בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אתה הולך לסופר? תביא סיגריות 
 
 
הדס איילון

הדס איילון עם סט ביקורות מרחבי הרשת על הסרטים החדשים שעולים השבוע: "משפחת סופר-על","סיפור קיץ", "קפה וסיגריות" ו"החיים שרצית"

 
 
 
 
 
 
 
 
 

סיפור קיץ

 
סרטו הארוך הראשון של שמואל פלג חיימוביץ (שכתב וביים, לצד אריק רוטשטיין, את "הפוך"), הוא סרט קטן ונוגה שמחזיר אותנו לשנת 1982. שנה בה פאמלה מדאלאס הייתה הפצצה הבינלאומית, כל הילדים צפו ב"צריף של תמרי" ומלחמת לבנון הייתה בעיצומה.
גל בן ה-13 (קוסטה קפלן המצויין) עובד במהלך החופש הגדול כדוור במושב שהתרוקן כמעט לחלוטין מגברים. במהלך חלוקת הדואר גל פוגש את חיה לבטוב (איה קורן), בחורה בת 19 הסובלת ממחלת לב, ומעבירה את רוב שעות היום בהתכתבות אובססיבית עם חיילים המשרתים בלבנון. חיה, נטולת החברים, פותחת את ליבה בפני גל ומספרת לו על אהבתה למשה מנדלבאום, חייל עמו היא מתכתבת, ושבניגוד לשאר החיילים מסרב לשלוח לה את תמונתו.

במהלך הקיץ גל מתאהב עמוקות בחיה ורגשי קנאה מתעוררים בו. לכן, כאשר מגיע לידיו מכתב עם תמונה של משה, הוא מחליט לקרוע את התמונה ולהסתיר את המכתב מחיה. כאשר מצבה הבריאותי של חיה מחמיר, גל מחליט לארגן יחד עם חברו, צמא המלחמה, נסיעה סודית ללבנון במטרה למצוא ולצלם את משה מנדלבאום, בתקווה שהתמונה תרפא את ליבה הפצוע של אהובתו.

הסרט בוים עם הרבה אהבה. הצילום, העריכה והמשחק של שני הגיבורים טובים, אך כחלק מהרטרו החינני שעורך הסרט לשנות ה-80, אי אפשר שלא לחשוב שהוא לוקה באותה תסמונת שאפיינה סרטים ישראלים רבים מאותו עשור: סרטים טובים, אך כאלה שמותירים תחושה של החמצה. התסריט לוקה בחסר, דמויות המשנה שטוחות, והמתח הדרמטי שנבנה במהלך הסרט מתפספס בסוף מהיר - שמשאיר בצופים תחושת אופטימיות מעט מאולצת.

הסרט השתתף בפסטיבל הסרטים במונפלייה ובפסטיבל ירושלים.
 

משפחת סופר-על

 
The Incredibles

דבר מוזר קורה בקולנוע ההוליוודי בשנים האחרונות: סרטי מיינסטרים רבים מתרחקים, בעזרת אפקטים, מהמראה הריאליסטי, ואילו סרטי האנימציה, בעזרת האנימציה הממוחשבת, הופכים דומים יותר ויותר למציאות.

החברה שיכולה לזקוף לזכותה את ההישגים המרשימים ביותר בתחום, היא חברת הסופר על, פיקסאר, שלא מפספסת עם אף סרט, ובשיתוף פעולה פורה עם דיסני מפיקה שנה אחר שנה סרטים שמצליחים גם לשבור קופות וגם להיות אהודים על המבקרים. פיקסאר החלו את סיפור ההצלחה שלהם עם "צעצוע של סיפור", והגיעו לשיא עם "מוצאים את נמו", שהפך לסרט האנימציה השני הרווחי בכל הזמנים (אחרי "שרק 2").

ועכשיו הם שוב משחקים אותה, עם "משפחת סופר על", שנכתב ובוים ע"י בראד בירד (במאי ב"משפחת סימפסון") ומונפשות בו, בפעם הראשונה בתולדות פיקסאר, דמויות אנושיות.

מר סופר-על היה פעם גיבור נערץ שהציל, מדי יום, את העולם מאסונות טבעיים ועל טבעיים. עם השנים מעמדם של כל הסופר עלים למיניהם החל להידרדר והממשלה החליטה לאסור על כל גיבורי העל בעולם להשתמש בכוחות שלהם מסיבות משפטיות, כלכליות ואחרות. מכורח הנסיבות הפך מר סופר על לסתם עוד אמריקאי מתוסכל שעובד חמש-תשע וגר עם אשתו (נערת גומי לשעבר) ושלושת ילדיו בפרברים.

התסכול מחיי השגרה והקשיים שהוא חווה בתא המשפחתי, מנטרלים אט אט את כוחו ומר סופר על נאלץ להיאחז בזיכרונותיו מימים מתוקים יותר. כל זה משתנה כאשר סינדרום האויב הגדול ובעל יכולת להשמדה המונית חוזר לאיים על העולם ומר סופר על, בהתראה קצרה ביותר, מתבקש לשנס מותניו, להחזיר את כוחותיו, ולהלחם בסינדרום הרשע. אלא שמר סופר על לא שב מהמשימה ואשתו וילדיו (שגם להם כוחות על טבעיים) מחליטים להתאחד ולעשות מעשה שלא עשו בעבר - לצאת יחדיו למשימה משפחתית להציל את האב.

קרייג ט נלסון (שזכור מסדרת הטלביזיה "המאמן") מדובב את מר סופר על, הולי האנטר את אשתו, סמואל ל ג'קסון את חברו הטוב וג'ייסון לי את הרשע. בארץ הסרט יופץ גם בדיבוב עברי בכיכובם של טל פרידמן, עדי אשכנזי, שרית וינו-אלעד ונתן זהבי.


מדד העגבניות הירוקות: המבקרים מתמוגגים מהסרט והוא זכה ללא פחות מ 96% אחוזי טריות. פיקסאר הצליחו ליצור סרט מדהים ביופיו שגם מצליח להצחיק, במסורת סרטי האנימציה וגם מצליח להיות חכם, עמוק ואנושי.

הכסף מדבר: הקהל נהר לקולנוע והסרט גרף בסוף השבוע הראשון שלו כ-70 מליון דולר (כרגע הוא עומד על רווח של 177 מליון דולר). פתיחה דומה הייתה ל"מוצאים את נמו" שמדורג היום במקום העשירי ברשימת שוברי הקופות של כל הזמנים.
 
 
לפי הרולינג סטונס: בירד ביים את אחד הסרטים הטובים של השנה ויצר סרט מצויר מרהיב שעוסק באופן בוגר ואמין בערכים ובקשיים של התא המשפחתי.

לפי הגארדיין: למרות מעלותיו הרבות בתחום האנימציה, אין בסרט את הקסם והפשטות שאפיינו את סרטיהם הקודמים של פיקסאר, והוא אינו מצליח להיות באמת סרט לכל המשפחה.
 
 

קפה וסיגריות

 
Coffe and Cigarettes

סרטו העלילתי הראשון של גים ג'רמוש מאז "גוסט דוג". הסרט הוא אסופה של 11 סרטים קצרים שביים הבמאי העצמאי המוערך במהלך 17 שנים. כל האפיזודות מתארות מפגשים בין דמויות מרתקות וייחודיות, שלכל אחת מהן ניתנה ההזדמנות לשתות קפה, לעשן סיגריה, ולנהל שיחה משעשעת וחכמה בבתי קופה שונים ומשונים. "קפה וסיגריות" מ-1986 הינו הסרטון הראשון באסופה, בכיכובם של רוברטו בניני וסטיבן רייט, והוא נעשה מיד עם סיום הצילומים של "נרדפי החוק". "קפה וסיגריות - מקום כלשהו בקליפורניה", הוא הסרטון השלישי, מ-1993, בכיכובם של טום וויטס ואיגי פופ, שזכה פרס "דקל הזהב" לסרט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל קאן.

עוד משתתפים: סטיב בושמי - בתפקיד תמהוני שמפתח תיאוריה לגבי אחיו התאום של אלביס, קייט בלאנשט - שמגלמת גם את עצמה וגם את בת דודתה אכולת הקנאה, וביל מארי, המגלם סופר שנקלע לשיחה עם שני ראפרים.

הסרט צולם כולו בשחור ולבן והוא השתתף בפסטיבלי הקולנוע של טורונטו, ונציה וירושלים.


מדד עגבניות הרקובות: הסרט קיבל 69 אחוזי טריות. המבקרים טענו שבעידן הנוכחי בו סרטים עצמאיים נראים כבר כמו סרטים הוליוודיים , נעים לצפות בסרט שמצליח להיות כה חריג ושונה בנוף הסרטים האמריקאים.

הכסף מדבר: הסרט הרוויח עד כה כ 7 מליון דולר. לא משהו, אך גם לא רע לסרט דל תקציב.
 
לפי הניו יורק טיימס: הסרט דומה לאלבום מוזיקלי שאינו אחיד באיכותו. יש רצועות נפלאות ורצועות קצת פחות מעניינות, אך בסך הכל האלבום הרמוני, מקסים ובהחלט שווה צפייה.

לפי הסן פרנסיסקו כרוניקל: הדבר היחיד שהסרט מוכיח לגבי גים ג'רמוש הוא העובדה שיש לו הרבה חברים מפורסמים, שמוכנים להשתתף בכל פרויקט שלו. הסרט משעמם, יומרני ולא מתקדם לשום מקום.
 

החיים שרצית

 
La Vida que te espera

הסרט מגולל את סיפורה של משפחת איכרים כפרית הגרה בכפר שומם ומנותק בצפון ספרד.גילדו, אבי המשפחה שהתאלמן מאשתו, הוא איכר טיפוסי שמחנך ביד קשה את שתי בנותיו - ואל וחניה. שתי הבנות מתקשות לתקשר עם האב וחולמות על עתיד וורוד ומודרני מחוץ לכפר הארכאי.
יום אחד, אחת הפרות של גילדו משוטטת אל אדמתו של סוורו, חקלאי מכפר שכן, ומתעברת ע"י פר בחווה שלו. כתוצאה מכך מתפתח בין השניים מאבק אלים שמסתיים במותו של סוורו.

ריי , בנו של הקרבן, מגיע לכפר מהעיר הגדולה להלווייתו של אביו לאחר שלא ביקר שם זמן רב. הוא רואה את ואל ומתאהב בה ממבט ראשון, מבלי לדעת שהיא בתו של האדם שאחראי למות אביו. ואל, שנבוכה מחיזוריו של ריי, נשלחת על ידי אביה הישר לזרועותיו כדי לוודא שלא ייגלה את זהות הרוצח, אך עד מהרה היא מתאהבת בו ונקרעת בין אהבתה אליו, לגורל אביה.
הסרט היה מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל ברלין וביים אותו הספרדי מנואל גוטיירס אראגון.

לפי ואראיטי: עד פרשיית הרצח מדובר בסרט שהוא גם קולנוע במיטבו וגם מסמך אנתרופולוגי מרתק. לאחר הרצח סרט נופל לעיתים לקונוונציות מתח מוכרות, מה שמונע ממנו להיות סרט גדול באמת.
 

אתרים רשמיים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by