בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
באווירת האי היווני 
 
 
אדם אבולעפיה

אדם אבולעפיה עם סט ביקורות מרחבי הרשת על הסרטים החדשים שעולים השבוע: "טרויה", "אנשי התחנה" ו"סתום ת'פה"

 
 
 
 
 
 
 
 
 

טרויה

 
Troy

הוליווד ממשיכה עם ההפצצות האפיות, והפעם פונה למקורות. הומרוס, משורר יוון העתיקה ומי שחתום על הפטנט הרווחי המכונה 'אפוס' וכתב את שירו האפי "איליאדה" במאה ה-9 לפנה"ס, היה ודאי מאוד מתרגש לפגוש את בראד פיט על הסט. האגדה על אודות מלחמת טרויה מקבלת כאן אדפטציה (בחלקיקו של מובן המילה) גרנדיוזית, זוהרת ומיוחצנת. הבמאי הגרמני-שהפך-הוליוודי, וולפגנג אנדרסון, התפרסם בסרט המלחמה הגרמני "הצוללת" (1981) והמשיך דרך "הסיפור שלא נגמר", "בקו האש" ו"אייר פורס 1".

הלנה (דיאן קרוגר) מלכת ספרטה ופאריס (אורלנדו בלום) נסיך טרויה, מנהלים רומן בין-פוליסאי. מנלאוס (ברנדון גליסון), בעלה של המלכה ומלך בזכות עצמו, מגלה את העלבון ופונה אל אחיו אגממנון (בריאן קוקס), מלכה של מיקנה, שיבוא לעזרתו. אגממנון, מתוך אינטרסים אימפריאליים, מגייס את כל שבטי יוון למלחמה נגד טרויה. על הלוחמים יהיה לגבור על המלך פריאמוס (פיטר אוטול), הנסיך הקטור (אריק באנה) וצבאם הבלתי-מנוצח. תקוותם הגדולה של היוונים היא בלוחם הדגול והנערץ, בראד פיט (אכילס).

מדד העגבניות הרקובות, שמאגד ומשקלל את ציוני המבקרים: הסרט שרד את המבקרים. רובם כמובן התלוננו על שטחיות, סילוף המקור ודברים אחרים, אך חלקם גם החמיאו לספקטקל בהכנעה. בכל הנוגע לציונים, "טרויה" בכל זאת נידון לריקבון קל עם 59 אחוזי טריות וציון ממוצע של 6.1 מתוך 10.

הכסף מדבר: הסרט עלה בארה"ב בשבוע שעבר וגרף עד עכשיו סכום נאה של 51.5 מיליון דולר. הוא גם הכניס עוד כמה מיליונים מזוקקים ברחבי העולם, ובמיוחד ביוון - שם כנראה רצו להוכיח את גאוותם במיתולוגיה המיוחסת ושברו את השיא היווני לרווחי סוף השבוע הראשון.

במאי: וולפגנג פיטרסון (הסיפור שלא נגמר), 165 דקות, ארה"ב 2004
 
 
TORONTO STAR: בידור מוצק. הליהוק של פיט מושלם. "טרויה" עובר כשעשוע קיצי, אבל אפשר היה לקוות שהאפקט הרגשי יהיה חזק יותר, והדם יהיה אמיתי יותר.

NEW YORK POST: אחת מעבודות הליהוק הגרועות של הזמן האחרון. צוות השחקנים האנמי מובס על ידי הסצינות ההמוניות, הנסיון לגלם גיבורים אפיים והתסריט המברבר והמונוטוני של דיוויד בניוף.

CHICAGO SUN TIMES: הסרט מוחק את קיומם של האלים היוונים, הופך את גיבוריו לקלישאות של סרטי פעולה ומדגים כמה נמאס לנו מצבאות ממוחשבים.
 

אנשי התחנה

 
The Station Agent

סרט הביכורים של טום מקארתי, שחקן בדרך כלל ("פגוש את ההורים" ושלל תפקידי אורח בסדרות טלויזיה נחשבות), שכתב, ביים והצליח לגרוף פרסים בסאנדאנס ועוד כמה פסטיגלים. מדובר בדרמה קומית קטנה, המספרת את סיפורו של פין (פיטר דינקלג'), אדם הקנאי לפרטיותו שרק חפץ שיעזבוהו לנפשו, אך תופס את תשומת ליבם האובססיבית של העוברים והשבים בשל היותו גמד. הוא מחליט לעבור לגור בתחנת רכבת ישנה בפרברי ניו-ג'רזי על מנת להתבודד ולהתרכז בתשוקתו הגדולה - רכבות. אך התכנית משתבשת כשהוא מוצא עצמו מעורב בחייהם של שכניו החדשים, בינהם פטרישה קלארקסון ("הרחק מגן-עדן") ובובי קאנאוול ("פוסטמן"), שהופכים לחבריו הטובים.

מדד העגבניות הרקובות: תשבוחות, תובנות והתרגשות לא קטנה בהתבטאויותיהם של כמעט כל המשוקללים. הדגש הוא על כך שהסרט אינטיליגנטי ומבוים בחכמה מצד אחד, ומרגש וחזק מן הצד השני. 95 אחוזי טריות וציון ממוצע של 8 מתוך 10.

פרסים ועיטורים: זכה בפרסי התסריט, השחקנית והקהל בפסטיבל סאנדנס 2003. כמו-כן, קיבל את פרס התסריט של האקדמיה הבריטית לקולנוע וטלויזיה.

הכסף מדבר: הופץ במעט אולמות בתחילה וגדל למימדים מכובדים לאור ההצלחה היחסית. החזיק באקרנים 27 שבועות ארוכים והכניס 5.7 מליון דולר, שזה מכובד.

במאי: טום מקארתי, 88 דקות, ארה"ב 2003
 
 
DALLAS MORNING NEWS: עדין, מתוק וחכם. מצליח לסחוף את הקהל בצניעות, מעורר אותך לצהול בלי להתבייש ומפגין שליטה בטון אווירתי, שיכולה להוות שיעור לכמה מהגדולים.

NEW YORK POST: סרט זה, שקסם טמון בכוחו הממותן, הוא לא פחות ולא יותר ממחקר שקט על התפתחותה העדינה של ידידות בין שלושה אנשים שמתקשים למצוא את מקומם בעולם. מקארטי מבין את ההומור הקל שמגדיר ידידות אמיתית, ומטפל ברגעי השיא הדרמטיים באיפוק.

LOS ANGELES DAILY NEWS: מרוויח רבות מהביצוע החזק של שלושת השחקנים הראשיים, מסגנונו העדין של מקארטי ומנכונותו להשאיר את הדברים אמביוולנטים.
 

סתום ת'פה

 
Tais-toi

שני הנסיכים המזדקנים של הקולנוע הצרפתי נפגשים בסרטו של במאי הקומדיות, פראנסיס וובר ("אידיוט מושלם"), שגם כתב את התסריט. ג'רארד דפרדייה ("גרין קארד"), ששיתף פעולה עם וובר כבר בסרטו הקודם, "לצאת מהארון" (2001), וז'אן רנו ("רונין"), שרגיל בדרך כלל להביט חמור סבר אל פיצוצים, נפגשים בתא בית-כלא. האחד (רנו) נכנס למאסר בשל מעורבות בשוד, וחושב רק על נקמה במי שרצח את אהובתו, והשני (דפרדייה) נכלא כי הוא לא מצליח להימנע מצרות ואינו חושב יותר מדי. רנו החביא 20 מיליון יורו טרם מאסרו וגזר על עצמו שתיקה. מפקח המשטרה, המעוניין לדובב אותו, מכניסו לתאו של דפרדייה, שכבר הספיק להוציא כמה אסירים מדעתם. האחרון מפרש את שתיקתו של רובי כהקשבה, ומפתח איתו חברות חד-צדדית ופטפטנית למדי, שמובילה את השניים לשרשרת הפתעות לא צפויות. עוד משתתפים בסרט: רישאר ברי, השחקן שגם כתב וביים את "אני סזאר" (2003), ואנדרה דוסולייה, ששיחק בסרטים של גדולי הקולנוע הצרפתי ("נערה מדהימה כמוני" של פרנסואה טריפו, "החיים הם שיר" של אלן רנה) ותיפקד כקריין ב"אמלי" של ז'אן-פייר ז'נה.


במאי: פראנסיס וובר (לצאת מהארון), 85 דקות, צרפת 2003
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

50 דייטים ראשונים, הבשורה על פי אלוהים, חשיפה, ללכת על הכל 2, תיבה רוסית

ואן הלסינג, אלפנט

תאומות, הנשים שבחיי, מכיוון היער


כל הביקורות, כל הסרטים-

האם מישהו יודע היכן נמצא עקב אכילס של בראד פיט המ-ו-ש-ל-ם? מי יודע מתי הפסיקו הרכבות להשתמש במנועי קיטור? האם "אנשי התחנה" ראו את "טריינספוטינג"? בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע
 

אתרים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by