בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
ביקורת סרט 
"ספיידרמן השיבה הביתה": ספיידרמן הטוב ביותר אך גם השטחי ביותר 

"ספיידרמן השיבה הביתה": ספיידרמן הטוב ביותר אך גם השטחי ביותר

 
ביקורת סרט |
 

הסרט החדש של מארוול מציג את ספיידרמן המושלם לעולם סינמטי של מארוול אך מפספס בגדול בכל מה שקשור לבנייתו כפיטר פארקר. התוצאה היא סרט גיבורי על מהנה אך שטחי • זוהר צלח, ביקורת

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

שנה שעבר, כאשר הגיע לאקרנים "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", מעריצי היקום הסינמטי של מארוול זכו לקבל סוף סוף את מה שהם חיכו לו כל-כך הרבה זמן. רגע לפני הקרב הגדול מול קפטן אמריקה, חשף טוני סטארק את החיזוק שלו - פיטר פארקר הלא הוא ספיידרמן.


בדקות מועטות על המסך ספיידרמן בגלגולו הקולנועי השלישי הצליח לגנוב לא רק את המגן של קפטן אמריקה אלא גם את ההצגה ואת הלב של הקהל שהחל לספור את הימים עד שאיש העכביש ייקבל סרט משלו.


אתמול (ד') הרגע הזה סוף סוף הגיע כאשר "ספיידרמן: השיבה הביתה", הסרט השישי במספר של איש העכביש והראשון בגלגול החדש, הגיע לבתי הקולנוע.

 

 

 
"ספיידרמן: השיבה הביתה"
 "ספיידרמן: השיבה הביתה"   צילום: יח"צ 
 
 

הסרט החדש מתרחש כמה חודשים אחרי אירועי "מלחמת האזרחים". פיטר פארקר (טום הולנד, "הבלתי אפשרי"), שחשב שהוא כבר בדרך הבטוחה להפוך לאבנג'ר, לא שומע הרבה מטוני סטארק (רוברט דאוני ג'וניור, סדרת סרטי "איירון מן").


במקום הוא מתקשר בעיקר עם הפי (ג'ון פאברו, סדרת סרטי "איירון מן"), שומר הראש והנהג של טוני, שלא ממש מתעניין בו. כאשר פיטר נתקל בחבורת פושעים שנעזרים בטכנולוגיה חייזרית כדי לפתח נשקים ולמכור אותם למרבה במחיר, הוא רואה בכך הזדמנות להוכיח את עצמו לטוני.


אחרי שראינו בשני סרטים שונים איך ספיידרמן קיבל את הכוחות שלו במארוול וויתרו על סיפור המקור בסרט הנוכחי.

אנחנו פוגשים את פארקר לראשונה שהוא כבר ספיידרמן ומלבד אזכור קטנטן לאיך קיבל את הכוחות הסרט מדלג על החלק הזה ובצדק. ספיידרמן הוא אולי גיבור העל המפורסם ביותר בעולם יחד עם סופרמן, רוב חובבי התרבות פופולרית שמע עליו ולבטח יודע איך קיבל את כוחותיו, בטח מי שמתעניין בסרטים מהסוג הזה.


במקום סיפור המקור המאוס אנחנו מקבלים הצצה רחבה יותר לחייו של פיטר כתיכוניסט מצד אחד וכגיבור על מתחיל מהצד השני.

 
 
"ספיידרמן: השיבה הביתה"
 "ספיידרמן: השיבה הביתה"   צילום: יח"צ 
 

כבר מהדקות הראשונות אפשר להבין שטום הולנד הוא הבחירה המושלמת לתפקיד. הוא שנון, תמים, פזיז ושחצן בדיוק כמו שספיידרמן אמור להיות. החלקים הטובים ביותר בסרט הם החלקים בהם אנחנו רואים את ספיידרמן בחליפה - זה נראה נהדר, זה מצחיק, זה מעניין וזה עובד. זה ספיידרמן שחיכינו לראות כל-כך הרבה שנים.


הבעיה בסרט היא החלק בו אנחנו מתמקדים בפארקר התיכוניסט. אז נכון, החלקים עם חברו הטוב נד (ג'ייקוב בטלון בתפקיד גדול ראשון) מוצלחים, הרבה בגלל הכימיה הנהדרת של השניים, אבל שאר הדברים פשוט לא עובדים.


אחד הדברים היותר טובים שעבדו בסדרת הסרטים הראשונה היא סיפור האהבה של פיטר עם מרי ג'יין והעובדה שהוא מקריב את חייו הפרטיים בשבילה, זה עבד נהדר כי למדנו לאהוב את מרי ג'יין, להתאהב בה בדיוק כמו פיטר ולהבין את ההקרבה הגדולה שהוא עושה למענה. גם בסדרת הסרטים השנייה זה עבד נהדר גם כן שספיידרמן למעשה גורם למותה של אהובתו באחד הרגעים החזקים ביותר בסרטי מארוול.


ליז (לאורה הרייר) מתפקדת כאן בתור מושא האהבה של פיטר וזה פשוט לא עובד. ראשית כי אין לנו חיבור אמיתי אליה ושנית כי בשום שלב לא נראה שמדובר הקרבה גדולה בשביל פיטר. בחלקו האחרון של הסרט בזכות טוויסט נהדר יש פוטנציאל גדול להפוך את היחסים בין ליז לפיטר למשהו מעניין הרבה יותר אך היא מתפספסת לחלוטין.

 

 

 

גם דודה מיי (מריסה טומיי, "בן דודי ויני"), שהיא חלק כל-כך חשוב ומרכזי בעיצוב דמותו של פיטר, לא זוכה כאן למספיק תשומת לב.

 

 

 

 
"ספיידרמן: השיבה הביתה"
 "ספיידרמן: השיבה הביתה"   צילום: יח"צ 
 

בעיה נוספת וקשה יותר היא הנבל של הסרט, אדריאן טומס, המוכר יותר כנשר לחובבי הקומיקס. הסרט משתמש בקלישאה הידועה של פועל קשה יום שלא מוכן להסתפק במועט ועושה הכל למען המשפחה שלו, במקרה הזה מוכר נשקים עם טכנולוגיה חייזרית לכל מי שמרבה למחיר.


ליצור חיבור לדמות של נבל שמנסה לדאוג למשפחה שלו חיים יותר היא עבודה פשוטה מאוד בדרך כלל, בדרך בסרטים מזוג זה,  אך איכשהו הסרט מחמיץ את זה.

 

קיטון עושה את המקסימום שהוא יכול עם הדמות הזו וזה עובדלעיתים (כמו למשל בסצנה הטובה בסרט בה נפגש עם ספיידרמן לראשונה ללא החחליפה) אך זה לא מספיק כדי להחזיק סרט שלם  ובסופו של דבר אנחנו נשארים עם נבל די בנאלי, כזה שאין בו שום קונפליקט מעניין. בכלל, ככל שהסרט מתקדם נדמה שהנבל הזה, הן מבחינת הדרך בה הוא מוצג והן מבחינת המניעים של,  היה מתאים הרבה יותר להיות נבל בסדרת סרטי "איירון מן".


עם באירון מן עסקינן, בטריילר היה נדמה שמדובר בסרט של אירון מן לא פחות מאשר של ספיידרמן מה שהעלה חשש גדול אצל המעריצים. בסרט עצמו המצב שונה לגמרי. סטארק לא מקבל יותר מדי זמן מסך ובצדק שכן בכל רגע שהוא על המסך הוא שואב את כל תשומת הלב. דאוני ג'וניור ממזמן הפך לפנים של מארוול אך כאן השימוש בו הוא במינון נכון ובצורה נכונה מה שעוזר שלהכניס את ספיידרמן לעולם של מארוול בצורה חלקה יותר.


סצנות האקשן בסרט עשויות מצוין ומזכירות מאוד את אלה של "דדפול" (מינוס האלימות המוגזמת) מרשימות, מצחיקות ובעיקר מודעות לעצמן ולקהל.

 

 

 

 
"ספיידרמן: השיבה הביתה"
 "ספיידרמן: השיבה הביתה"   צילום: יח"צ 
 

בשורה התחתונה "ספיידרמן: השיבה הביתה" מציג לנו את ספיידרמן (הגיבור) הטוב ביותר עד כה אך לא עושה עבודה מספיק טובה בכל מה שקשור לפיטר פארקר התיכוניסט, בעיקר מבחינה תסריטאית. לצד סצנות אקשן נהדרות והומור מצוין יש כאן בעיות קשות של בניית דמויות אשר פוגעות בהנאה מהסרט. עם זאת, מדובר בסרט הטוב ביותר מסרטי "ספיידרמן" וכזה שמציג לנו את הספיידרמן המתאים ביותר לכיוון שאליו הולך העולם הסינמטי של מארוול - קליל, כיפי אך שטחי.

 

 

3.5 כוכבים

 

"ספיידרמן: השיבה הביתה" - בבתי הקולנוע החל מה-06.07.17

 


 
"ספיידרמן: השיבה הביתה"
 "ספיידרמן: השיבה הביתה"   צילום: יח"צ 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by