בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
קרמים זה הכי 2002 
 
 
שחר בן-פורת, הזמן הוורוד

ז'אן פול גוטיה הטיל פצצה על עולם הטיפוח הגברי ויצא עם ערכת איפור מטרוסקסו-מהפכנית. שלושה מגברי "הזמן הוורוד" יצאו לשטח כדי לבדוק את הגרוב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
זה כבר כמה שנים שהמשימה לזהות הומואים ברחוב הופכת להיות קשה יותר ויותר. כל הסיפור הזה של גברים מתלבשים ונשים מסתכלות הפך את המין המחוספס לרגיש, רגשי ועדין. וכך, אם פעם לא יכולת לדעת אם הבחור ברחוב אכן הומו, כי כולם נראו סטרייטים, הרי שהיום קשה להחליט, פשוט כי כולם מתחברים עכשיו לצד הנשי שלהם.

והנה, בא הפייגלע הבולט מכולם, מעצב העל ז'אן פול גוטיה, והחליט ללכת על טשטוש הגבולות הזה עד הסוף - והוציא סדרת איפור המיועדת כולה לגברים. ולא רק זה, היא מיועדת, כך על פי ההודעה לעיתונות, למטרוסקסואלים (למי שלא מעודכן, מדובר בגברים שמורחים קרמים, עושים ציפורניים ומתאימים את צבע החולצה למכנסיים, לנעליים ולעדשות החד-פעמיות, ולמרות הכל נמשכים לבנות).

כאן, מעל במה רשמית זו, אני מביע את מחאתי על טשטוש גבולות אכזרי זה. יוחזרו לאלתר כל הסטרייטים לעולמם הצר, הקשוח והמוזנח! השאירו לנו, פסיביים ואקטיביים כאחד, את אפשרות השימוש בקרם עיניים, בבושם אופנתי ובשעווה חמה. וזה פשוט לא ייתכן, שהומו-על תורם לבעייתיות ההולכת וגוברת שלנו, ההומואים הפשוטים, להתחיל עם חתיכים ברחוב. מה יעלה בגורל הרדאר המפורסם שלנו?

אך כיאה למדור צרכנות בעיתון הומואי רשמי, ראוי שנתייחס גם אנחנו לבוגדנותו המדומה של גוטיה, ולסדרת המוצרים החדשה שלו. אחרי הכל, ובסופו של דבר, אני תוהה כמה סטרייטים ישראלים באמת ירשו לעצמם להתאפר ביום-יום, והאם עליהם מבססים יבואני מוצריו של גוטיה לארץ, את צפי המכירות של הסדרה. לא, נדמה לי שגם שם יודעים שאילולי אנחנו, מלכות וקוקיצות, לא יימכר כאן דבר.


ה-Tout Beau Tout Propre היא למעשה סדרת מוצרי טיפוח ואיפור, המהווה המשך לבושם המפורסם של גוטיה Le Male, שיצא לשוק לפני שמונה שנים. הסדרה כוללת, תחליב אפטר שייב, דאודורנט, קרם לחות לפנים, סבון וג'ל למקלחת, כולם מבוססים על תווי הריח של הבושם. בצד האיפור תמצאו פודרה ללחיים; "עט" להזנה ולחיזוק הציפורניים; גלוס שקוף לשפתיים, למניעת יובש וסדקים ולהענקת מראה מבריק; ליפסטיק, המעניק מראה עדין (בשלושה גוונים שונים), המתאימים לגוון הממוצע של שפתי גברים (בהיר, רגיל וכהה); ועיפרון דו-צדדי, הכולל מצד אחד קונסילר, לטשטוש עיגולים כהים ופגמים על העור, ומצד שני עפרון שחור-כחול להדגשת העיניים.

לצורך מתן חוות דעת גויסו למשימה עוד שני מתנדבים, שיחד איתי ניסו שלושה ממוצרי הסדרה. כל אחד קיבל פודרה, ליפסטיק ואת העיפרון הדו-צדדי, ויצא לבדוק אותם בשטח, במטרה לחזור עם דיווח על החוויה והתגובות.
 

נסיין א: התלהבות מתפרצת

אצלי המוצרים התקבלו בהתלהבות. היתה זו הזדמנות לשבור עוד כמה גבולות, מוסכמות וחוקים שהחברה הישראלית כופה על בניה ובנותיה, לעשות לכמה אנשים התקף לב קל, ולקבל בדרך טונות, אבל טונות, של תשומת לב.

באופן מיידי, וכפלשבק למסיבות כיתה ו', אז הופעתי כמה פעמים עם מסקרה על הריסים (בעודי מכחיש בהנאה כל ניסיון להתאפר), אימצתי לליבי את העיפרון לעיניים. משחתי את עפעפיי בדיוק מעורר השתאות מצד כל חברותיי, והסתובבתי סובב וסבוב ברחובות תל-אביב. טונות תשומת לב כבר אמרתי? זה היה יותר ממצחיק לפעמים לראות כיצד אנשים נועצים בי מבט, כמו שישראלים יודעים לעשות, ואז נתקעים על העיניים, מנסים להבין מה מוזר בי, או מבינים מה מוזר בי ולא מבינים למה, למה הוא עושה את זה.

הפודרה והקונסילר אומצו על ידי בשלב מאוחר יותר. זה קרה אחרי שהוזמנתי באחד הימים לאירוע מחייב, והחלטתי שחייבים להרשים. הקונסילר הצליח בקלות מדהימה לטשטש שני כתמים אדומים שהופיעו באותו בוקר על העור, והפודרה הדגישה את המקומות הנכונים.

רק הליפסטיק נותר בדד. פעם אחת הלכתי איתו, וזה הספיק לי כדי לשאול את עצמי איך בנות מסתדרות עם התחושה המוזרה של צבע לא טבעי המרוח להן על השפתיים. בכלל, זה היה כל כך מוזר להתרגל לרעיון שאי אפשר לשפשף את העיניים אם צריך, כדי לא למרוח את האיפור.

מצד שני, טוב היה לגלות שהמוצרים של גוטיה עמידים מאוד. באופן כללי, מדובר בסדרה טובה מאוד. היא מעוצבת כהלכה, גברית וסקסית כאחד (בייחוד הפודרה), עם הצבע השחור ששולט באריזות. המוצרים נוחים לשימוש, וכאמור עמידים. יש לה שני חסרונות בולטים: האחד הוא העדר קיומו של נוזל להסרת איפור, דבר מתבקש כשמורחים על הפנים כל כך הרבה דברים. השני הם המחירים: 269 שקל לפודרה, 149 שקל לעפרון הדו-צדדי ו- 109 שקל לליפסטיק. דוגמא טובה למוצרים שבהם אתה משלם לא רק על מוצר, אלא גם על ההרגשה שאתה חלק ממה שקורה. הרי בינינו, אם אני ממש רוצה להתאפר, יש מוצרים טובים במחירים הרבה יותר נמוכים.

אגב מחירים, בעוד שאת מוצרי הטיפוח בסדרה, כולל קרם הפנים והפודרה, תוכלו להשיג ברשת אפריל, המשביר החדש לצרכן, סופרפארם וניו-פארם, הרי שאת מוצרי האיפור תוכלו להשיג במספר מקומות מצומצם: סניפי עזריאלי, בת-ים (!) ואילת של רשת אפריל, וסניפי דיזנגוף, רמת אביב וקריון של המשביר. שחר בן פורת
 

נסיין ב': התלהבות, אבל מסוייגת

מספר שניות לאחר שסיימתי את שיחת הטלפון עם גדי, עמדתי מול המראה ובחנתי את פניי. הרי בשביל מה אני צריך איפור?, שאלתי את עצמי, תראה איזה פרצוף יפה. מה יפה ? מושלם! וכמו שיאיר לפיד אוהב להקשיב לעצות יקירתו, זימנתי מהר לקפה הפוך וכדור שוקולד-תפוז בקפה לה-סנטרל את יקירתי שלי, הסטרייטית בעיר הגדולה.

בעוד היא בוחנת את הערכה כולה, מתלהבת מהעיצוב, שואלת שוב ושוב למה היא לא קיבלה אחת כזאת (כי היא מיועדת לגברים, כאילו דא?!), תהיתי האם גם אני אצטרך להתחיל לעמוד מול המראה מדי בוקר, ומלבד גילוח, אפטר שייב וקרם פנים, להתעסק גם בענייני איפור. אז זהו, שכן. יוסי לא יודה בזאת (וגם לא ג'אגר!) אבל גם אנחנו, הגברים המסוקסים, היוצאים לציד כל בוקר, צריכים מדי פעם טאץ' על הפרצוף.

הערכה עושה את העבודה ביעילות ובזריזות מחד גיסא, אך מספיק עדינה ואינה גורמת לסיבובי ראש והבעות פנים מופתעות ברחוב, מאידך גיסא. הפודרה נותנת לפנים מראה שזוף, טבעי ולא בולט, הקונליסר מצליח להסתיר את מספר הפגמים (המועט!המועט!) שהיו לי על הפנים והליפסטיק נותן מראה שקוף וזוהר לשפתיים.

אין ספק שגוטייה הימר על תחום שעד לא מזמן נחשב כבלתי ניתן לשינוי. התפתחות תופעת המטרוסקסאליות הביאה לשינוי בתפיסת עולמם של הגברים העירוניים, שמלבד דאודורנאט וג'ל לגילוח, החלו להתעניין בקרם פנים, במינוי למכון כושר וכעת גם באיפור. אם יסכים מעצב הנוצות של האינטרנשיונלית להוריד במעט את מחיר מוצריו, ייתכן ויעזור להתפשטות הבשורה בקצב גבוה יותר. אני, לפחות, כבר לא יוצא מהבית בלי איפור. יובל בוגייסקי
 
 

נסיין ג': איזה התלהבות ואיזה נעליים

נתחיל בשורה התחתונה: לא הייתי ניגש לשום סופר פארם לרכוש את הערכה החדשה של מר גוטייה. מעבר לסוגיית המחיר, והיא קיימת, יש כאן עוד כמה עניינים העומדים לבירור. ראשית, כשאתה ניצב מול ערכת האיפור הזו אתה מרגיש שקצת עובדים עליך. מצד אחד, המעטפת מקרינה גבריות משל מתחבא בתוך קופסת הפודרה איזה סיגר קובני משובח. מצד שני, לאחר שפתחת אותה, אתה קולט שעכשיו עליך לפדר את פניך בתנועות שמחייבות התחברות עמוקה למדי עם הצדדים הנשיים שלך.

ונניח וכבר התחברת ואין לך עניינים כאלה על הפרק ומצדך שכולם יקפצו לך – נוספת לכל זה סוגיית הזמן. וזה לוקח זמן להתאפר. ומי שמורגל פשוט למרוח ג'ל על השיער בבוקר ולצאת פתאום עלול לגלות שהוא ממש מתעכב כי הוא יוצא כל הזמן מהפסים ולא מצליח לצבוע את פרצופו בהתאם.

ועכשיו לערכה עצמה. בנויה משלושה חלקים היא, אך האמת שמצאתי שימוש רק באחד – הפודרה. קלילה היא לשימוש ומעניקה מראה קליפורני לפרצוף משל היית בספא ונקברת במכונת שיזוף אכזרית במיוחד. אלא שמתאפרת מקצועית ממני הסבירה לי שלא נהוג ולא ראוי למרוח אותה כך ישר על הפנים ושיש איפור יסוד לפני ועוד כל מני מושגים שיש להפנים ושכבר שכחתי (אבל עשיתי כאילו שאני מבין). בקיצור, זה ממש לא נגמר כאן ואם אני רוצה להיראות כמו קיר של וילה משופצת היטב, כנראה שאני צריך להקדיש לזה איזה שעה של מריחה. אם יש לכם זמן ואתם נהנים לאונן כך מול המראה – אז זה הטריפ שלכם.

הליפסטיק של הערכה מיותר לחלוטין, ואת האפקט יכול לתת גם סתם ליפסטיק לובלו ממוצע. ועל העיפרון, ויסלחו כל המחוברים לנשיותם באשר הם, אין על מה לדבר. על כן יועברו פריטים אלו בימים הקרובים לידיים שידעו להעריך אותם קצת יותר. גדי ששון
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by