בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
לשחק טניס עם מפלצת 
 
 
הדס איילון

הדס איילון עם סט ביקורות מרחבי הרשת על הסרטים החדשים: "ווימבלדון", "הנוסע השמיני נגד הטורף", "יריד ההבלים", "להיות ג'וליה" ו"המדריך האנגלי למאהב האיטלקי"

 
 
 
 
 
 
 
 
 

הנוסע השמיני נגד הטורף

"הנוסע השמיני נגד הטורף"
 "הנוסע השמיני נגד הטורף"   
AVP: Alien Vs. Predator

הוליווד אוהבת בזמן האחרון להפגיש בין מפלצות מוכרות. אחרי שפרדי פגש את ג'יסון, מגיע אלינו סרטו החדש של פול אנדרסון (נא לא לבלבל עם הבמאי המופלא בעל השם הדומה, פול תומאס אנדרסון שביים את "לילות בוגי" ו"מגנוליה"), המפגיש בין שתי מפלצות שכיכבו בסרטי אימה פולחניים.

המיליארדר צ'ארלס ווילנד (לאנס הנריקסון ששיחק בשניים מסרטי הנוסע השמיני) מאתר, בעזרת לווינים, פירמידה עתיקה שקבורה מתחת לאדמות הקרח של אנטארקטיקה. הוא שוכר קבוצה של ארכיאולוגים צעירים שנוסעים ליבשת הקפואה וחושפים את הפירמידה. אך הארכיאולוגים, שהקדימו לשמוח ממציאת האוצר, מגלים שהם נמצאים בשטח קרב אל מול הנוסע השמיני, שניזון מבני אדם, לטורף, שכשמו כן הוא, טורף את כל מי שעומד בדרכו.
הקבוצה הצעירה מבינה במהרה שלא משנה מי ינצח במפגש המפלצתי, בני האדם בכל מקרה יפסידו.

מדד עגבניות הרקובות: המבקרים הבכירים שנאו את הסרט והעניקו לו 4 אחוזי טריות בלבד. הם טוענים שהסרט הורס את הטעם הטוב שהשאירו סרטי הפולחן המקוריים ואין זה משנה מי ינצח: הנוסע, הטורף או הארכיאולוגים. הצופה בטוח יצא מופסד.

הכסף מדבר: הקהל דווקא אהב את הסרט, שגרף עד כה כ-104 מילון דולר ועומד במקום 23 ברשימת הסרטים המצליחים לשנת 2004. יחד עם זאת, עלות הסרט ועלות ההפצה עומדות על 95 מליון דולר, מה שהופך את הסרט ללא ריווחי במיוחד.
 
 
לפי הניו יורק טיימס: מבקר הניו יורק טיימס דווקא סבור שהסרט לא יותר גרוע מסרטי קיץ אחרים. יש בו שימוש רב באפקטים מרשימים, אך בסופו של דבר הוא לא מצליח להיות מפחיד או מותח.
 

להיות ג'וליה

"להיות ג'וליה"
 "להיות ג'וליה"   
Being Julia

ב 1981 ביים אישטבן סאבו את הסרט זוכה האוסקר "מפיסטו" שגולל את חייו של שחקן תיאטרון גרמני שמכר את נשמתו למשטר הנאצי. 23 שנה לאחר מכן חוזר סאבו לעסוק בעולם התיאטרון, אך הפעם בלונדון של לפני מלחמת העולם השנייה. אנט בניינג מגלמת את ג'וליה למברט, שחקנית תיאטרון מצליחה ומפונקת, שמתחילה להיות מבוגרת מדי לתפקידים הנכספים בתיאטרון הבריטי.

ג'וליה מנהלת עם בעלה (ג'רמי איירונס) מערכת יחסים פתוחה, אך אף רומן לא מצליח לרגש אותה. כל זה משתנה כאשר יום אחד היא פוגשת בשחקן אמריקאי צעיר בתחילת דרכו (שון אוונס) שסוחף אותה לרומן נועז ומסעיר ומשיב לה את נעוריה. אך ג'וליה תגלה שלמאהב החדש ישנם מניעים נסתרים ותתכנן נקמה כמו שרק דיווה מסוגלת לה.

הסרט מבוסס על הנובלה של סומרסט מוהאם ואת התסריט עיבד רונלד הארווד שגם כתב את התסריט ל"פסנתרן".


מדד עגבניות הרקובות: הסרט זכה ב-71 אחוזי טריות. המבקרים חושבים שהסרט אינטלגנטי ומצולם נפלא, אך רוב ההתלהבות נסובה סביב משחקה המשובח והראוי לאוסקר של אנט בנינג.

הכסף מדבר: הקהל כנראה התעלם מההתלהבות של רוב המבקרים והסרט שעלה לאקרניים בארה"ב לפני כשבועיים וגרף עד כה רק 392,702 אלף דולר.
 
 
לפי הניו יורק טיימס: אנט בנינג נפלאה כהרגלה, אך שון אוונס אנמי כמו תפוח אדמה מבושל וקשה להבין כיצד הצליח לא רק לגנוב את ליבה של ג'וליה, אלא גם לשבור אותו.

לפי הרולינג סטון: אנט בנינג כל כך מתאמצת להוכיח שהיא יודעת לשחק ונותנת הופעה מוגזמת ולא אמינה, שלא מאפשרת לצופה להזדהות עם דמותה של ג'וליה.
 

ווימבלדון

"ווימבלדון"
 "ווימבלדון"   
Wimbeldon

עוד קומדיה רומנטית בריטית מבית היוצר של "נוטינג היל", "בריג'יט ג'ונס", ו"אהבה זה כל הסיפור" שהחידוש העיקרי שלה הוא שיו גראנט אינו נמנה על צוות שחקניה. פיטר קולט (פול בטאני) הוא טניסאי שמעולם לא הצליח לממש את הפוטנציאל הטמון בו. רגע לפני פרישתו המתוקשרת ופנייתו לקריירה שנייה כמדריך טניס של נשים עשירות ומבוגרות, הוא מקבל כרטיס חופשי בכדי להתחרות בפעם האחרונה בטורניר ווימבלדון היוקרתי.

במהלך התחרות הוא מתאהב בליזי ברדברי האמריקאית (קירסטין דאנסט), טניסאית מבטיחה, צעירה וחצופה, שמחליפה גברים כמו כדורי טניס, ועומדת ככל הנראה להיות הכוכבת הבאה בטניס הנשי. בהשראת אהבתו החדשה, פיטר, לתדהמת כולם, מנצח במשחקים, עולה בדירוג וקונה את לב הקהל. אך האהבה היא לא תמיד מתכון בטוח להצלחה על המגרש, וליזי, שהולכת ומתאהבת בפיטר, מאבדת את הריכוז, מתחילה להפסיד ברצף ונאלצת להיאבק באביה המגונן (סם ניל) ובמאמנה הקשוח.

את הסרט ביים ריצ'רד לונקריין וכתב אדם ברוקס, שכתב גם את "בריג'יט ג'ונס-עובדות החיים", שיעלה על מסכינו בקרוב.

מדד עגבניות הרקובות: המבקרים ממשיכים לקבל בברכה את הקומדיות הרומנטיות הבריטיות והסרט זוכה ל61 אחוזי טריות. המומחים ברובם נוהגים בסלחנות בכל הנוגע למגרעותיו של הסרט וטוענים כי למרות שהסרט צפוי ומעט שטחי, הוא קומדיה רומנטית מהנה וראויה.


הכסף מדבר: הסרט גרף עד כה סכום נאה של 33 מליון דולר.
 
לפי הרולינג סטונס: התסריט רדוד, הדיאלוגים קלישאיים ורק קסמם של דאנסט ובטאני מצליחים לעורר עניין.

לפי הניו יורק טיימס: הסרט אמנם קונוונציונלי, אך הוא מהנה ואינטליגנטי מהממוצע ועשיר בדמויות משנה מעניינות.
 

המדריך האנגלי למאהב האיטלקי

 
South Kensington

קומדיה רומנטית של האיטלקי קרלו ונזינה. רופרט אוורט מגלם את ניק, מאצ'ו איטלקי שלא ממש התבגר, שנוהג להסתובב עם חבריו וכלבו בדרום קנסינגטון במטרה למצוא נשים אנגליות. יום אחד ניק פוגש את קמילה היפה (אל מקפרסון) שמאלצת אותו לבחור בין אהבתו אליה לבין חבריו המצ'ואיסטים.

לפי IMDB: הקוראים נתנו לסרט 4 נקודות מתוך 10.
 

יריד ההבלים

"יריד ההבלים"
 "יריד ההבלים"   
Vanity Fair

אחרי שהשתמשה ב"לא רק בלונדינית" בקסם האישי שלה כדי לעשות את הבלתי אפשרי ולחדור למוסדות היוקרתיים של אוניברסיטת הרווארד, עושה ריס ווית'רספון שימוש חוזר באותם כלים, הפעם כדי לחדור למעמד הגבוה של אנגליה בתחילת המאה ה 19.

ווית'רספון מגלמת את רבקה שארפ, בת לצייר מחונן ורעב ללחם ולנערת מקהלה צרפתייה. היא מייחלת, כבר מגיל צעיר, לחיים זוהרים יותר מאלה שמעניק לה מוצאה המשפחתי. הנערה משתמשת במתנות שהעניק לה הטבע - יופי, שנינות, חכמה ומיניות - כדי לטפס בסולם המעמדות ולהגיע לראש הפירמידה של החברה הגבוהה.

הוא מתחילה את הטיפוס כאומנת בביתו של סר פיט קורלי המוזר (בוב הוסקינס, המצוין כהרגלו). מתאהבת ברודון (ג'יימס פיורפוי), בנו של קורלי, והשניים מחליטים להינשא. בני משפחת קורלי, שחיבבו את רבקה בתור אומנת, מגלים את הצביעות האופיינית לבני האצולה ולאחר שרודן ורבקה נישאים הם מנשלים את הזוג הצעיר מהירושה. הנחישות של רבקה להיות בעלת הון, מובילה אותה להתחבר לפטרון רב עצומה (גבריאל בירן), שמסייע לה להגשים את חלומה הכלכלי, אך גם מבקש ממנה מחיר גבוה שעלול להוביל למפלתה.

את הסרט ביימה הבמאית ההודית העולה מירה נאיר ("חתונת מונסון"), שמנסה בכוח ובאופן מעט תמוה להכניס את התרבות ההודית לעולמו של הסרט. "יריד ההבלים" מבוסס על רב המכר הקלאסי של וויליאם מייקפיס ת'אקריי, שזכה כבר לאין ספור עיבודים טלוויזיוניים.

מדד עגבניות הרקובות: המבקרים חלוקים בדעתם לגבי הסרט והוא מקבל 54% טריות.
אלו שהתלהבו מהסרט טענו שהוא מעודן, צבעוני ומרהיב ושוויתרספון נותנת את הופעתה השלמה והטובה ביותר עד היום. האחרים טענו שמאחורי השחקנים הטובים והתלבושות המפוארות, מסתתרת אופרת סבון שלא מצליחה להיות עמוקה ואינטליגנטית כמו הספר.

הכסף מדבר: הסרט הופק בתקציב של 23 מליון דולר והרוויח עד כה בארה"ב כ- 16 מליון דולר בלבד. ככל הנראה "יריד ההבלים" לא יהיה ריווחי כמו "חתונת מונסון" שהיה לאחד מעשרת הסרטים הזרים הקופתיים ביותר בכל הזמנים והקנה לנאיר את מעמדה המכובד בקולנוע העולמי.
 
לפי הניו יורק טיימס: הסרט מנסה להיות סאטירה חריפה על עולם המעמדות של אנגליה דאז, אך נופל לקונוונציות שטחיות של דרמה רומנטית. וויטרספון אמנם מקסימה ומצליחה להחזיק את הסרט על כתפייה, אך עם זאת היא אינה מנצלת את כל הפוטנציאל הדרמטי הטמון בדמותה של רבקה שארפ.

לפי השיקגו טריביון: הסרט אמנם לא מצליח להשתוות לספר, אך יחד עם זאת נאיר ביימה סרט מהנה ועשיר שמשוחק לעילא.
 

טריילרים

 

אתרים רשמיים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by