בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריטני ספירס 
בריטני ספירס בישראל: שואו גדול, מעט רגש 

בריטני ספירס בישראל: שואו גדול, מעט רגש

 
בריטני ספירס |
 

ספירס הופיעה בפארק הירקון עם הרבה תפאורה, רקדנים ועור חשוף אבל בכל זאת, משהו שם היה חסר • מיכל קליינברג, ביקורת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

כל מי שנעוריו היו בשנות ה-90 גדל על בריטני ספירס, אם רצה או לא; ספירס הייתה מלכת הפופ הבלתי מעורערת, כוכבת חד משמעית, שהוציאה להיט אחרי להיט אחרי להיט ולא הותירה הרבה מקום למתחרות, מלבד בצל שלה (ע"ע כריסטינה אגילרה). מהרגע בו נודע כי בריטני ספירס הולכת להופיע במחוזותינו, בערך כל בנות ישראל נזכרו שהן נוט א גירל נוט יט א וומן ואילו כל הבנים הודו בשקט, בלי ליצור קשר עין, שבסדר, לא אכפת להם לבוא אתנו להופעה הפעם. ההתכוננות להופעה הייתה בהתאם: העלאה אינטינסיבית באוב של להיטי שנות ה-90 (ואיתם זיכרונות ממסיבות כיתה משנות חיים) והכרה נוסטלגית מחודשת בכך שגדלנו עם כוכבת פופ באמת ענקית.

 

>>לעוד כתבות שאולי יעניינו אתכם:

הישרדות: לשרוד בעיקר את הפרסומות. ביקורת

רוצים להכיר את טופאק? אל תראו את הסרט החדש עליו

 

 
בריטני ספירס
 בריטני ספירס   צילום: סיוון פרג' 
 

אז הערב (שני) כוכבת הפופ הענקית הופיעה בפארק הירקון, היא אכן כוכבת ענקית, ההופעה שלה גדולה, מלאה פירוטכניקות כגון תפאורה מתחלפת כמעט בכל שיר, רקדנים מיומנים, לייזרים, וידיאו ארט ועוד ומה לגבי בריטני? אז זהו שספירס נראית כרודפת אחרי ההופעה של עצמה; היא לא מספיקה להדביק את הפלייבק, הליפ סינק שלה נראה חצי מהזמן כאילו היא ספק לא יודעת באיזה שפה השיר ספק הכירה אותו רק הערב, עינייה מתרוצצות, תנועותיה פתאומיות, מכניות, לא קשורות לעצמה או לשיר - לא נובעות מעצמה או מהשיר.


וכך, פתאום באמצע ההופעה, התעורר בי רגש קדום אליה, אותו הרגש שבפעם האחרונה הרגשתי ב-2007 בהתמוטטות המפורסמת - רצון להציל אותה. להוציא אותה כבר מאור הזרקורים, להוריד אותה ממסוע הפופ עליו עלתה בגיל 15 ומאז היא הולכת עליו אולי באוטומטיות כי זה מה שהיא יודעת לעשות, ולהגיד לה "די תנוחי. את יכולה ללבוש גם לא הלבשה תחתונה ואת לא צריכה במשך שעה וחצי להדגים את כל הארסנל המיני שלך". ולא כי יש בזה משהו לא בסדר, ביונסה לדוגמא יכולה לעשות את כל זה בכל הופעה וזה יהיה מדהים, אבל אתם יודעים מה ההבדל? וזה הבדל מהותי- שביונסה בשליטה. ולכן זה יהיה אותנטי ואותנטיות זה בדיוק מה שהיה חסר בהופעה של ספירס, זה וכמה להיטים.

 

 
בריטני ספירס. רדופה ורודפת
 בריטני ספירס. רדופה ורודפת   צילום: סיוון פרג' 
 
 

כאמור - ההופעה עצמה הייתה על פי סטנדרטים חיצוניים בסדר גמור: תלבושות, תפאורה, רקדנים וכו' אבל גם שם חסרו דברים: חסרו להיטים משמעותיים (כמו למשל overprotected, sometimes, lucky ועוד), הייתה אינפלציה של שירי חרמונים אנונימיים והייתה חסרה עוד תקשורת עם הקהל חוץ מ"תל אביב!" ו- "איך אתם הלילה?".

 

בשורה התחתונה המופע של בריטני לא היה מה שציפינו לו, שזה - רכבת אווירית של להיטים המושרשים עמוק בDNA של הזיכרון החוויתי שלנו - ההופעה של בריטני ספירס במקום זה הייתה מעין ביקור (שלא התכוננו אליו מראש) בחדר המיטות של ספירס, בו נראתה רוב הזמן כמו בובת ראווה עצובה וריקה - מהונדסת מכף רגל ועד ראש, תוספות שיער בלונדיני, תחתוני תחרה, מגפיים גבוהים, מחייכת חיוך אטום בסוף כל נאמבר, עושה הדמיות מכניות ריקות של סקסיות וכל זה בלי תשוקה משום סוג - רק מעין הישרדות מקומית בהולה ובעיקר מכמירת לב.

 

למרות כל זה ועם כל זה - בריטני ספירס היא בריטני ספירס. חסד הנעורים שמור לה פחות או יותר לא משנה מה, ודווקא מתוך החסד הזה - בא הרצון לראות ממנה משהו אמיתי. אבל אולי זה יותר מידי לבקש, אולי היא כאמור, במילותיה שלה: "באה לעבוד ביץ'", ואנחנו קיבלנו פשוט הופעת פופ גרנדיוזית קלאסית ולא צריך לצפות מהופעה כזו ציפיות מוגזמות, כמו למשל שתהיה לה נשמה.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by