בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
בליינד דייט מבוזבז עם קרן מור 
 
 
לילך וולך

לילך וולך מאמינה שאפשר היה להוציא הרבה יותר מקרן מור ומוני מושונוב, עם עוד קצת השקעה ב"קצרים". פספוס של סדרת קאלט

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בניגוד לאמונה הפופולארית, הרבה יותר קשה להצחיק מאשר לרגש או להעציב, כך שגם אם כל החבר'ה במילואים משוכנעים שאתם קורעים מצחוק עם החיקוי של הרס"פ, אל תמהרו לרכוש בידורית ניידת ולפרוץ במסע סטנד אפ. סביר להניח שזה לא יהיה פשוט כמו שאתם מדמיינים. עובדה היא שבדרך כלל תוכניות סיטקום מעסיקות מספר כפול של תסריטאים והליהוק הוא קריטי הרבה יותר מאשר בתחום הדרמה. כשיוצרי "ארץ נהדרת" מספרים שהם לא ישנים ועובדים מסביב לשעון, כדי שאתם תוכלו לשנן "לא בא בלובה יותר בחיים שלך", תאמינו להם. הם עובדים קשה מאוד בשביל זה.

תוכניות מערכונים קצרים היא ז'אנר ותיק ופופולארי מאוד בתחום הקומדיה הטלויזיונית - "בני היל", "מיסטר בין", "הצלף בפוני" וגם אצלנו היו כמה ניסיונות שכאלו, "זהו זה" ו"ניקוי ראש" הן הדוגמאות היותר ותיקות. לא מזמן שידרו את "אפידורל", בעלת האוריינטציה הנשית שבאה לתת תגובה ישראלית ל"הצלף בפוני" הבריטית, והיתה לא רעה, אם כי לא מגלגלת מצחוק כמו אחותה מהמנדט.

והנה עכשיו "טלעד", בניסיון לחמם את הכפור של לילות יום שני, מביאה עלינו את "קצרים", עם סדרת פרומואים מפתים ומהוקצעים והבטחה לקאסט מנצח, אבל מספקת את הסחורה רק בחלקה. בעיקרון, תוכנית שמורכבת ממערכונים קצרים היא החלטה שטובה גם להפקה וגם לנו כצופים. מסגרת של מערכוני 30 שניות, שמזכירים קצת בליינד דייט – היה קטע מוצלח? יופי, נספר עליו מחר בפינת הקפה בעבודה, לא מוצלח? יבוא אחר. שום דבר לא טרגי. יחד עם זאת, תוכנית של קצרצרים כאלו, אם היא עשויה טוב, יכולה להיות דבר ממכר במיוחד, וליצור הומור קאלטי עם הדים תרבותיים רחבים. לפחות כרגע לא נראה שזה הכיוון אליו הולכת "קצרים".

לתוכנית שסוחבת רק כאוסף מערכונים, יש צורך בדרך כלל בצוות גדול ופורה של כותבים. רן דוברת, כמי שחתום יחידי על המערכונים, עושה עבודה טובה, אבל ההומור מעט חד גוני ולפעמים קצת צפוי.גם ההחלטה המאוד נבונה לרתום את דניאל לפין הוותיק והמצויין כעורך הדיאלוגים טובה, אבל רובם המכריע של המערכונים משעשעים בלבד ולא נרשמו צחוקים פרועים. וחבל, כי בסך הכל, בהתבסס על קרן מור ומוני מושונוב, בהחלט יש פוטנציאל לזה. ב

אשר לקאסט, למרות החיבה שמעוררים יובל סגל , ריקי בליך ושמוליק סגל, הם אינם יכולים להתחרות מול יכולת התיזמון ומסירת הפאנץ' ליינים המדוייקת של קרן מור ומוני מושונוב. גם כשיש טקסטים מצחיקים, לא כל שחקן טוב הוא בהכרח קומיקאי טוב, ולמרות ששמוליק לוי מזכיר לעיתים את דוב'לה גליקמן הנוירוטי והנהדר, הרי שסגל ובליך נשארים קצת בגדר תפקידים תומכים לכוכבים הראשיים ומחווירים לידם. אולי זה עניין של שפשוף, אולי זה פשוט לא הכיוון שלהם.

הערה אחת חשובה לעוסקים במלאכה: אין דבר שזורק את הסדרה הטרייה שלך לשנות ה-70 יותר מאשר הפסקול של צחוקים מודבקים. סימכו עלינו, אם הסדרה מצחיקה, אנחנו נדע מתי לצחוק. יש לזה אפיל של "כן אדוני ראש הממשלה" וכמו מרגרט תאצ'ר – מה שהיה טוב פעם, כבר לא אוכל היום.

בסך הכל, "קצרים" מעלה חיוך, וגם חיוך זה הרבה היום, ועכשיו כשנגמרה "אהבה זה כואב" ששודרה במקביל, רוב הסיכויים שאנחנו כמו ג'אנקים של חום ותשומת לב ננדוד אליה עם השלט לפני שנופל עלינו הלילה השחור והקר.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by