בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
עוד לא התנשקה 
 
 לודה, מתוך קטלוג Fix   
 
דניאלה זמיר

לודה דלגונין, עוד לא בת 15, מובילה את הקמפיין של "Fix – הלבשה תחתונה". אף אחד, חוץ מדניאלה זמיר, לא חושב שזה קצת מוזר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
התקשורת גדלה, הרשת מסתעפת לכל עבר. הזמינות עולה. הגיל, רק יורד. כבר אין "גיל לכל דבר", יש כל דבר לכל גיל. לודה דולגונין היא קטינה גדולה מאוד. מטר שבעים ושש, רעמה בלונדינית ועיניים כחולות. לודה, שנבחרה להוביל את הקמפיין החדש של "Fix" הלבשה תחתונה, עדיין לא בת חמש עשרה. התמונות צורמות, צורמות מאוד. לודה ישובה בפישוק קל בתחתוניה הוורודים ומבט חדר שינה בעיניה. הרחובות מוצפים ילדות בנות שלוש עשרה סמי מעורטלות המעוררות תחושת אי נוחות כבדה. זה עוד פחות נעים כאשר התופעה מקבלת ליגיטמציה.

הפרסומות בהן לודה מככבת התפרסמו בכל מגזין בחודש ספטמבר. כאשר יעל בר זוהר כיכבה בקמפיין הפרובוקטיבי של "פלפל" היא הייתה בת גילה של לודה, הפרסומת אז עוררה גל תגובות שנע בין השתוממות לזעקה. אך זה ארע כבר לפני שנים, וכנראה שהיום זה כבר מובן מאליו. יש הסכמה שבשתיקה.

"הילדים מוגדרים כיצורים בעלי מיניות "גבולית", עדיין לפני המין אך כבר בתוכו, על פני קו תיחום מסוכן; ההורים, המשפחות, המחנכים, הרופאים, ומאוחר יותר הפסיכולוגים, צריכים לקחת על עצמם את האחראיות המתמשכת והרציפה לאותו נבט מיני יקר והרה אסון, מסוכן ונתון בסכנה..." (מישל פוקו " תולדות המיניות Ι הרצון לדעת")

ילדה שטרם מלאו לה חמש עשרה, נעדרת שיקול בוגר בפעולותיה. אז מי בעצם שומר על לודה?אמה של לודה, ויקי דולגונין, לא מוצאת בפגם בתעסוקת בתה: "אין לי בעיה. אני לא חושבת שהפרסומות סקסיות, הן יפות, אבל לא מיניות. וגם אם זה מיני, היא לא יודעת את זה. נורא כיף לה! אז למה לא? לודה היא ילדה טובה. היא הולכת לבי"ס, והיא אפילו עוד לא התנשקה".

לודה עוד לא התנשקה, אבל לודה כבר מוכרת סקס. זה אפילו לא אירוני, זה סתם עצוב.
גם דוברת פיקס, דניאלה לאור, חושבת שהכל כשר: "התמונות ממש לא פרובוקטיביות, נהפוכו. חיפשנו מישהי שתשדר תמימות ולכן בחרנו בלודה, שהיא צעירה. חוץ מזה, מה זאת אומרת 'עוד לא בת חמש עשרה'? את מתקטננת איתי על חודש חודשיים?... היא לבושה בתחתוני סבא, זה ממש לא לאנז'אריי. אם הכוונה היא לשדר מיניות, אז אני מניחה שזה צעיר מדי, אך זו לא היתה הכוונה. הרי באמת, מדובר פה בתחתונים מכותנה. זה ממש לא סקסי". עולם מושגיה של לאור בהחלט בתחום הביזאר: תחתונים הם לא סקסיים, כל עוד הם מכותנה. אוקיי.
 
 
החוק – גם הוא אינו מגן על לודה – הוא אמנם אוסר על פירסומו של קטין בקונוטציה פלילית, או מינית, ובהחלט מגדיר מהו פלילי, אך נתקל בקשיים מובנים כאשר בא להגדיר מה הוא מיני. כאשר גבר משוחח באינטרנט עם ילדה מתחת לגיל ארבע עשרה בנושא בעל אופי מיני מובהק, הדבר נחשב לעבירה פלילית אשר דינה עד שנתיים שנות מאסר בפועל. אך בו בעת, אותה ילדה עצמה מוגשת לו על מגש כסף כמושא מיני לכל דבר, בפוסטרים ברחבי הארץ. כך נוצר מצב שהתבוננות מינית בילדה הינה לא חוקית מצד אחד, ומקבלת לגיטימציה ע"י עולם הפרסום מצד שני.

קמפיין פרסומי מן הסוג ש"Fix" מוכרת לנו, אשר ילדה בת ארבע עשרה וחצי בתחתונים נצבת במרכזו, מקדם את המסרים הכפולים אשר צצים בחברה לאור המעמד החדש של הילדה-אישה, אותה ילדה אשר מתפתחת הורמונלית בתאוצה חסרת איזון להתפתחותה הנפשית. הגוף הנשי מתפתח מוקדם מאי פעם בהשפעת השינויים הסביבתיים, האקולוגיים והתזונתיים, אך ילדה בת שלוש עשרה, עודנה ילדה בת שלוש עשרה.

המסר הכפול מתקבל לא רק אצל הגברים, אלא אצל הילדות עצמן. מעיין קרת, דוגמנית וסופרת שהחלה את דרכה במקצוע בגיל חמש עשרה וחצי, שופכת מעט אור על הנושא: "בגיל כל כך צעיר, זה משפיע על התפיסה של הילדה את עצמה בכל דרך קיימת. זה משפיע על הדרך בה היא תופסת את גופה, את המיניות ואת הערך העצמי. לדגמן חזייה ותחתונים בפרט, ולדגמן בכלל, דורש כזו רמה של פתיחות וחשיפה של הגוף בגיל שאת עוד לא מודעת למיניות שלך ולמה שאת משדרת. המיניות של ילדה בת ארבע עשרה היא בניצניה ומורכבת מהדרך בה החברה (וגברים בפרט) תופסים אותה. היא בעצם כמו בובה על חוט. בגלל זה צלמים כל כך נהנים לצלם אותן, הן כחומר ביד היוצר. זה מבלבל את הטריטוריה הטבעית ביותר שלך, המרחב שלך."

מצד אחד הן יודעות שלדבר עם גבר על נושא מיני זה לא בסדר, וללכת לבי"ס עם בגדים חשופים זה אסור, ושהן עוד קטינות בפני החוק. מצד שני הן רואות שנערות בנות גילן משווקות כמושא מיני. הן מקבלות את הרושם שהן אמורות להיות מיניות, כאשר טרם הבשילו לכך נפשית. לעומתן הנשים, מקבלות מסר אחר – גוף מבוגר הוא דבר לא אסתטי. מודל הגוף הנשי הנחשק בירידה מתמדת בגיל. היום – לפי חברת, "Fix", הגיל הוא ארבע עשרה וחצי. המודל הגופני חסר מיניות מפותחת, אנדרוגנית. הנשיות עצמה מאבדת את קישרה האימננטי למיניות, הנשיות החדשה היא חסרת פיריון. אז מי בעצם שומר על לודה? כנראה שאף אחד. ומי הוא זה בחברה אשר מרוויח מפרסום תמונותיה? אני אפילו לא רוצה לנסות לענות על זה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by