בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
בגידה ב-35 שקלים 
 
 
יואב הר עוז

יואב הר עוז שולח אתכם לראות את דרמת הבגידות "אהבה במקום אחר" - אבל הוא לא לוקח אחריות על מה שזה יעשה לזוגיות שלכם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'ק לינדן והנק אוונס הם עמיתים להוראת ספרות בקולג' שבעיירה אוניברסיטאית קטנה. טרי, רעייתו של ג'ק, היא חברתה הטובה של אידית, רעייתו של הנק. ארבעתם נפגשים מדי ערב, לאחר שילדיהם הקטנים הלכו לישון, ויושבים על יין ואוסף תקליטים.

נטל ההורות והפרנסה של ג'ק וטרי שחק את תשוקתם. ג'ק חש כאילו השנים הטובות ביותר של חייו מאחוריו. ואידית חשה, שלמרות שהנק מפגין כביכול אהבה לה ולבתם, הוא יותר מכל מאוהב בעצמו ובקריירת הכתיבה המדומינת שלו. אידית מחפשת נחמה ומוצאת אהבה במקום אחר, אצל ג'ק. מה שהחל כשעשוע רומנטי הופך במהרה למסכת בגידות המטילה את הארבעה למערבולת רגשית סוערת. התסריט מבוסס על שני סיפורים שפרסם אנדרה דובוס בשנות השבעים, WE DON’T LIVE HERE ANYMORE , משתי נקודות מבט; האחת של ג'ק בעת הבגידה, ושניה של אידית לאחר הרומן.

נעמי ווטס, הנפלאה, המשחקת את אידית, מעורבת כאן גם בהפקה. קוריוז קטן לגביה; באחת הסצנות כאשר בעלה המאוכזב מבשר לה שה"ניו יורקר" דחו את הסיפור שלו, והוא חש כישלון גמור, ווטס מנחמת אותו באומרה - כל מה שאתה צריך זה רק "כן" אחד . המשפט מושאל מחייה הפרטיים של ווטס, שחיכתה שנים רבות לפריצה המיוחלת. באחד מראיינותיה סיפרה שאמרה לה אותו, ברגע של ייאוש, חברתה הטובה עוד מאוסטרליה, ניקול קידמן.

ההגיון המעוות של הבגידה מוצג כאן ללא התחסדות. המעניין הוא לא מה שידוע או לא ידוע לכל אחת מהדמויות, אלא מה תעשה אותה דמות לכשתוודע לה האמת. הדגש בסרט איננו על הבגידה או המיניות גרידא, אלא כפועל יוצא של הרצון המתמיד לשבור את מסגרת הנישואין על מחויבותיה. מה שהתחיל עבור שני הזוגות כאהבה גדולה לאחר תקופה לא מבוטלת של נישואין, חושף אותנו להשפעות אחרות לאהבה. אהבה כטריגר לרמייה, אלימות, בגידה וקנאה. השעמום שבשגרתיות עלול להוביל את בן הזוג להתנהגות ילדותית או מרושעת כלפי אהוב נפשו.

אחת הטענות הקשות העולות בסרט היא שאהבה לא בהכרח מביאה לאושר, היינו אהבה זה לא מספיק. האם מסגרת הנישואין כן? התשובה בסוף הסרט אינה חד משמעית, ומשאירה את הצופה הנשוי עם הבחירה האישית, שיכולה להתבצע אך ורק מתוך ניסיון אישי בתוך מסגרת נישואין שכזו.

שתי הנשים בסרט חוות, באינסטינקט הנשי המפורסם, את סטטוס " אישה לא נאהבת", שמכשיר את הקרקע לבגידה. שתיהן נכנסות למצב הזה מנקודת מוצא שונה; האחת כדי לרצות את בעלה, והשניה כדי שבעלה אולי ירצה ממנה משהו. המשותף לשתיהן הוא שהן חוזרות לבעליהן עם החלטה מכרעת. ההחלטה של כל אחת מובילה לדרך אחרת.

הגברים ה"לא מגולחים", כהצהרת אני נשוי ומוזנח, מנסים לחזור לכושר ולהשיב לעצמם את חן נעוריהם ע"י ג'וגינג ביערות הסמוכים- שם גם מתרחשות הבגידות. שני השחקנים מצוינים. רופלו בתור גבר חמוד חם, המיוסר מתשוקותיו האסורות, וקראוזה הסופר השרמנטי, חרמן, חולמני משהו והמרוכז בעצמו. ווטס הסקסית מגלמת בהצלחה אישה אלגנטית, נקיה, עשירה במקור, שהמיניות המאופקת שלה מצליחה לשגע את ג'ק, הנשוי לטרי הפשוטה והמבולגנת, שמוכנה לעשות הכל למענו, ביצוע אמין ומרגש, שמעורר הרבה אמפטיה של לורה דרן.

כל מי שחווה מערכת זוגית ארוכת טווח, הסרט עשוי להיות עבורו מותחן אימה . למסגרת של זוגיות ובעיקר נישואין מכל סוג, דרישות כפויות של החברה המודרנית המגבילות את האינדיבידואל. במסגרות אלו יש שמותר ויש הרבה אסור. רבים מחוקיה נקבעו עברונו ולנו נותר להתמודד עם הוראות המשחק. יש מי שמשחק ישר ויש מי שמרמה. או, אם להיות כנים - יש מי שלא מרמה? זוגיות מחייבת לאורך זמן מול תשוקות של האינדיבידואל, לא תמיד עולות בקנה אחד, וכשזה מגיע לתסכול הנובע מאי מימוש נשלף קלף מגרה ומתעתע - השקר! השקר לעיתים עוזר לפתור בעיות בזוגיות יותר מכל יועץ פסיכולוגי והוא חינם אין כסף. שקר קטן שכביכול לא מזיק, והחיים חוזרים למסלולם כאילו כלום לא קרה, אין דרמות- שקט תעשייתי. האומנם? כמה שקרים יש במערכות נישואין? בבקשה לא להתחסד.

בסרט תגלו שם את בני זוגכם משקרים, והבני- זונות שחקנים בחיים, הראויים לאוסקר מבלי ללמוד ב"בית צבי" או ב"ראדה", לונדון, שזה מפחיד. בעניין הזה תוכלו לגם להחמיא לעצמכם. אני כבר שומע את השתיקה שלכם ובני זוגכם ביציאה מהסרט.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by