בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
סיכום 2004: מבריטני עד לטלאי כתום 
 
 רויטרס, עיבוד: נענע   
 
דניאלה זמיר

חלק ראשון ובו מסכמת דניאלה זמיר שנה ככתבת לענייני הדברים הלא חשובים שמעניינים את כולנו: כל הכוכבים, הכפשות, קלטות המין והפטמות החשופות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ככל שנה מאז קמה תעשיית הבידור ההוליוודית, שנת 2004 לא הייתה שונה בהרבה. אנו האנשים הקטנים והמציצניים ישבנו מול המסכים השונים והדפים המודפסים, ובצינור מקובע אל תוך הווריד, ניזונו מן הכוכבניות החדשות, הרכילות החולפת, ומן השערוריות המשובחות שהוליווד כמו יצרה אך בשבילנו. כמו תמיד, הכוכבים שעוררו הכי הרבה הרבה אנטגוניזם בליבנו, היו אלו שרצינו לפלוש לחייהם כמה שיותר.
 

תמיד תהיה לנו פריס

פריס הילטון (רויטרס)
 פריס הילטון (רויטרס)   
בשנה החולפת הגיחה בלונדינית אחת עם צ'יוואווה והקימה לה סטארט-אפ אימתני בלב השואו-ביז ההוליוודי, וכך קרה, ששנת 2004 עמדה בסימן פריס הילטון. שמה ופניה, בין שאר איברים מוצנעים יותר, עיטרו כל מגזין בידור בעולם בעקבות מיני שערוריות שההילטונית ידעה לייצר. מקולבית בינונית בעולם האופנה, פריס הפכה למותג עולמי בזכות קלטות המין הידועות שלה, פליטות הפה המביכות שלה, ותכנית ריאליטי מטופשת במיוחד. תוך דרך סלולה היטב, וברגע אחד שלא עמדנו על המשמר, קיבלנו את הבלונדינית התורנית של השנה.

לו דקארט היה עודנו חי, ייתכן ויכל להוכיח תוך מתודה פילוסופית את ההנחה הבאה שכולנו עמוק בפנים יודעים: אם אתה לא בטלוויזיה, אתה לא קיים. הילטון ידעה זאת היטב. לפני לא מעט שנים, בכדי להופיע על המסך המרצד בתוכן בידורי, היית צריך להיות סוג של "שחקן". השנה החולפת עזרה לבסס את מעמדו של ז'אנר הריאליטי הדורסני אשר הפך את מקצוע השחקן לחסר רלוונטיות בעליל.
 

אין זוועה גדולה מהברבור

"הברבור"
 "הברבור"   
מבין שלל תכניות הריאליטי שהציפו את מסכינו בשנה החולפת, "המתמחה" של דונלד טראמפ, "החיים הפשוטים" של פריס וניקול, "הארוס השמן שלי", "הלוזר", ועוד רבות, התכנית אשר הגדירה מחדש את כללי הז'אנר היא "הברבור". התכנית חשפה בפנינו חבורת נשים אומללות במיוחד, אשר שמו את גופן ונפשן מתחת לסכין המנתחים אין ספור פעמים לשאיבות שומן, הזרקת בוטוקס, הרמת לחיים, השתלת רעמת שיער מבהיקה, יישור השיניים, ומה לא, בכדי להיות יפות לפי חותכן העוגיות האמריקאי, נכון ל-2004.
 
 

תקלת הלבוש של ג'נט

ללא מילים
 ללא מילים   
המדיום הטלוויזיוני נתן השנה לנו צופיו המושבעים, את האפשרות להתחקות אחר גיבורי התרבות שלנו ברגעים הפחות מזהירים בחייהם. ג'נט ג'קסון, כמו אותה הילטונית, ניצלה השנה תקרית "בלתי מתוכננת" (ולא נאמר, תעלול יחצני), אל מול קהל שמנה 140 מיליון איש במופע המחצית של הסופרבול.

כן כן, תקרית הפיטמה, אשר קיבלה את השם הרשמי והמשעשע : "wardrobe malfunction", כאמור, תקלת הלבוש. הפיטמה הקטנה שנחה בשקט במרכזו של דד מחוץ מחוך עור, לא תארה לעצמה שתהווה שערורייה תקשורתית בקנה מידה שכזה. כזכור, המקרה גרר קנס אימתני, התנצלויות גורפות מן הרשתות המעורבות, ובל נשכח את התנצלותם של כוכבי האירוע. ג'קסון התנצלה והבהירה שמדובר בתקלה וג'סטין טימברלייק, שותפה לדואט, הביע התנצלות בפני "כל מי שנפגע מפיטמתה של ג'קסון". ההתנצלות התקבלה.
 

בלונדיניות

זוהי בריטני (רויטרס)
 זוהי בריטני (רויטרס)   
גם עסקי הפופ סיפקו לנו השנה רגעים יקרים מפז עטורי אלילת המדור, הגברת ספירס. כה תמימים היינו ב-1999, עת יציא הסינגל הראשון והגורלי בעל השם החינני, "הכה בי מותק, עוד פעם אחת". לא שיערנו בנפשנו כמה זמן עוד תככב בחיינו בת השש עשרה הבלונדינית עם שרירי הבטן. ככל שנה מחמשת השנים האחרונות, גם השנה הייתה שנת בריטני ספירס בעולם הפופ וטורי הרכילות. בשנה האחרונה הילדה הספיקה להתחתן עם איזה חבר ילדות אלמוני, ג'ייסון אלכסנדר, וכמובן עם אהובה הנוכחי, מר פדרליין, להוציא סינגל בשם Toxic אשר רבים, ואני בניהם, גורסים כי הוא הטוב ביותר שלה עד היום, להסריח מטוס בעזרת כפות רגליה בלבד, ולהתנשק עם מדונה. הספק מרשים לכל הדיעות.

מעבירת שרביט לנסיכות הפופ 2004, מדונה, כנראה שעשתה בצדק. לפחות לציבור מעריציה. באותו טקס פרסי MTV בסוף 2003 העבירה מדונה את השרביט ליורשת הצעירה ספירס בנשיקת לסבו-שיק, שאין כמוה לרייטניג. השנה הספיקה מדונה לכתוב מספר ספרי ילדים, להודיע שהיא ובעלה גאי ריצ'י מתכננים לעבוד על עוד פרוייקט קולנועי יחדיו, השם ישמור אותנו, ובעיקר לקשקש חזק בקבלה ולבקר בארץ הקודש.

מלבד עיסוקיה הרוחניים, מדונה הספיקה גם לגרוף את ההכנסות הגבוהות ביותר ברשימת מסעי ההופעות הרווחיים ביותר לשנה החולפת (כאשר אחריה ברשימה פרינס, בסוג של קאמבק מפתיע)ולהופיע במקום ה-51 ברשימת היהודים (לייק הלו??) המשפיעים בארה"ב. יש לרמוז בדחיפות למלכת הפופ בשני העשורים האחרונים, כי ייתכן וזהו הזמן הנכון להמציא את עצמה מחדש כפי שעשתה ביעילות מירבית בשנים עברו.
 

המשבר של בראד וג'אן

משבר (ריוטרס)
 משבר (ריוטרס)   
וכמדי שנה, גם השנה תעשיית הקולנוע ההוליוודית סיפקה לציבור מנעד רחב של רכילויות, שערוריות ומיני כוכבים חדשים להזין את יצרינו היותר האפלים. נדמה שבמקום שהרכילות סביב הסרט תהווה רק חלק ממערך יחסי הציבור המשומן של הוליווד, משנה לשנה הסרט הופך משני לרכילות שהוא מייצר.

השמועות על משבר בנישואין של בראד פיט וג'ניפר אניסטון קיבל השנה סיקור תקשורתי נרחב יותר מאשר המשבר הישראלי-פלסטינאי, והצילומים לסרט מר ומרת סמית' סיפקו עוד אש למדורת בראד וג'אן כשהציתו שמועות אודות רומן בין פיט לבין יקירת המדור מספר 2, אנג'לינה ג'ולי. ג'ולי עצמה הספיקה השנה להמשיך בכינון מהודק של מעמדה כאישה החזקה של הוליווד. גרושה מבילי בוב עם הילד המואמץ מדוקס בחיקה, ג'ולי אימצה השנה עוד עולל, יבוא דנדש מרוסיה. עוד הספיקה ג'ולי להבחר לאישה הסקסית בעולם, ולעבוד ברחבי העולם כשגרירת רצון טוב של האו"ם.
 

אלכסנדר הגדול מאירלנד

 
הרכש ההוליוודי החם ביותר בשנה החולפת, הוא דווקא ייבוא אירי. אמנם קולין פארל פצח בבכורה קולנועית ב-2002 בדו"ח מיוחד של ספילברג, אך 2004 הייתה השנה בו הצליח פארל לפרוץ לשוק הנצנצים באופן גורף. יחד עם התעשייה ההוליוודית, פארל הוכיח לנו שלא חייבים לדעת לשחק בכדי להיות שחקן מבוקש ונחשק. בליהוק ביזארי לכובש המוקדוני הגדול, אלכסנדר, עם שיער מחומצן, רגליים גלוחות, ומבטא רחוק אלפי שנות אור ממשהו הדומה ליווני, פארל שיחק כה גרוע, עד שהיה זה בלתי נמנע להכתיר את הסרט כפלופ השנה, ולא רק בקופות. הייתכן ובשנה חולפת אחת, הקסם האירי של פארל הגיח חזק, ונמוג כאילו כלום?

הגוונים ה"הומו אירוטיים" שבסרט "אלכסנדר" גרמו להופעתה של התביעה המגוחכת של השנה החולפת. כאמור, אותה תביעה של קבוצת עורכי הדין היוונים אשר איימו לתבוע את אוליבר סטון ואולפני וורנר על הצגת גיבורם הלאומי כביסקסואל. כתגובה, שיחרר פארל לתקשורת מעין הצהרה מטה-מאצ'ואיסטית "אז תתבעו אותי". עורכי הדין נמוגו עם איומיהם, וכך חלפה לה עוד פרשה הוליוודית משעשעת, אחת מאלף.
 

ובל נשכח את הבטטה במצחיה

 
מרגיז, פופוליסטי, רעשני וולגרי ככל שיהיה, השנה ההוליוודית הייתה יותר מכל שנתו של מייקל מור, אשר הצליח לעשות השנה פיסת היסטוריה קטנה. "פרנהייט 9/11", היה הסרט הדוקומנטרי הראשון בתולדות הקולנוע האמריקאי שהגיע למקום הראשון ברשימת שוברי הקופות בארה"ב.

חלק נכבד מן הציבור האמריקאי ויתר באותו סוף שבוע מונומנטלי על עוד סרט פעולה של טום קרוז או סרט מתח עם ג'ורג' קלוני, ונהר לבתי הקולנוע בכדי לצפות בסרט פוליטי המבקר את השלטון תחתיו הוא חי. נכון לשבוע המסיים את השנה האזרחית, "פרנהייט" הכניס ברחבי העולם מעל 220 מיליון דולר לכיסו התפוח של מור. לג'ורג' בוש שלום.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by