בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
בכל יום חמישי אנחנו עומדים משתאים מול שפע הסרטים החדשים שנחתו עלינו ולא ברור לנו במה כדאי להשקיע. לפעמים שם הסרט מטעה, לפעמים השחקנים טובים אבל העלילה קצת פחות - ולפעמים השחקנים אלמוניים והסרט דובר כורדית, אבל העלילה והדמויות פשוט מופלאות. איך אפשר לדעת? המדור `שווה צפייה` מתמצת עבורכם מקבץ בקורות עולמיות על הסרטים החדשים.

והשבוע: ה`ספייס קאובויס` - חבורה של גברים חסונים אך מעט קשישים טסה לחלל בניצוחו של קלינט איסטווד, השחקן דניס קווייד מגלם אדם שחוזר לחיים ומסייע לבנו לפתור תעלומת רצח ב`תדר גבוה`, מייקל דאגלאס מככב כמרצה כריזמטי ומפוזר שחווה משבר אמצע החיים ב`נערי פלא` - וסרטו החדש של הבמאי אנג לי `נמר דרקון` עולה בהקרנת טרום בכורה ארצית.
 

ספייס קאובויס

שילוב של מערבון עם מדע בדיוני. ספייס קאובויס
 שילוב של מערבון עם מדע בדיוני. ספייס קאובויס    
Space Cowboys
פרנק (קלינט איסטווד), טנק (ג`יימס גארנר), ג`רי (דונלד סאתרלנד) והוק (טומי לי ג`ונס) הם ארבעה חברים, אסטרונאוטים לשעבר, שהפסידו את ההזדמנות לטוס לחלל בזמנו. כעת, כשהם פנסיונרים, הם נקראים לשוב לשירות נאס"א, סוכנות החלל האמריקנית, על מנת לסייע בתיקונה של מעבדת חלל.

כיוון שפרנק הוא זה שתכנן אותה - הוא היחידי שיודע איך לתקן אותה. יחד הם מראים לצעירים ה`ירוקים` בנאס"א מהם קור-מזג וידידות אמיתית. קומדיית הרפתקאות.
במאי: קלינט איסטווד (129 דקות, ארה"ב)
 
 
New York Times: למרות שהוא מסוג סרטי הרפתקאה בחלל, הוא מצליח להתעלות מעל "יוסטון, יש לנו בעיה" ולהפתיע בסצינות-חלל בלתי שגרתיות. צוות השחקנים כריזמטי ומוסיף נופך של תחכום ורומנטיות לדמויות. מומלץ ומבדר.

Variety: ארמגדון בשילוב המערב הפרוע. צריך סבלנות אבל היא משתלמת בסופו של דבר. אחווה גברית למהדרין, נדמה כאילו השחקנים ממש נהנים לשחק זה מול זה. חציו השני של הסרט מותח יותר ואף מרתק.

Empire Magazine: עלילה רעועה ודקיקה כקור עכביש, המצריכה עוד ועוד תוספות דרמטיות ככל שהסיפור מתקדם. הבימוי העצל של איסטווד מפספס כמה שורות מחץ, אבל מסתבר שדי בארבעת המופלאים האלה יחד כדי להאיר את המסך.
 
 

תדר גבוה

אב ובנו חוברים לפתור תעלומת רצח. תדר גבוה
 אב ובנו חוברים לפתור תעלומת רצח. תדר גבוה   
Frequency
באורח פלא מצליח ג`ון סאליבן (ג`ים קאביזל) ליצור קשר עם אביו הכבאי שמת לפני שלושים שנה בשריפה (דניס קוויד). בליל סופה מתחילים השניים לדבר דרך רדיו שמצא ג`ון בביתו הישן של אביו. כשג`ון מבין שהוא מדבר עם אביו שנמצא באותו לילה גורלי, הלילה של השנים-עשר באוקטובר 1969 הוא נחרד. במאמצים רבים משכנע ג`ון את אביו שלמחרת יאבד את חייו בשריפה - והאב ניצל.

עכשיו העבר השתנה ולכן גם העתיד. כעת חוברים יחד האב והבן בניסיונם לגלות מי עומד מאחורי שורה של מעשי רצח אכזרים, ומי רצח את אימו של ג`ון. בכל פעם שפרנק משנה משהו בעולמו שלו, מתעורר ג`ון למציאות חדשה לגמרי. דרמת מתח.
במאי: גרגורי הובליט (116 דקות, ארה"ב)
 
 
New York Times: גדוש ברגשנות אבל מצליח למתוח ולעניין. יפה שהסיפור לא מתמקד רק ביחסים בין הבן לאביו שחזר מהמתים אלא מוכן ומזומן להסתער גם על עלילת מתח משובחת בהחלט. האווירה מחושמלת ודמוית-חלום.

Film Journal International: תערובת מטורללת של קלישאות וז`אנרים. הנוסחה של קונספציה קליטה ואפקטים קולנועיים מרהיבים לא לוקחת בחשבון את אלמנט האמינות - והתוצאה היא דמויות שטוחות ואסתטיות שדומה כאילו הן לקוחות מפרסומת בטלוויזיה, עם אותה כמות של רגש ופאתוס.

Empire Magazine: הסיום מקלקל סיפור יצירתי, מותח ומרגש למדי. התמונה המוצגת היא של משפחה אמריקנית מלוקקת, על התשוקה הפולחנית לבייסבול, הדשא הירוק, הברבקיו בימי ראשון והחיוכים הזוהרים.
 

נערי פלא

פרופסור, כדאי שתתחיל להתבגר. נערי פלא
 פרופסור, כדאי שתתחיל להתבגר. נערי פלא   
Wonder Boys
פרופסור גריידי טריפ (מייקל דגלאס) בצרות. אחרי שלושה נישואים כושלים, רב-מכר אחד והרגל מגונה של עישון מריחואנה, הוא נדרש להתחייב. המאהבת שלו ואשתו של הממונה עליו (פרנסיס מקדרמונט, "פארגו") מבשרת לו שהיא בהריון ובנוסף - העורך שלו מודיע לו שהוא טס במיוחד מניו-יורק לאוניברסיטה בפיטסבורג כדי לקבל את כתב-היד של ספרו החדש. הוא לא יודע שכתב היד מונה כבר 2600 עמודים ועדיין אינו גמור.

במשך יומיים קדחתניים של התרחשויות, ילוו אותו תלמידו המבריק (טובי מגוויר) והסטודנטית שמאוהבת בו (קייטי הולמס). קומדיה שנונה.
במאי: קרטיס הנסון (112 דקות, ארה"ב)
 
 
New York Times: על הנייר זה נראה מדהים - מבוסס על ספר מצליח ושנון, בבימויו של במאי עטור פרסים (`סודות אל.איי`) ובכיכובם של צוות שחקנים משכמו ומעלה, ולכן לחלוטין לא ברור איך הופקה כזאת נפילה. הכל איטי, מעומעם ומעורפל. רוברט דאוני ג`וניור שמגלם את העורך של גריידי מציל חלק מהכבוד האבוד של נערי הפלא.

Entertainment Weekly: חביב אך חסר מטרה וברק. כל היחסים גדושי משמעות, אולם הסגנון מתיימר להיות קליל ועוקצני. הבמאי כל כך רצה שנאהב את הדמויות - אבל הוא לא נתן להן מספיק מיץ ואופי, כדי שבאמת נוכל לעשות את זה.

Film Journal International: כל אחת מהדמויות חווה השפלה ברגע זה או אחר אך הבמאי נותן להן אפשרות נדיבה ללמוד ולהחכים מהניסיון. מייקל דגלאס לא מתבייש להפגין צדדים מעוררי רחמים ונואשים באישיותו. למרות שהסיפור מתרחש בעולם האקדמי המנותק, `נערי פלא` עוסק באנשים אמיתיים ובבעיות שמעוררות הזדהות באופן אותנטי ומבדר.
 

נמר דרקון (טרום בכורה)

חרב גנובה, קרבות מהירים ואהבה חשאית. נמר דרקון
 חרב גנובה, קרבות מהירים ואהבה חשאית. נמר דרקון   
Crouching Tiger, Hidden Dragon
למרות רצונו העז לנקום את מות מדריכו על ידי ג`ייד פוקס, מחליט אמן הלחימה האגדי ועטור התהילה לי מו-ביי (צ`או יאן פאט) לעזוב את המולת הקרבות לטובת דממת המדיטציה. את חרבו האגדית הוא מפקיד בידי ידידתו הלוחמת המהוללת, יו שו לין (מישל יו, נערת ג`יימס בונד) ומבקש ממנה להביא את החרב לאדון טי בביג`ינג. השניים אוהבים זה את זה אך אינם מעזים להודות באהבתם.

בבייג`ינג פוגשת לין את ג`ן (זאנג זי יי) בתו המפונקת של מושל המחוז, עליה כפו חתונה שאיננה רוצה בעוד היא חולמת על חיי חופש כלוחמת ועל נישואים המבוססים על אהבה. כשחרבו המופלאה של לי מו ביי נגנבת, פותחים השניים במרדף אחרי הגנב, לוחם לא פחות טוב מהם.
במאי: אנג לי (120 דקות, הפקה משותפת של הונג-קונג, טיוואן וארה"ב)
 
 
New York Times: עלילה מורכבת הכוללת אהבה, מלחמה, תככים והומור ונפרשת בחן ובכשרון רב תוך נדידה מזמן ההווה לעבר. קטעי הלחימה מרהיבים ביופיים ובמקוריותם. מכיל קלישאות מסרטי הפעולה ההונג-קונגים אולם לשם שינוי לא מציג רק לוחמים גברים - יחי הכוח הנשי המוצג בסרט!

Variety: מזכיר את ה`מטריקס` בקטעי אומנות הלחימה היצירתיים. צוות השחקנים משובח ביותר. צ`או מגלם את לי הלוחם בקור רוח ושלווה כמעט זנית המנוגדת לחלוטין לקטעי הלחימה האלימים שלו. מישל יו, בתפקיד הלוחמת יו שו לין מפגינה בגרות, עומק וכושר פיזי מדהים.

Film Journal International: נוק-אאוט של הבמאי המוכשר אנג לי המוסיף מימד מהנה של סגנון לסרטי אומנות הלחימה ההונג-קונגיים. הבימוי הרגוע והשקול של לי ממחיש עד כמה מדויק סגנון הלחימה הזה ומעצים את הדרמה בעלילה. כמו כן משכיל לי לשלב אלמנטים מערביים ומזרחיים של פנטסיה, בסגנון העשייה הייחודי שלו.
 

בשבועות הקודמים

 
למדור `שווה צפייה` יש זכרון ארוך במיוחד. תוכלו לעיין בארכיון המלא ובו כל הסרטים שעלו בישראל בחודשים האחרונים, או לבחור כמה מן המדורים האחרונים

הבולשת חוקרת, אקס-מן, הלוח, מרד התרנגולים, אחי איפה אתה?

טיטוס, טריקסי, שאפט

גדולה מהחיים, האמת שמתחת לפני השטח, הפרופסור המטורף שתיים

רק שנייה! ראיתם כבר אחד מן הסרטים האלה? תנו ביקורת בפורום הקולנוע של נענע

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by