בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
צהוב זה טוב 
 
 פריס הילטון (רויטרס)   
 
מתן שירם

דודו בוהדנה לא מדבר עם אחותו על הזיונים שלה וליאור מהחשמלייה ישב בקפה גרג - אלו רק חלק מהסיפורים שתוכלו לקרוא ב"סנובה", מוסף שמוקדש כולו לרכילות, ודווקא מבית רשת "שוקן"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
העיתונות הצהובה עולה כיתה. לפני כחודש, מקומון "כלבו חיפה" של רשת שוקן החל לצרף לכל גיליון שיוצא, מוסף רכילות צבעוני מקומי בשם "סנובה". המוסף כולל בתוכו כתבת מגזין מרכזית עם דמות מוכרת (אח של סלב, סלב לשעבר או סלב מדרג ג') ובנוסף אין ספור אייטמים רכילותיים, מעניינים פחות או מעניינים יותר, המשתרעים על פני 16 עמודים (ברוטו, כולל פרסומות).

היוזמה של "כלבו" הצליחה כל כך, מספר אבי סולומון, עורך העיתון, עד כי שישה מקומונים נוספים ברשת שוקלים בחיוב הפקה דומה לזו שבחיפה. הוא גם משוכנע כי ההצלחה הרבה לו זכה המוסף שיצר והיתרון לו זוכה על פני המתחרים, תהווה פריצת דרך לא רק ברשת שוקן, אלא גם בשוק המקומונים המקומי.

האם הבשורה אכן מעידה על מגמה שכזו? ימים יגידו. בינתיים, ב"כלבו" מאושרים מהיותם המקומון הראשון והיחיד שמתהדר במוסף רכילות צבעוני, שנון ברובו, ובעיקר - משעשע עד דמעות (פרטים במורד הכתבה).

מלחמת היוקרה הניצחת בין המקומונים של שלושת העיתונים הגדולים במדינה - ידיעות תקשורת של ידיעות אחרונות, רשת מעריב מקומונים מבית מעריב ורשת שוקן של הארץ - היא אולי המלחמה האינטנסיבית ביותר בעולם העיתונות המקומי.

תחרות על סקופים ועל הגדלת היקף ההפצה. נתונים של סקרי TGI המופיעים בתדירות תכופה (אחת לרבעון) מתוך ניסיון לשפוך אור חיובי על הרגלי הקריאה של מזמינת הסקר (כל פעם רשת אחרת), הנם המוטיבים החוזרים מדי עת (או מדי מערכה). פעם רשת מעריב מקומונים מובילה בסקרים, פעם ידיעות תקשורת, וחוזר חלילה.

המלחמה הזו, כאמור, לא קלה כלל וכלל. היא יומיומית, מתישה וסיזיפית. בהתחשב בעובדה שמלבד מקומוני הדגל בתל אביב ובירושלים, עיתוני האם נוטים לזלזל במקומונים שלהם, התמונה עגומה אף יותר. אבל מצד שני - המקומונים מניבים את עיקר הרווחים של עיתוני האם, ועם נתון זה אין ויכוח. ובמלחמה כמו במלחמה - אפשר לקחת שבויים, ואפשר לפתוח עוד חזיתות.

האם זו הסיבה לכך שלפני חודש נפתחה חזית חדשה, בצורת מוסף הרכילות, דווקא מכיוונה של רשת שוקן? הרשת שניסתה מאז ומתמיד למצב עצמה כפחות צהובה ורכילותית, ויותר אליטיסטית? אולי בשל כך למוסף קוראים "סנובה".
 

דודו בוהדנה: אני לא מדבר עם מירי על הזיונים שלה

 
מספר שאלות מתבקשות: האם יש הצדקה למוסף רכילות בפני עצמו? האם רכילות לכשעצמה מחזיקה מוסף? כמה רכילות כבר אפשר לסחוט מפריפריות כמו חדרה, נתניה, חיפה והקריות?

ובכן, מסתבר שאפשר – ברגע שכל אל באנדי מקומי, או כל בעלים מוסך לקרבורטורים הופך לסלב. דוגמאות לא חסר: "ליאור שלוסברג, מהחשמלייה בתחנת הכוח, ישב במוצ"ש בקפה גרג במרכז הכרמל. ראיתם?" – לא, לא ראינו, ואם כן, אז? אז שתדעו ש"שלומית חיימזון רשמה את בנה היפיוף אוהד לכיתה א'. מאוד מאוד התרגשה, ליוותה אותו לכיתה והסתכלה עליו מהחלון. אין כמו אמא". אללה איסתור.

אבי סולומון טוען כי מאז הופץ לראשונה המוסף, לפני חודש בדיוק, קרנו של המקומון עולה. "זה הדבר הכי סנסציוני שקרה פה באזור. זה תקדימי, כולם רודפים אחרי המוסף".

איך לא, אם המוסף מכיל כתבות נוטפות צהבת, כמו הכתבה "אחות אבל כואב" בה רואיין דודו בוהדנה, גם ערס וגם אח שלי מירי בוהדנה ("אני לא מדבר עם מירי על הזיונים שלה", "שאני אדבר איתה על זה שעשתה אתמול באף?", "זה שאני אח של, גורם לקליק ראשוני טוב. אבל אין מצב שמישהי תפתח רגליים או תתאהב בי בגלל זה", ושאר פנינים), או הראיון עם איריס בר און ("ההבדל ביני לבין רות וסטהיימר הוא שרות מדברת מהזיכרון ואני מהניסיון...אני לא חושבת שהיא מזדיינת").

אחד השיאים במוסף מופיע בעמוד 8, שם נחשפת בכל שבוע דוגמנית מקומית שמוכנה לחזק כל קלישאה הקיימת בגזרת הדוגמניות, תרתי משמע. הדוגמנית אניה מנדלשטס, בת 18 מנווה שאנן, מספרת על שאיפותיה מהגיוס הקרוב לצה"ל: "אני לא רוצה משהו מסובך, בא לי להיות פקידה. לא אכפת לי להכין קפה, אבל קודם כל אני אצטרך ללמוד להכין".

סולומון, מה אומרים ברשת? התקדים שיצרת יהפוך בסופו של דבר לכלל רשתי?
"ברשת שוקן המוצר נחשב למוצלח מאוד. על אף הגישה האליטיסטית שאתה מדבר עליה. לגבי שאר המקומונים אני לא יודע, כי יש הפרדה מוחלטת בין המקומונים וכל אחד עצמאי לגמרי, אבל אני יודע שמקומונים אחרים ברשת עומדים לעשות גם הם מוסף רכילות כמו שלנו, אחרי שהם הבינו שמוסף נפרד שבא עם המקומון זה שילוב מנצח וקטלני. כפי ששיערנו, "סנובה" הוא מותג. זה מוצר הרכילות הכי טוב בארץ".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by