דולר, והיא כוללת את הצגת הסרטון לאחר מכן במשך כשבועיים, אחת ליום.

אם אתם רוצים לקחת חלק בקליקה, אבל אין לכם מאה דולר, יש לכם אפשרות לרכוש חבילה מצומצמת, הכוללת עמוד עם תמונת סטילס ונתונים אישיים (בעלות מאתיים שקלים). אפשרות שלישית היא רק עמוד, ללא תמונה (כחמישים-שמונים שקל). אם לאחר מכן תרצו לפרסם את הסרטון שלכם או את העמוד עם התמונה מחדש, העלות תהיה נמוכה יותר, מאחר שאין צורך לחזור על ההפקה מחדש.
 
 

זז לי הלב

בשביל למנוע מאיתנו, הצופים, את הצורך המייגע לצפות לאורך כל היום במאות אנשים, מחלק את עצמו קליקה לשבע רצועות שידור. חמש מהן מפולגות לפי גילים, כשהגיל המינימלי להשתתפות הוא 24, והן מיועדות אך ורק לסטרייטים; רצועה שישית לסטרייטים שומרי מסורת; והשביעית לגייז. כל רצועה כזו תשודר שלוש פעמים ביממה, ואורכה עומד על שעה. בין המפרסמים השונים תוכלו לראות קטעים קצרים, שיכללו המלצות לבילויים, טיפים לגבי היבטים שונים שקשורים להיכרויות ועוד.

לרשות הצופה אפשרות להשתמש במנוע חיפוש אינטראקטיבי, שיחפש עבורכם מודעות של אנשים לפי נתונים שתזינו לתוכו (הממיר גם ישמור את הנתונים לטובת החיפושים הבאים). כך תוכלו לראות את האנשים מראש, ולדעת מתי ישודר סרטון הווידיאו של כל אחד, אם תחליטו שאותו אדם מעניין אתכם.

אם ראיתם מישהו שריגש אתכם, יש לכם אפשרות להתקשר לתיבה קולית של אותו אדם ולהשאיר לו הודעה, או לשלוח הודעה כתובה באמצעות שלט הטלוויזיה, במעין מקבילה חינמית ל-SMS הסלולרי. בשביל כל זה, חשוב לציין, תשלמו 35 שקלים כל חודש, טבין ותקילין. הכסף, אגב, לא ייגבה דרך חשבון הלוויין או הכבלים, אלא באמצעות חיוב ישיר בכרטיס האשראי לקליקה.
 

למה זה כדאי?

נכון, זה לא מעט כסף. ומי צריך לשלם 35 שקלים כשיש אטרף בחינם, אתם בטח חושבים לעצמכם. זה מה שאני חשבתי כששמעתי על זה. אבל זה לא בשביל סטוצים, אחרי הכל. וכדי לוודא שאתם רציניים, בעמי ערוצים עושים כמה דברים. ראשית, אם אתם רוצים לפרסם את עצמכם בערוץ, תידרשו להציג תעודת זהות כדי לוודא שהפרטים נכונים - בייחוד העובדה שאתם מעל גיל 24 ואולי קצת יותר בשלים ומנוסים בחיים. שנית, תוחתמו על הצהרה שכל הפרטים שמסרתם על עצמכם נכונים. כמו כן, כאמור, הצילומים ייערכו במקום, על ידי אנשי הערוץ, כך שהצופים יידעו בוודאות שכך נראה האדם (עם איפור, אמנם) בהווה, ולא לפני אי אלו שנים ואחרי ריטוש של גרפיקאי.

נקודה נוספת היא התשלום הגבוה יחסית הנדרש מהצופים. ברגבאום אומר שהכוונה היא ליצור קהילה סגורה, כשהתשלום הוא סוג של מסנן. כך יידע המפרסם שכל מי שצופה בו באמת רוצה להכיר, והוא לא הגיע לשם במקרה או בטעות. לא יוצעו חודשי חינם להתנסות ללקוחות החברות, כפי שקורה עם ערוצי תוכן חדשים אחרים.

ברגבאום: "מדובר בקבוצת אוכלוסייה עם צורך מאוד גדול במציאת בן-זוג, אבל ללא הרבה אלטרנטיבות מכובדות או סולידיות שמציעות את זה. היום הכל מכוון למין. אנחנו לא נגד, אבל אנחנו מנסים לספק אלטרנטיבה מכובדת ורצינית. המסר של הערוץ הוא 'אנשים כמונו'. זהו מקום לגיטימי ורציני למצוא קשר רציני".

- רויטל בזל, מנהלת השיווק של קליקה, יש הבדל בין היכרויות של גייז להיכרויות של סטרייטים?
"באופן כללי, היכרויות של גייז הן יותר קשות, כי זה מתמצה בשניים וחצי מקומות שמוגדרים כמקומות של גייז. יש יותר קשיים בדרך. מצד שני, בגלל זה לדעתי גייז יותר פתוחים לשיטות אחרות שקיימות בשוק, כמו אינטרנט ומערכות טלפוניות".

- למה טלוויזיה?
"נכון שהאינטרנט נותן מענה מיידי, אבל יש הרבה שקרנים ומאוד קל להתחזות, ובסך הכל אין שום סינון ואין אמינות מובטחת. נוסף לזה, כשמדברים על צילום לטלוויזיה, עם כל תהליך ההפקה, יש פה רמה אחרת, סוג של שדרוג".

- את חושבת שהשירות יתפוס יותר אצל הומואים או אצל לסביות?
"קשה לי להמר. לי יש תהיות אחרות, לגבי גילים. מצד אחד, הצעירים יותר פתוחים להיחשף. מצד שני, עם הגיל בא הרצון למצוא מערכת יחסים רצינית, מעבר לסטוצים. זו הדילמה העיקרית שמסקרנת אותי".

לצורך תחילת השידורים, שתתרחש אי שם בסוף אפריל-תחילת מאי 2004, בעמי ערוצים מחפשים אנשים שיתחילו להניע את העגלה. אמיצים ראשונים, אם תרצו לראות זאת כך, שיחצו את המחסום הפסיכולוגי ויסכימו להיחשף בטלוויזיה ולומר: אני גיי ואני רוצה חבר.

אם החשיפה הטלוויזיונית מדברת אליכם, ואתם חוששים להשקיע את מיטב כספכם בערוץ שלא רבים צופים בו, אל דאגה. בעמי ערוצים מודעים לבעייתיות, ומבטיחים הטבות למצטלמים הראשונים מתוך הקהילה. אחת מהן היא שידור חוזר של הסרטון שלכם לאחר מספר חודשים, או לכשתהיה לערוץ מסה גדולה של צופים, ללא תשלום נוסף. צפויות הטבות נוספות, אך בחברה עדיין לא החליטו אילו בדיוק. למעוניינים לקבל פרטים ואף להצטלם לקליקה, ניתן להתקשר לטל' 6444416-03.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by