בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אין כמו סרט טוב כדי להעביר בנעימים את חופשת החגים הבאה עלינו לטובה. אבל מדי שבוע עולים כל כך הרבה סרטים חדשים. איך יודעים איזה סרט מצדיק את המחיר המופקע השל הכרטיס, שלא לדבר על הפופקורן? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, להביא בפניכם תמצית קצרה של הביקורות העולמיות על הסרטים הטריים שעולים על המסכים.

והשבוע ישראל על המפה: `כיפור`, סרטו של עמוס גיתאי המתאר את חוויותיו האישיות מהמלחמה בה השתתף כשהיה בן עשרים ושלוש, ו`דלתא פורס אחד`, אקשן מבית היוצר של יורם גלובוס, ובהשתתפות זאב רווח שלנו, סרט שצולם בישראל.

בתפוצות - `להציל את גרייס` בודק מה קורה לעקרת בית בריטית שעושה הסבה מקצועית לסוחרת גראס, ואפשר גם להתאהב בג`ניפר וראיין, זוג ידידים הנמצא ביחסי אהבה-שנאה תמידיים ב`על בנים ועל בנות - סקס משנה הכל`. ולקינוח - הקרנת טרום-בכורה של `מרד התרנגולים`, אנימציה משעשעת על תרנגול בריטי שחצן שמעודד את חבריו לברוח מהחווה לפני שיאלצו להפוך לפשטידת עוף.
 

על בנים ועל בנות

התחיל בשנאה וייגמר באהבה? על בנים ועל בנות
 התחיל בשנאה וייגמר באהבה? על בנים ועל בנות   
Boys and Girls
בגיל 12 באמצע טיסה, נפגשו ראיין (פרדי פרינז ג`וניור) וג`ניפר (קלייר פורלני) לראשונה, והקניטו זה את זאת ללא רחמים. במהלך השנים הבאות הם חוזרים ונפגשים אחת לכמה זמן ולא מפסיקים להתחרות מי שונא את השני יותר. אבל כשהם מוצאים את עצמם יחד באוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה, היריבות רבת השנים הופכת לידידות אמת ואולי, מי יודע, גם לאהבה. קומדית-נעורים רומנטית.
במאי: רוברט איסקוב (94 דקות, ארה"ב)
 
 
Jam Movies: שני השחקנים הראשיים נראים מדהים, זה בערך הכל. צפוי. כבר מהרגע הראשון ברור לכל הצופים שהגיבורים יתאהבו, זה רק שאלה של זמן. אולי היה מצליח לעניין אם היו פחות קלישאות.

Film.com: סרטון ה`בקרוב` מבטיח הרבה צחוקים ורמזים מיניים לשמחת הבנים. במציאות מדובר קומדיה רומנטית עם הרבה שיחות עמוקות על יחסים - לשמחת הבנות דווקא. גרסת המילניום ל`כשהארי פגש את סאלי`. לגיבור אפילו קוראים ראיין - האם זאת מחווה למג ראיין?

E!-Online: מי שמציל את הסרט הוא ג`ייסון ביגס (כוכב `אמריקן פאי`) בתפקיד השותף המופרע והחרמן של ראיין. קומדיה רומנטית משמימה. פורלני מזכירה את אלי מקביל וזה לאו דווקא פועל לטובתה.
 
 

להציל את גרייס

שינוי קריירה מפתיע באמצע החיים. להציל את גרייס
 שינוי קריירה מפתיע באמצע החיים. להציל את גרייס   
Saving Grace
כשבעלה של גרייס (ברנדה בלת`ין, `סודות ושקרים`) נהרג בתאונת דרכים מוזרה, חרב עליה עולמה. לא עוד מסיבות תה, גידול סחלבים וטיפוח האחוזה הכפרית - כי אם מאהבת תובענית של בעלה, נושים אלימים וחובות עד להודעה חדשה. כדי לשרוד מחליטה גרייס לעבור הסבה מקצועית ומתחילה לגדל בחממות היוקרה שלה את שתילי המריחואנה של מת`יו גנן הבית (קרייג פרגוסון). היבול עלה יפה, לנגד עיניהם המשתאות של תושבי המחוז, וגרייס בדרך לעשות את עסקת חייה. קומדיה בריטית.
במאי: ניג`ל קול (97 דקות, אנגליה)
 
 
Variety: השחקנית הראשית כובשת בתפקיד גרייס החמימה והפקחית. תסריט שנון במיוחד. הטוויסט הסופי בעלילה הוא קצת לא הגיוני, אבל סביר להניח שהקהל יהיה עסוק בצחוקו וזה לא ממש יגרע מההנאה שבצפייה.

Empire Magazine: בכל הקונספציה של עקרת בית תמימה שהופכת לסוחרת סמים יש קסם מסוים. בזכות השחקנים הנפלאים הקסם הזה עובר היטב, במיוחד כאשר גרייס לומדת ממקור ראשון על סגולותיו הנפלאות של הג`וינט. קומדיה בריטית ממיטב המסורת.

Inside Out: הכל היה קורס בשל העלילה המופרכת וחוסר-מתח ממשי, אלמלא השחקנית הראשית הנפלאה. חבל שצוות שחקני-המשנה לא משתווה ברמתו ואיכותו לשחקנים הראשיים.
 

כיפור

בלב התופת. כיפור
 בלב התופת. כיפור   
Kippur
סיפורו האישי של הבמאי, עמוס גיתאי, סטודנט לאריכטקטורה (לירון לבו). בשל הבלגן של תחילת המלחמה, מתקשה הצעיר למצוא את יחידתו הצבאית `אגוז` ומחליט יחד עם חברו הטוב להצטרף לצוות חילוץ אווירי. הסרט מתאר את חוויות המלחמה של צוות החילוץ הפועל בתנאים פיזיים בלתי נסבלים ותחת אש כבדה, את היחסים ביניהם וההתמודדות האישית שלהם עם המוות והפחד.
במאי: עמוס גיתאי (110 דקות, ישראל)
 
 
Variety: לכאורה תיאור חסר עלילה מעשית של חוויותיה של פלוגה קטנה של חיילים, אך למעשה מבט מצמרר ומלא תובנות על זוועות המלחמה. הריאליזם החד בדיוק במינון הנכון. אפשר היה לוותר על סצינת האהבה. הסצינה בה פוגע הטיל בהליקופטר של החיילים עוצרת נשימה.

Helis.com: סצינות מלחמה מפורטות באות במקומה של עלילה מעשית ושל דמויות מפותחות. בסיכומו של דבר זה נראה יותר כמו סרט תעודה מאשר כמו סרט עלילתי. היה מקום לקיצוצי עריכה נוספים. כיוון שאנחנו לא ממש מכירים את הדמויות לעומק , קשה לנו להתרגש ממש כשמישהי מהן נהרגת. המסר המרכזי בסרט, כמו שאמר גיתאי בעצמו, הוא שמלחמה היא דבר נורא, וצריך לעשות הכל כדי למנוע אותה .

Hollywood Reporter: דרמה תיעודית הבודקת את סבלנות הצופה, ללא שמץ של בסיס עלילתי או דמויות מוגדרות. כל הסיפור נראה יותר כמו תרגיל גרנדיוזי במשחק מאשר יצירה לגיטימית. די ברור כבר בהתחלה שהמסר של גיתאי הוא "מלחמה היא שיעמום", אבל אחרי כמה דקות זה כבר ממש מרגיז.
 

מרד התרנגולים (טרום-בכורה)

עוף טוב, הכל טוב. מרד התרנגולים
 עוף טוב, הכל טוב. מרד התרנגולים   
Chicken Run
בחוות הביצים של גברת טווידי באנגליה יש חוק ברור: תרנגולת שלא מטילה לפחות ביצה אחת ליום הופכת לצלי בתנור. ג`ינג`ר, תרנגולת אמיצה ויצירתית, מנסה לארגן את חברותיה לבריחה מסודרת מהחווה מוקפת התיל, אך כל פעם היא נכשלת מחדש.

כשמגלות התרנגולות שגברת טווידי מתכננת להפוך את החווה שלה למפעל שמייצר פשטידות עוף, נדמה שאבדה כל תקווה וגורלן נגזר. אבל רוקי (בקולו של מל גיבסון), תרנגול קרקס אמריקני שחצן, חושב אחרת. הוא מבטיח לבנות שילמד אותן לעוף וכך תוכלנה כולן לברוח מהחווה הנוראית אל החופש.
במאים: ניק פארק ופיטר לורד (91 דקות, אנגליה)
 
 
Jam Movies: תסריט שנון ומפולפל. אזהרה קטנה להורים: סביר להניח שאחרי שילדיכם יראו את התרנגולות המקסימות בסרט, הם לעולם לא ירצו לאכול עוף יותר. קחו את זה בחשבון. אנימציה משעשעת ומדויקת.

Empire Magazine: אפילו הקהל הציני ביותר לא יוכל שלא לפרוץ בתשואות התלהבות וקריאות גיל למראה הסצינה של שני התרנגולים נאבקים להשתחרר בתוך המכונה ליצירת פשטידת עופות. סצינה שמזכירה לטובה את ז`אנר סרטי אינדיאנה ג`ונס. סרט מופת.

Inside Out: אומנם אין כאן קצב או התרגשות כמו ב`צעצוע של סיפור`, אבל יש כאן דמויות מרגשות עם המון הבעה ואמירה ייחודית. מזכיר סרטי בריחה מהכלא משובחים אחרים כמו `חומות של תקווה` למשל. היופי הוא המסר שלו שלא רואה במודרניות ובקידמה את האושר: חופש אישי הרבה יותר חשוב.
 

דלתא פורס אחד: הפטרול האחרון

דם, אש ותמרות עשן גם בישראל. דלתא פורס אחד
 דם, אש ותמרות עשן גם בישראל. דלתא פורס אחד   
Delta Force One: The Lost Patrol
(הערה: השם העברי הרשמי הוא אכן "הפטרול האחרון", למרות שלא מדובר בתרגום נכון מאנגלית). המפקד לשעבר של יחידת העילית `כוח דלתא` מגויס למשימה יוצאת דופן: ללכוד ואולי גם לחסל טרוריסט בינלאומי שסוחר בנשק לא קונבנציונלי ומאיים על שלום העולם בשיגור טיל גרעיני. המפקד מגייס את חבריו מימי הזוהר של היחידה, ויחד הם ינסו להשתלט על הטרוריסט. צולם בישראל. בין השחקנים: זאב רווח, גרי דניאלס, מייק נוריס, בנטלי מיצ`האם.
במאי: ג`וזף זיטו (97 דקות, ארה"ב-ישראל)
 
 
על `דלתא פורס אחד` לא נמצאו ביקורות ברשת. סביר להניח שזה כיוון שהוא לא ממש יצא להקרנה מסחרית. גם אביו ומולידו של הסרט יורם גלובוס , לא מזכיר אותו באתר שלו. כאן אתם יכולים להיכנס לתמונה: תוכלו לספר לשאר הגולשים מה שווה הסרט בתגובות למדור (בתחתית עמוד זה) או בפורום הקולנוע של נענע.
 

בשבועות הקודמים

 

מרד התרנגולים

עוף טוב, הכל טוב. מרד התרנגולים
 עוף טוב, הכל טוב. מרד התרנגולים   
Chicken Run
בחוות הביצים של גברת טווידי באנגליה יש חוק ברור: תרנגולת שלא מטילה לפחות ביצה אחת ליום הופכת לצלי בתנור. ג`ינג`ר, תרנגולת אמיצה ויצירתית, מנסה לארגן את חברותיה לבריחה מסודרת מהחווה מוקפת התיל, אך כל פעם היא נכשלת מחדש.

כשמגלות התרנגולות שגברת טווידי מתכננת להפוך את החווה שלה למפעל שמייצר פשטידות עוף, נדמה שאבדה כל תקווה וגורלן נגזר. אבל רוקי (בקולו של מל גיבסון), תרנגול קרקס אמריקני שחצן, חושב אחרת. הוא מבטיח לבנות שילמד אותן לעוף וכך תוכלנה כולן לברוח מהחווה הנוראית אל החופש.
במאים: ניק פארק ופיטר לורד (91 דקות, אנגליה)
 
 
Jam Movies: תסריט שנון ומפולפל. אזהרה קטנה להורים: סביר להניח שאחרי שילדיכם יראו את התרנגולות המקסימות בסרט, הם לעולם לא ירצו לאכול עוף יותר. קחו את זה בחשבון. אנימציה משעשעת ומדויקת.

Empire Magazine: אפילו הקהל הציני ביותר לא יוכל שלא לפרוץ בתשואות התלהבות וקריאות גיל למראה הסצינה של שני התרנגולים נאבקים להשתחרר בתוך המכונה ליצירת פשטידת עופות. סצינה שמזכירה לטובה את ז`אנר סרטי אינדיאנה ג`ונס. סרט מופת.

Inside Out: אומנם אין כאן קצב או התרגשות כמו ב`צעצוע של סיפור`, אבל יש כאן דמויות מרגשות עם המון הבעה ואמירה ייחודית. מזכיר סרטי בריחה מהכלא משובחים אחרים כמו `חומות של תקווה` למשל. היופי הוא המסר שלו שלא רואה במודרניות ובקידמה את האושר: חופש אישי הרבה יותר חשוב.
 

הלוח

הרבה יותר משהתלמיד רוצה ללמוד, המורה רוצה ללמד. הלוח
 הרבה יותר משהתלמיד רוצה ללמוד, המורה רוצה ללמד. הלוח   
BlackBoards
קבוצה של מורים איראניים חסרי-כל חוצה את ההרים בקרבת הגבול המתוח של איראן ועירק ובליבה תקווה: למצוא תלמידים וללמדם קרוא וכתוב. כל רכושם של המורים הוא לוחות כיתה ענקיים ושחורים אותם הם נושאים על גבם. לוחות אלו משמשים עבורם בית, מחסה מהשמש, הגנה מהתקפות עירקיות, הסוואה ואמצעי תקשורת. שני מורים עוזבים את הקבוצה. האחד נתקל בגדוד ילדים שמבריח סחורות מעבר לגבול, השני בגדוד של 100 קשישים המלווים באישה וילד קטן. האם ימצאו המורים תלמידים?
במאית: סמירה מחמלבאף (85 דקות, איראן)
 
 
Variety: לדיאלוגים יש נטייה לחזור על עצמם, מה שאולי ירתיע חלק מהצופים המערביים. תחושת הפחד והרדיפה של כל הפליטים, כמו גם הצורך לשרוד ולשמר את התקווה והיופי שבחיים, מורגשת בעוצמה רבה. צילום יפהפה. מאתגר אך משתלם.

Indie Wire: התמונה הראשונה נחרטת בזיכרון ועוצרת נשימה בסימבוליות ובסוריאליזם שלה - שיירת מורים הנושאת לוחות ענק שחורים על גבם פוסעת בין ההרים ומחפשת תלמידים. בגיל עשרים גילתה הבמאית דרגת מורכבות גבוהה כזאת (הן חזותית והן תסריטאית) שאפילו במאים מפורסמים ממנה אשר גילם כפול משלה לא מעיזים לגלות.

Hollywood Reporter: מלא בהומור עדין ולירי ובמגע יצירתי. הבמאית מצליחה להפיק את המירב מהסביבה הצחיחה של אזור הגבול השומם, בו פליטים מסוגים שונים מחפשים שקט וביטחון.
 

הבולשת חוקרת

זמר? שודד? משה איבגי? ואולי כל התשובות נכונות? הבולשת חוקרת
 זמר? שודד? משה איבגי? ואולי כל התשובות נכונות? הבולשת חוקרת   
מיכה שטיין (אקי אבני) הוא קצין בולשת מסור, השואף להוכיח את עצמו ואת יכולתו. לחוקר הנמרץ הגיע מידע כי הזמר המפורסם לשעבר, שלום שלום (משה איבגי) עומד מאחורי מקרה השוד האחרון שמסעיר את המדינה. הוא עוצר אותו לחקירה. במהלך החקירה מיכה נופל שבי אחר קסמיה של זוהר, אשתו של שלום (אסנת פישמן), מה שמסבך עוד יותר את החקירה שנראתה לכאורה כתיק קל לפיצוח. לא רק אנשי המשטרה מחפשים אחרי שלל השוד שנעלם - גם צמד העבריינים רובי ומומי עושים הכל, כולל סחיטה אלימה, כדי להחזיר את האוצר לידיהם.

אישיותו הפרובוקטיבית של הזמר שמהתל ומשתעשע בחוקרו, עולמו, אורח חייו, הקשר המיוחד שלו עם אשתו, המאהבת שלו (אסי לוי) שנכנסת לתמונה - כולם מערערים את שטיין, החוקר הקשוח, וגורמים לו לפתח כלפי שלום אובססיה הרסנית. זכה בפרס התסריט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע בירושלים לשנת אלפיים.
במאי: מרק רוזנבאום (97 דקות, ישראל)
 
 
המשוטט - מדריך הבילויים של תל אביב: סרט כמו שצריך שמעלה חיוך רחב ודמעות כאב בעת ובעונה אחת. הוא לא נופל למלכודת הקלישאות של סרט מתח רגיל. עוד נותרה תקווה לקולנוע הישראלי. הומור דק הבוחן את ההווי הישראלי בלגלוג המהול באהבה רבה (אפרת בר-און)

ראיון של עירית שמגר עם הבמאי מרק רוזנבאום

ראיון עם אקי אבני בפנאי פלוס
 

בשבועות הקודמים

 
איך מגיעים למדור ישירות? זה קל -
movies.nana10.co.il
/ target="NanaArticleNewWin">movies.nana10.co.il
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by