בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
להמריא דרך דמעה שקופה זה הכי ניינטיז 
 
 
ערן דינר

ערן דינר מצא שהאוסף החדש של מאיר אריאל מציג תמונה שלמה ומקיפה של היוצר, גם אם אין בו תופינים למכורים הוותיקים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בשבוע שעבר מלאו חמש שנים להסתלקותו הפתאומית של מאיר אריאל. בחברת התקליטים אן.אם.סי., שבה הוציא את רוב אלבומיו, בחרו לציין את יום השנה החמישי למותו באוסף חדש בסדרה ההולכת וגדלה המכונה "המיטב" – אותה סדרת אוספים ברוח ה"אסנצי'אלז" מבית סוני בה יצאו בשנה האחרונה לקטים ליהודה פוליקר, אריק איינשטיין, יהורם גאון ולאחרונה גם לדיוויד ברוזה.

אפשר לראות ב"המיטב" גרסה מעודכנת ומורחבת לאוסף הוותיק "מבחר" שאן.אם.סי. הוציאה לאריאל בתחילת שנות ה-90', ושנרקח בעיקר משלושת אלבומיו הראשונים. אך גם כסתם עוד כותר בסדרת "המיטב" הוא מתבלט כטוב והמעניין מבין האוספים ששיחררה החברה בשנה החולפת. הלקטים הקודמים בסדרה, במיוחד זה של איינשטיין (שיצא, ואח"כ נגנז, ואח"כ יצא שוב בשקט ובזהירות) וזה של גאון, סבלו מבעיות עריכה, חוסר אחידות, ובעיקר ממחסור קשה בחומרי מפתח, כתוצאה מפיזור ההקלטות על פני מספר חברות תקליטים. המקרה של מאיר אריאל פחות מסובך, כי החלק הארי של עבודותיו נמצא ממילא בשליטת אן.אם.סי, מה שמאפשר מעקב מסודר ושלם אחרי 30 וקצת השנים של פעילותו וגם לשמור על רצף הגיוני וזרימה טובה על פני כמעט שעתיים וחצי. כשחומרי הגלם הם שיריו של מאיר אריאל, שתמיד הצטיין כמחבר שירים הרבה יותר מאשר כיוצר של אלבומים שלמים, אין ספק שכמעט בכל קומבינציה אפשרית התוצאה תהיה ערבה ומרתקת.

בהתאם לאופי הצנוע של כל סדרת "המיטב", גם האוסף הזה מתגלה כבלתי יומרני ושמרני בבחירותיו. למעשה, מלבד שלושה-ארבעה קטעים מדובר בעיקר בדפדוף מסודר על פני הרצועות היותר מוכרות מתוך ששת אלבומיו של מאיר אריאל. פעמים רבות אפילו על פי סדר השירים המקורי באלבום. החל ב"ירושלים של ברזל" הקדמוני ובגרסה המוקדמת שלו ל"הולך בטל" (בלחן אחד מזה שזכה להצלחה בביצוע של "תמוז"), ומשם על פי סדר האלבומים, כולל האי.פי. "עברנו את פרעה" (שדווקא הוא היחיד שמיוצג כאן במלואו), אלבום ההופעה הבעייתי "דלתות נפתחות מעצמן" ואחיו הצעיר, הטוב ממנו "מאיר אריאל בהופעה אחרונה" (דווקא האלבומים המאוחרים סובלים מתת-ייצוג מאכזב). נכנסו לכאן גם הדואט המוצלח של אריאל ודיויד ברוזה "בצהרי יום" ורק קטע אחד חדש, שלא פורסם עד היום – "חתונה מאוחרת", שנלקח מערב שירי משוררים בצוותא בו הופיע מאיר בשנת 98'. אמנם, הבחירות ברובן די צפויות. מי שכבר מחזיק בארסנל הבסיסי של תקליטיו של מאיר, לא ימצא באוסף החדש די ערך מוסף שיצדיק רכישה. אך גם בהיעדר תופינים למכורים הוותיקים, "המיטב" מצדיק את קיומו ומצליח להציג תמונה מקיפה של דרכו הארוכה. לאחרים, שאינם מחזיקים עדיין באף אחד מאלבומיו, זו בהחלט נקודת פתיחה טובה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by