בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אם תספרי מחר ועוד מחר, מחר ועוד מחרתיים 
 
 
אדם אבולעפיה

אדם אבולעפיה עם הסרטים החדשים שעולים השבוע בבתי הקולנוע: "היום שאחרי מחר" ו"צווארון כחול-לבן"

 
 
 
 
 
 
 
 
 

היום שאחרי מחר

 
The Day After Tomorrow

סרט קטסטרופה (מבחינת הז'אנר) טרי בבימויו של רולנד אמריך, מי שהחזיר את הפאסון לאסון בסרטים כמו "היום השלישי" ו"גודזילה". שוב אנו נקראים להתמוגג אל מול חורבנם של בני האנוש חסרי האונים, רק שהפעם מצטרף לפולחן ניחוח ירוק-סביבתי.

עידן קרח חדש מאיים לחסל את המין האנושי ורק דניס קוויד ("הרחק מגן עדן"), בתפקיד מדען מזג האוויר (קליימטולוג), יודע זאת. הוא מנסה לבשר על הסוף הקרב לכמה שיותר אנשים, אך אלו כמובן מקבלים את דבריו בביטול נונשלנטי ואופייני לדמויות בחצי הראשון של כל סרט בז'אנר. בנו (ג'ק ג'ילנהל), המתגורר בעיר הנחשקת על ידי כל במאי אסונות באשר הוא - ניו-יורק - נמצא באזור שטוף שטפונות ומסוכן, וקוויד יוצא להצילו. גם איאן הולם ("שר הטבעות"), איימי רוסום ("מיסטיק ריוור") וסילה וורד ("אחיות") מצטרפים למלחמת המים השוצפת.

מדד העגבניות הרקובות, שמאגד ומשקלל את ציוני המבקרים: לא נכון להסתמך על 58 אחוזי הטריות והציון הממוצע של 5.7 מתוך 10, משום שהמשוקללים מועטים ביותר. הסיבה לכך היא שרק מחר(28/5) יוצא הסרט לאקרנים בארה"ב. בכל זאת, מבין המבקרים האיזוטריים שכן הספיקו לחוות את דעתם המלומדת, מסתמנת נטיה משעממת של להעריך את האפקטורה ולהתבאס על הדרמטורגיה.

הכסף מדבר: שוב, המידע בהמתנה. בשלב זה אפשר רק לציין שתקציב הסרט הוא 130 מיליון דולר ושכדאי להיכנס ולבדוק את מספרי ההכנסות החל מיום ראשון, כאשר נתוני סוף השבוע (הלא סופיים) כבר בנמצא. כל זה, כמובן, בהנחה שלא נקפא עד אז.

במאי: רונלד אמריך (היום השלישי), 122 דקות, ארה"ב 2004
 
 
BBC: האפקטים הגאוניים מאבדים אחיזתם בגלל הדמויות המשעממות. אמנם האסון האקלימי של הסרט הוא לא פחות מממתק ויזואלי, רק חבל שאין אף אחד שאפשר להזדהות עימו.


Empire Magazine: אומרים שכל אדם טוב בדבר אחד- במקרה של רולנד אמריך הדבר הזה הוא הרס. זהו סרט אישי באותה המידה שהוא שובר-קופות, ואמריך לא יכול היה לבחור זמן טוב יותר להנחית מכה 'ירוקה' זו על היהירות האמריקאית.

Three Movie Buffs: בכל הנוגע למסר, הסרט נוטה להאכיל את הצופים בכפית ולא מותיר להם מקום לפענח משהו בעצמם. למרות הכשלונות, רוב הצפייה מבדרת, לפחות בשעה הראשונה, כשעיקר ההתרחשות הוא מפגן האפקטים.
 

צווארון כחול-לבן

 
נועם קפלן הוא הבמאי והכוכב הראשי של המוקיומנטרי האקטואלי רוויי השבחים הזה, שנעשה במקור כסרט גמר של בית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל, והתגלגל בסופו של דבר להפצה מסחרית בקולנוע "לב דיזינגוף". איתן קאליש (קפלן), "השמאלני המכוער", מארגן עסקת אקסטות עם סוחר הסמים הערבי-ישראלי שלו, עימאד (דיראר סולימאן). העוצר בשטחים מעכב את הפגישה המיועדת של השניים, וקאליש מעביר את זמנו במשרדי חברת terror.co.il המפעילה שירות טוטו פיגועים. בינתיים מסתבר שעימאד נורה ואושפז, והעסקה נאלצת להתבצע בפזיזות בבית החולים, כדי להספיק ולהחיש את הסחורה לאירוע השמאל של "רייב נגד הכיבוש", שם קאליש מקווה לעשות קופה.

הסרט "נוצר בהשראת מאמרים שכתבו יצחק לאור, גדעון סאמט ורוגל אלפר ב'הארץ' לאורך שנים", אמר קפלן בראיון ל"מוסף הארץ". "סאמט כתב שבישראל אתה נדרש כל יום להכריע אם אתה קורבן או גזען. או לאור... אני לא זוכר בדיוק. על זה הסרט. הרי מה קורה? עושים הון פוליטי מדם של אנשים, בייחוד ראש הממשלה הנוכחי שעשה מזה קריירה, וזה נותן לגיטימציה לכל הציבור לעשות מה שבזין שלו, בסדר? אנשים נהיים עבריינים בעל כורחם, בשביל לשרוד. בגלל זה הסרט נעשה כהיפר-ריאליזם, שאתה לא יודע אם זה קרה באמת או לא, מה שבכלל לא משנה בעיני".
 
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

טרויה, אנשי התחנה, סתום ת'פה


50 דייטים ראשונים, הבשורה על פי אלוהים, חשיפה, ללכת על הכל 2, תיבה רוסית


ואן הלסינג, אלפנט



כל הביקורות, כל הסרטים-

האם "היום שאחרי מחר" אינו אלא פריקוול ל"עולם המים"? האם הקטסטרופה ההוליוודית עדיפה על הקיום כחול-לבן? האם מישהו ראה את "היום השלישי" על אקסטזי? בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע
 

אתרים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by