בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין

הרפתקאותיו של רוצח פסיכופת ב'אמריקן פסיכו', ' מלון מיליון הדולר' , הסרט החדש של וים ונדרס בכיכובו של מל גיבסון, 'סאנשיין' - סיפורה של משפחה יהודית הונגרית לאורך שלושה דורות, סרט המשך לפלינטסטונס, ג'ים קארי איש מליון הפרצופים ונזירים טיבטים בשעת המונדיאל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
שווה צפייה נועד לתת לכם את ביקורות הקולנוע בדיוק בזמן בו אתם צריכים אותן: בסוף השבוע בו עולים הסרטים למסכים. המטרה: לחסוך לכם רכישת כרטיס לסרט שאינו שווה צפייה (ולהרשים את חבריכם במשפטים כמו "שמעתי שהסרט חדש של קופולה ממש לא משהו").

והשבוע, הישר מפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים - הרפתקאותיו של רוצח פסיכופת ב`אמריקן פסיכו`, `מלון מיליון הדולר`, הסרט החדש של וים ונדרס בכיכובו של מל גיבסון ו`סאנשיין` - סיפורה של משפחה יהודית הונגרית לאורך שלושה דורות.

מחוץ לפסטיבל מגיעות אלינו שתי קומדיות. האחת - סרט המשך לפלינטסטונס, סיפור התאהבותם של פרד וברני בוילמה ובטי, והשנייה - ג`ים קארי, איש מליון הפרצופים, עושה זאת שוב. חוץ מזה אפשר לבדוק איך מתנהגים נזירים טיבטים בשעת המונדיאל, בסרט שמגיע מבוטאן אשר בהודו.
 

מלון מיליון הדולר

טיפוסים משולחי החיים במותחן עתידני. מלון מיליון הדולר
 טיפוסים משולחי החיים במותחן עתידני. מלון מיליון הדולר   
במלון בלוס-אנג`לס גרים כמה אנשים תלושים מהמציאות, כמו טום טום (ג`רמי דיויס), בחור ילדותי שמאוהב באלואיז (מילה ג`ובוביץ`), נערת רחוב יפהפייה. אחד מדיירי המלון מוצא את מותו בצורה מסתורית. כשמסתבר שהיה בנו של איל-תקשורת מיליונר , נכנס לתמונה הבלש הנכה סקינר (מל גיבסון) לחקור את הפרשה. התסריט על סיפור של בונו, סולן להקת U2 הידוע.
במאי: וים ונדרס, ארה"ב (120 דקות)
 
 
 
This Is London: חלפו הזמנים בהם סלחנו לסרטים שסחטו את סבלנותנו עד קצה גבול הסיבולת הגופנית והנפשית שלנו. עלילה מעורפלת המערבת ספרות זולה אמריקנית (סלנג) עם ניחוח אירופאי אליטיסטי, פלספנות ושמץ קדרות קיומית. בהחלט מאכזב.

Empire Magazine: הסיפור מעורפל מדי, חסר מתח ועמוס לעייפה בעלילות משנה. נדמה כי אוסף הדמויות התלושות והנואשות משחקות כל אחת בסרט אחר. הפסקול דווקא לא רע ומציג את בונו במיטבו.

Der Spiegel: ונדרס שתל רגשות כנים ואמיתיים במותחן הזה, שהוא מעין פריק-שואו וסיפור אהבה גם יחד. יש לונדרס את היכולת המופלאה ללכוד רגעים ולהקפיא אותם. מל גיבסון בתפקיד לא שגרתי בעליל.
 

סאנשיין

רייף פינס בתפקיד משולש בסאגה על משפחת זוננשיין. סאנשיין
 רייף פינס בתפקיד משולש בסאגה על משפחת זוננשיין. סאנשיין   
סאגה דרמטית הפורשת את עלייתה ונפילתה של משפחת זוננשיין היהודית במשך שלושה דורות לאורך כל המאה העשרים, על רק התהפוכות הפוליטיות באירופה, דרך אימת השואה, התקופה שבאה אחריה ועד תום המשטר הקומוניסטי. את שלושת הדורות של הגברים במשפחה מגלם רייף פיינס.
במאי: אישטוואן סאבו, הפקה משותפת להונגריה, גרמניה, קנדה ואוסטריה (1999, 180 דקות)
 
 
Reel.com: הרושם הכללי של הסרט מועם בעקבות התהפוכות הדרמטיות הרבות שמתרחשות בו ודורשות מהצופים השקעה נפשית עצומה, המתישה את הצופים. רייף פיינס קר-מזג ומנוכר כהרגלו.

Chicago Reader: רוב נקודות המפנה בסרט ממוצות עד תום. תחילה מספר עליהם המספר בקולו, אחר כך הן מתרחשות מול עיני הצופים, ולסיום כל המשפחה דנה ומנתחת אותן בשעת ארוחת הערב. התסריט, הטוען שלכל אחד מבני המשפחה היה תפקיד מכריע בהיסטוריה, לא משכנע וחסר אמינות.

Jam: הזריחה הזאת (סאנשיין) לא ממש תאיר לכם את היום. ארוך וגדוש מדי. נדמה שלבמאי לא היה לב להשתמש במכונת עריכה והתוצאה מייגעת מאוד.
 

הגביע

גם נזירים אוהבים כדורגל. הגביע
 גם נזירים אוהבים כדורגל. הגביע   
קומדיה דתית. שני אחים נמלטים מטיבט הכבושה ומתקבלים במנזר טיבטי שעל מורדות ההימליה כפרחי נזירים. את שלוות המנזר והטקסים היומיומיים מפר עניין אחד - כדורגל. הימים ימי מונדיאל 98 וכולם בועטים בפחיות קולה ריקות, את הקירות מכסות סיסמאות אהדה לנבחרות נערצות - ובשעת המדיטציה מעבירים הנזירים פתקים הנוגעים למצב האליפות, למגינת לבו של ראש המנזר. עכשיו צריך רק לשכור צלחת לווין כדי לקלוט את משחק הגמר בין ברזיל לצרפת...
במאי: קינסטה נורבו בוטאן אוסטרליה (93 דקות)

 
 
Jam: קומדיה מקסימה והומניסטית על תככים פנימיים במנזר. עוד לא ראיתם דבר כזה מעולם ואין ספק שתאהבו אותו. השחקנים הם נזירים בעצמם, שגרים במנזר בו מצולם הסרט, מה שמוסיף חן רב. חוויה.

Film.com: הומור עדין וחינני. מלא ברמזים על המלחמה הגוברת בין טיבט לסין הפולשת ולכן גם חתרני. למרבה הצער, הקצב איטי מדי ויתכן שירדים חלק מהצופים חסרי הסבלנות.

Apolo Guide: נכון שכשעובדים עם שחקנים לא מנוסים המשחק לפעמים לא ממריא והדמויות חלשות, אבל בסיכומו של דבר זהו סרט כן וחמים. אין לזלזל גם בלקחים הבודהיסטים השזורים לכל אורך הסרט דוגמת "אם בעיה ניתנת לפתרון מדוע להיות עצוב? ואם היא אינה ניתנת לפתרון מה הטעם להיות עצוב?". בסך הכל מעניין.
 

הפלינטסטונס - ויוה רוק וגאס!

משפחת קדמוני - הסיפור הרומנטי. הפלינסטונס חוזרים
 משפחת קדמוני - הסיפור הרומנטי. הפלינסטונס חוזרים   
סרט ההמשך המבוסס על סדרת האנימציה המפורסמת לוקח אותנו לתקופה הפרה-היסטורית, בימים שפרד וברני זה אך סיימו את לימודיהם באקדמיה ועוד לא פגשו את וילמה ובטי, אהובותיהם הקדמוניות. וילמה בת העשירים (קריסטין ג`ונסטון) בורחת מאחוזתה. בטי, מלצרית טובת לב (ג`יין קרקובסקי) נותנת לה דירה ועבודה מבלי לדעת מי היא באמת. השתיים מתאהבות בזוג החברים פרד וברני (מאק אדי וסטיבן בולדווין), אך כשמשפחתה של וילמה מוצאת אותה הצרות רק מתחילות.
במאי: בריאן לבאנט ארה"ב (90 דקות)
 
 
Reel.com: מעט מאוד ההתרחשויות, וגם הן ממש לא מעניינות. מקור משיכה אפשרי הוא התפאורה והאביזרים המגניבים של העידן הפרה- ההיסטורי, אבל גם כאן הסרט מפשל בתפאורת רשלנית וזולה.

Chicago Reader: תמיד כשמעבדים סדרות טלוויזיה לסרטים מוסיפים יסודות עלילתיים מיותרים, וכך גם במקרה הזה. מיק ג`אגד, אליל רוק מנסה לפתות את בטי לעזוב את ברני ואילו פרד מסתבך בחובות הימורים ומסתכסך עם כל משפחתה העשירה והסנובית של וילמה. נו, טוב.

Jam: מהנה וצפוי, במיוחד לאלו שנהנים מהומור שטותי ומפגר. הרבה יותר מצחיק מהסרט הראשון. ליהוק מעולה של שחקנים, נראים ומתנהגים בדיוק כמו בני דמותם המצוירים. כיפי ומשעשע, מתאים לקיץ.
 

אמריקן פסיכו

איך הופך יאפי עשיר ושבע לרוצח סדרתי. אמריקן פסיכו
 איך הופך יאפי עשיר ושבע לרוצח סדרתי. אמריקן פסיכו   
לפטריק בייטמן (כריסטיאן בייל) יאפי עשיר ומרוכז בעצמו, יש הכל. הוא התגלמות החלום האמריקני של שנות השמונים: יש לו את ההופעה המטופחת , את הכסף, את המשרה המבטיחה כברוקר בוול סטריט, את הארוסה הנאמנה והמאהבת הלוהטת, אבל הוא מרגיש שמשהו חסר לו. לאט לאט נכנע בייטמן ליצרים האפלים ביותר שלו ולתשוקות המעוותות ביותר. תהליך הפיכתו של אדם לרוצח סדרתי, עיבוד לספרו השערוריתי של ברט איסטון אליס.
במאית: מרי הארון, ארה"ב (101 דקות)
 
 
Film.com: הבמאית, בהיותה אישה, מדגימה עד כמה העולם של שנות השמונים ואולי גם של היום נשלט ביד חבורה של גברים תחרותיים שמנהלים מלחמות יוקרה ריקות מתוכן. קשה לצפייה, אך הביקורת שהוא מעביר כל כך הופכת קרביים שחבל לוותר. היכונו לכסות את העיניים באימה.

Chicago Reader: שעמום וקנאה הם שנתנו את ההשראה לרציחות המזוויעות . הדמות הראשית היא כל כך פאתטית, מרוכזת בעצמה ושונאת נשים שאנחנו הצופים ממש צוחקים עליו ואפילו לא שמים לב לאפשרות שאולי אנחנו צוחקים יחד אתו.

Jam: מותחן-אימה שהוא בעצם סאטירה נוקבת ואכזרית על החברה האנושית והתפוררות דמותו של הגבר המודרני. כריסטיאן בייל נותן הופעה מחשמלת, מדויקת ומבריקה. מצמרר.
 

אני, עצמי ואיירין

ג`ים קארי סובל מפיצול אישיות. אני, עצמי ואיירין
 ג`ים קארי סובל מפיצול אישיות. אני, עצמי ואיירין   
צ`רלי בייליגייטס (ג`ים קארי) הוא שוטר בעל שבע-עשרה שנות ותק במשטרת רוד-אילנד. הוא אדם נוח לבריות, תמיד עוזר לזולת, אחראי ואב מסור לשלושת בניו. אחרי שנים רבות הוא מבין שהיה בעצם פראייר שהדחיק את כל מה שקורה לו ושימש כבדיחת העיר והוא מפתח פיצול אישיות בדמות האנק, גבר גס, בוטה וסוטה, שתיין שאוהב לריב עם כולם. איירין ווטרס (רנה זלווגר) נרדפת על ידי חברה לשעבר המאפיונר ופונה לצ`רלי לעזרה. העלילה מסתבכת כשצ`רלי והאנק מתאהבים בה.
במאים: האחים בובי וכריס פארלי ארה``ב (116 דקות)
 
 
Reel.com: שיאים אחרונים של וולגריות וטעם רע נשברים כאן. לעיתים הקהל צוחק פשוט מרוב הלם. ג`ים קארי נכנס חזרה לתפקידו המסורתי בו התמחה כל חייו - אשף הבדיחות הגופניות. בנוי הרבה פחות מוצלח מסרטי האחים פארלי הקודמים ("משתגעים על מרי") אבל עדיין משעשע.

Chicago Reader: לעיתים נראה תמים, מתוק וורדרד ממש כמו דמותו של צ`ארלי ולעיתים פוגע, זול וסוטה ממש כמו דמותו של האנק. משל מחוכם על מה שנשים מחפשות בגברים.

Jam: מומלץ לראות את כמה שיותר מהר כדי שאף אחד לא יהרוס ויספר לכם את הבדיחות קודם. מומלץ ללכת לשירותים לפני ההקרנה, גם כדי לא לצאת באמצע ולפספס קטעים נבחרים וגם כדי לא להרטיב את המושב מרוב צחוק.
 

בשבועות הקודמים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by