בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הבורגני 
 
 עטיפת האלבום, NMC   
 
ערן דינר

ערן דינר מצא שהחדש של יזהר אשדות אמנם סובל פחות מהמנייריזם שמאפיין אותו כמבצע, אך נעדר אותה איכות חמקמקה שהופכת אלבום למרגש באמת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הדעה הרווחת והלא בלתי מבוססת לגבי יזהר אשדות, היא שלפחות בינתיים, הקריירה שלו כיוצר היתה תמיד צעד או שניים מאחורי הפרוייקטים להם העניק את כישוריו כמפיק מוסיקלי. די אם נזכיר את אלבום הבכורה המרשים של רונה קינן מהשנה שעברה, שההפקה של אשדות העניקה לו תנופה אמיתית. יכול להיות שזו הנוכחות המעט בעייתית ונטולת הכריזמה שלו כזמר ואולי דווקא הבחירה בקו מוסיקלי ידידותי ורך יחסית, אבל משהו בהתנהלות של אשדות כמבצע נמצא תמיד בניגוד חריף להעזה והעדכניות שמאפיינות את עבודותיו עם אמנים אחרים ושהעניקו לו, לגמרי בזכות, מוניטין של מפיק תותח.

לא שהוא גלש אי פעם לבושות של ממש, התקליטים של אשדות (שלושה עד עכשיו פלוס אחד בהופעה), תמיד שמרו על סטנדרטים גבוהים וגם הצמיחו כמה להיטים לא קטנים. מצד שני, תמיד היה חסר בהם משהו. אותו רכיב חמקמק שיקפיץ אותם מעל לרף להיטי הרדיו הסולידיים שאשדות מתמחה בהם. משהו שישחרר אותו סופית ממגירת המפיק המוערך שגם מוציא אלבום מדי כמה שנים, שיעניק לתקליטים שלו נפח ועומק שכל כך חסרים בהם, שידביק להם משהו מהתחכום של אשדות המפיק ושיהפוך אותם, נו, למה להתפתל – לקצת פחות צפויים ומשעממים.

לא בטוח ש'במרחק נגיעה מכאן' עושה את הטריק. למרות שהשיפור בהחלט ניכר, בעיקר בהגשה של אשדות שהתעדנה והשתפרה מאד מאז הפאתוס המופרז של שירים ותיקים יותר כמו 'מלך שלך' או 'איש השוקולד', שהפכו אותו אז למבצע די מרתיע. עדיין, למרות מה שהקומוניקטים יודעים לספר והצהרותיו של אשדות עצמו על כך שזהו האלבום איתו הוא הכי שלם, התוצר הסופי נשמע פשוט כמו עוד אלבום של יזהר אשדות ועשרת השירים שמרכיבים אותו מתחלקים בערך פיפטי פיפטי בין הטוב לפילר.

בין הטובים באמת אפשר למנות את 'הדיבוק' שכתב אשדות עצמו, 'כל האור שרק אפשר לשאת' היפה (מילים אלונה קמחי) ואת שלושת השירים שאת הטקסטים שלהם סיפק יהלי סובול – 'סולמות וחבלים', רצועת הנושא שכבר נטחנת היטב בגלגל"צ וגם 'אבנים' שיושב כאן על הבלטה הפוליטית (למרות שהגיע הזמן להגיד שהמחאה השמאלנית הרפה הזאת כבר משומשת לגמרי). ארבעים וחמש דקותיו חולפות ללא מבוכה, אבל גם בלי רגעים מרגשים באמת. כרגיל אצל אשדות זהו אלבום מאד מדוד וזהיר. יישוב הדעת השקול והמדוד שמאפיין אותו לכל אורכו הולם אמן מתבגר ומתברגן מסוגו וזה יפה אבל ממש לא מספיק. נכון שזה לא כל כך פייר ודי לא מציאותי לצפות ממנו שיכתוב שוב את 'חושב רחוק כרגע' או 'שנה שניה', אבל גם אין סיבה להמשיך ולקבל ממנו אלבומים מנומנמים כאלה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by