בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
משה (בוגיטרון) יעלון: מדובר בפצצה מתקתקת 
 
 
אדם אבולעפיה

אדם אבולעפיה עם סט ביקורות רשת על הסרטים החדשים שמוטחים השבוע בבתי הקולנוע: "לחסל את הליידי", "המעניש", "על פי חוקי המשיכה" ועוד

 
 
 
 
 
 
 
 
 

לחסל את הליידי

 
The Ladykillers

האחים כהן ממשיכים להשתכשך במיינסטרים, והפעם ברימייק לקומדית הפשע "The Ladykillers" ("הרוצחים והגברת") משנת 1955. את הסרט אמור היה לביים בארי זוננפלד ("גברים בשחור"), אך בסוף יצא שזוהי הפעם הראשונה שהכהנים מביימים יחדיו (ללא החלוקה המסורתית של איתן כמפיק וג'ואל כבמאי). טום הנקס, טורף האוסקרים, מככב, והסרט הוקרן במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל קאן 2004.

והנקס הוא נוכל בינוני המתחזה לפרופסור כדי לשדוד קזינו. הוא ושותפיו המפוקפקים נכנסים לדירה הקרובה לזירת הפשע על מנת לתכנן את מהלכיהם, אך בעלת הבית שגרה מעל (אירמה פ. הול), ליידי שומרת חוק ואשת כנסייה, מבינה שמשהו עקום ומתחילה לרחרח סביבם. החבורה המבולבלת מחליטה שאין ברירה אלא להיפטר מהמטרד.

מדד העגבניות הרקובות שמאגד ומשקלל את ציוני המבקרים: ישנם מבקרים שזכרו לכהנים את הברקותיהם מהעבר והתקשו לסלוח לבינוניות. אחרים נהנו יותר, אבל אף אחד לא יצא מגדרו. בסך הכל זהו השיקלול הנמוך ביותר שקיבל סרט של האחים מאז ומעולם. 57 אחוזי טריות (שזה כבר שווה ריקבון) וציון ממוצע של 6.2 מתוך 10.


פרסים ועיטורים: אירמה הול זכתה בפרס השחקנית בפסטיבל קאן 2004.

הכסף מדבר: צניחה מהירה של ההכנסות בארה"ב השאירה רק תקוות שהקהל האירופאי יציל את ההפקה מנפילה, וכאן אתם נכנסים לתמונה (פחחח). עם תקציב של 70 מיליון דולר, פלוס 30 מיליון הוצאות שיווק, ה-40 מיליון שנכנסו עד עכשיו לא יספיקו.


במאים: ג'ואל ואיתן כהן (ביג לבובסקי, האיש שלא היה שם), 104 דקות, ארה"ב 2004
 
 
TORONTO STAR: לא סרט מהגדולים של האחים כהן, אבל טוב מספיק בשביל לגרום לך לקוות שהוא כן היה כזה. "לחסלל את הליידי" הוא מקרה בו כדאי להוקיר תודה לתענוגות קטנים.

THE WASHINGTON POST: למרות שזהו סרט מסוגנן שעשוי במיומנות, הכיף שבו טמון באיפיון הדמויות דווקא, בעיקר אצל הנקס והול ובמיוחד כשהם מופיעים ביחד.

FLICK FILOSOPHER: אחים איפה אתם? היכן המגע המיומן, האיזון המושלם בין הרגשי לאותנטי? מדוע החלפתם את ג'ורג' קלוני בטום הנקס? איך השתמשתם בסטריאוטיפים באופן כל כך סטריאוטיפי? ואיך הצלחתם לפספס קונספט מוצלח שבו הפושעים הגרועים בעולם ניצבים כנגד זקנה תמימה? אני אגיד לכם איך: השארתם את כל הקטעים המצחיקים לעשרים הדקות האחרונות.
 

המעניש

 
The Punisher

המעניש הוא במקור גיבור קומיקס מבית היוצר של מארבל (X-מן, ספיידרמן), ולכן ברור שגם הוא ירצה להצטרף לחבריו המתעשרים ולהפוך לגיבור קולנועי. זהו סרטו הראשון כבמאי של ג'ונתן הנסלי, הידוע כתסריטאי של סרטים כמו "מת לחיות 3" ו"ארמגדון".

פראנק קאסל (תומס ג'יין, "מגנוליה") הוא סוכן מיוחד של האף.בי.איי, שמחליט לפרוש כדי להתרכז בחיי המשפחה. במשימתו האחרונה נהרג בטעות בנו של איש העסקים המלוכלך הווארד סיינט (ג'ון טרבולטה), ועבריין הצעצוע פונה לארגן טבח נקמה במשפחתו של קאסל. מנקמה אחת לבאה אחריה, הופך אוכף החוק העשוק לרשות שופטת ולמוציא להורג בחבילה אחת - או בכינוי הרשמי: המעניש. כמובן שיש גם בחורות יפות מאוד בתפקידי נשותיהן-של: רבקה רומיין-סטאמוס ("X-מן 2") ולורה אלנה-הרינג ("מלהולנד דרייב").

מדד העגבניות הרקובות: המבקרים לא קנו את זה, והם גם לא אמורים. תלונות חריפות על ציות מוגזם לכל הכללים הרגילים, 28 אחוזי טריות וציון ממוצע של 4.5 מתוך 10.

הכסף מדבר: אחרי חודש וחצי על מסכי ארה"ב והידרדרות מהירה יחסית בהכנסות, ירד הסרט עם 33 מיליון דולר בארנק, מספיק בדיוק כדי לכסות את תקציב ההפקה שלו (אבל לא את 20 המיליון הנוספים שיצאו על שיווק).

במאי: ג'ונתן הנסלי, 124 דקות, ארה"ב 2004
 
 
THE WASHINGTON POST: "המעניש" עובר כסרט אקשן סוג ב' ללא כל ייחוד קומיקסאי. כל הסרט נדמה כמו קריאה מיואשת לעזרה, ואולי נכון יותר לומר שהוא פשוט מהווה עונש.

NEW YORK OBSERVER: אין רגע בסרט הזה שלא שאול או גנוב מסרטים אחרים. האלימות והאכזריות בלתי נסבלים, כמו גם בלתי נגמרים, אבל יש כמה רגעים מזדמנים של הומור.

SAN FRANSISCO CHRONICLE: אדפטציה מבדרת, גם אם מטופשת, של הקומיקס של מארבל. הסרט נמנע משימוש מוגזם באפקטים, שנמצא כיום בהרבה סרטי קומיקס אחרים.
 

על פי חוקי המשיכה

 
Laws of Attraction

קומדיה רומנטית של פיטר יואיט ("דלתות מסתובבות", "ג'וני אינגליש"), עם המקסימן פירס ברוסנן ("למות ביום אחר") והמקסי-וומן ג'וליאן מור ("הרחק מגן עדן"), זוג כמעט מסקרן ובהחלט מוזר.

אודרי וודס (מור) היא עורכת-דין לענייני גירושים. דניאל רפרטי (ברוסנן) גם הוא עורך-דין לענייני גירושין. באחד מאותם ערבים קולנועיים של שיכרות, שיכחה והתעוררות במיטה משותפת, השניים מתחתנים. בזה כמובן לא נגמר העניין, שכן הם עדיין יריבים מקצועיים. אז הם עושים את אותו הריקוד של הרומ'-קומ' (או שבעברית זה קומ'-רומ'?): שנאה, התאהבות, חשדנות, אי הבנה ואמון מחודש, ואת הסוף אני לא רוצה להרוס.

מדד העגבניות הרקובות: כולם מודים שצמד השחקנים מאוד יפה, אבל לא מוצאים בינהם פיסת כימיה לרפואה. התסריט גם הוא מטרה לחיצים כואבים של ביטול. 18 אחוזי טריות וציון ממוצע של 4.5 מתוך 10 זה די מעליב.

הכסף מדבר: הסרט עלה בארה"ב לפני חודש וכנראה יתנדף בקרוב אל ספריות ההשכרה. "משיכה" הכניס עד עתה רק 19.5 מיליון דולר, ותקציבי ההפקה והשיווק עומדים הרחק משם על 52 מיליון. וכשיש הסכמה בין המבקרים לכסף, הכישלון כל כך ברור שאף אחד מהיוצרים לא צריך להודות בו.

במאי: פיטר יואיט (דלתות מסתובבות), 90 דקות, ארה"ב 2004
 
NEW YORK POST: פירס ברוסנן מתוק, ג'וליאן מור מקסימה ללא רבב, אבל הניצוץ שבינהם לא היה מצליח להדליק גפרור. נראה שאין שום סיבה שהצמד הזה יחייה לעד בעושר ואושר, מצד שני אתה יודע לכל אורך הדרך שלשם הסרט מתעקש ללכת.

ROLLING STONE: כל חברי הצוות הם קורבנות של תסריט שהוא כל כך בנאלי וטיפשי. חיוך קופא על פניהם ומשאיר אותם לכודים ומיואשים, די בדומה לקהל הצופים.

NEW YORK OBSERVER: זה סרט שלא ידבר לפריקים של קעקועים, ילדים תאווי אלימות, אסירים או מבקרים שמנסים ביאוש להוכיח כמה הם צעירים ומגניבים, אבל הוא כן מספק את מה שלאחרונה נעלם מעולם הסרטים - בידור. סרט כיף לדייטים.
 

עושר ועושר

 
Le Cout de la vie

קומדיית אנסמבל צרפתית על כסף, ההתייחסות אליו,אי היכולת להתעלם ממנו והקשר שלו לאהבה. פיליפ לה גה ביים והשתתף בכתיבה. התרגום המילולי של שם הסרט הוא "מחיר החיים". כנראה שבצרפתית זה נשמע יותר מצחיק.

הסרט מתרחש בעיר ליון ומתאר כמה ימים בהם חייהן של דמויות שונות מצטלבים. ישנו ברט (פבריס לוקיני), עשיר וזהיר עם ארנקו; ולעומתו קוואי (וינסנט לינדון) הנדיב שנותן יותר ממה שיש לו; הלנה (ג'רלדין פיאס), יצאנית סנובית עם טעם יוקרתי; לורן (איזילד לה-בסקו), יורשת צעירה שמעדיפה להמר באהבה ולשכוח מהממון; וגם ניקולאס דה-בלאמונד (קלוד ריש), תעשיין על ערש דווי שמפטר את כל הפועלים במפעליו בן-רגע.

במאי: פיליפ לה גה (שלוש שמיניות), 100 דקות, צרפת 2003
 
LE POINT: קומדיה אינטליגנטית, שמצויידת באנרגיה נהדרת ומוכיחה שהקולנוע הצרפתי יודע ליצור בידור ברמה גבוהה. הצחוק לא מפריע לתחושה מרה-מתוקה לחמוק פנימה. לא להסס, ללכת לראות.


THE HOLLYWOOD REPORTER: בהשפעת "סיפורים קצרים" וסרטיו של קלוד סוטה, הסרט מספק רגעים של רגישות בוגרת, אבל "עושר" גם סובל מפנייתו לקהל רחב מדי. למרות הנסיון ליצר אמירה מורכבת, הדמויות מרגישות יותר כמו אילוסטרציה מאשר בשר ודם.
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

היום שאחרי מחר, צווארון כחול לבן

טרויה, אנשי התחנה, סתום ת'פה

50 דייטים ראשונים, הבשורה על פי אלוהים, חשיפה, ללכת על הכל 2, תיבה רוסית

כל הביקורות, כל הסרטים-


האם המעניש היה הורג את הליידי? האם פירס ברוסנן היה משכיב אותה? האם האחים כהן מתחרטים? בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע
 

אתרים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by