בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אסון התאומים 
 
 תאומי הדיסקו   
 
הדס איילון

הדס איילון מגישה סט ביקורות מרחבי הרשת על הסרטים שעולים השבוע: 'תאומי הדיסקו', 'אישור מעבר', 'משחקים נסתרים', '5X2' ו- 'שבועת השחקנים"

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אישור מעבר

 
Laissez-Passer

שנות הכיבוש הנאצי נחשבות כשנים איכותיות במיוחד בתולדות הקולנוע הצרפתי. במאים כמו מרסל קארנה ('ילדי גן העדן') והנרי ז'רז' קלוזו ('העורב') עשו סרטים הנחשבים עד היום ליצירות מופת שעומדות במבחן הזמן. כל הסרטים שנוצרו באותה תקופה, נעשו תחת פיקוח גרמני, כשהמטרה המובהקת של הנאצים הייתה ליצור אסקפיזם טהור שיצליח להרים לעם הכבוש את המוראל.

סרטו החדש של הבמאי המוערך ברטראן טברנייה ('דקה לחצות', 'הכל מתחיל היום') הינו מחווה לאותם במאים צרפתיים שפעלו בין 1940- 1944 ועשו כל שביכולתם להחדיר ליצירותיהם אלמנטים חתרניים, המוחים על הדיקטטורה הגרמנית.

ז'אן דביברה (ז'אק גמבלין) הוא עוזר במאי שעובד בחברת ההפקה 'קונטיננטל', המפיקה סרטים צרפתיים ונשלטת ע"י גרמניה. דביברה הוא איש משפחה למופת שנאלץ להתמודד עם הידיעה המצערת שהוא בעצם משתף פעולה עם האויב. לעומתו, ג'אן אורנוש (דניס פודליידס) הוא תסריטאי צעיר, בוהמיין ואימפולסיבי שעושה כל שביכולתו להתחמק מגורל דומה לזה של דביברה ומנסה לשרוד ללא פרנסה.

סביבם נעות עוד עשר דמיות שמהוות מיקרוקוסמוס של החברה הצרפתית תחת הכיבוש: משת"פים, אנשי מחתרת, ואנשים שישבו בחיבוק ידיים, המשיכו בחייהם והמתינו לעתיד וורוד יותר.

ז'אק גמבלין זכה על הופעתו בסרט זה בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל ברלין 2002.

מדד העגבניות הרקובות: המבקרים תמיד מפרגנים לסרטיו של טברנייה וכך גם ל'אישור מעבר'. הסרט זכה לביקורות נלהבות ו- 83 אחוזי טריות. המבקרים סבורים כי זהו אחד הסרטים הטובים ביותר שנעשו אי פעם על חדוות היצירה הקולנועית.

הכסף מדבר: הסרט הוקרן בארה"ב בשלושה בתי קולנוע בלבד והרוויח רק 25 אלף דולר.
 
 
לפי ה- BBC: סרט יפהפה של אחד היוצרים הגדולים ביותר שקמו לקולנוע הצרפתי.

לפי הלוס אנג'לס טיימס: סרט מעולה מלא באנרגיה ותשוקה ליצירה הקולנועית.
 

תאומי הדיסקו

 
Disco Pigs

פיג (סיליאן מרפי) וראנט (איליין קאסידי) נולדו באותו יום, באותה שעה ובאותו בית-חולים ומלבד העובדה שאין ביניהם קשר דם, הם מתנהגים כתאומים לכל דבר. הם חולקים עולם פרטי שלאף אחד אין אישור כניסה אליו. הם שמים זין על ההורים ועל בית הספר ועל כל מי שהוא לא הם. בזמנם הפנוי הם אוהבים להרביץ לכל מה שרק זז, או סתם לעסוק בסוגים שונים של ואנדאליזם. כאשר הם מתקרבים לגיל 17, פיג מתחיל להתעורר מינית ולפתח קנאה אובססיבית לראנט, מה שמוביל אותו למעשים אלימים ביותר שיותירו רק אחד מהם בחיים.

הסרט מבוסס על מחזה מצליח של עדנה וולש והוא בויים ע"י קריסטן שרידן.
 
 
לפי הגארידן: סרט צורם וחסר חן שמנסה ולא מצליח לזעזע עם כמות בלתי נסבלת של אלימות. אנחנו אולי אמורים להזדהות עם הגיבורים, אבל דמותו של פיג כל כך דוחה, שמתאים לה יותר לככב בסרט אימה.
 

משחקים נסתרים

 
Hide and Seek

לאחר התאבדותה של אשתו, מחליט דיוויד הפסיכולוג (רוברט דה נירו) למכור את דירתו במהנטן ולעבור עם ביתו (דקוטה פנינג) לבית חדש בפרבר ירוק, בו היא תוכל להשתקם ממותה הטראגי של האם. ומה באמת יכול להיות יותר בטוח לילדה קטנה מאשר בית מרוחק, גדוש בעליות גג ומרתפים? בבית החדש הילדה מוצאת לעצמה חבר דמיוני בשם צ'ארלי. דיוויד לא נרתע מהחברות החדשה של בתו כי הוא סבור שמדובר בתהליך ריפוי הגיוני לילדה קטנה שעברה טראומה. אך כאשר צ'ארלי מתחיל להתערב יותר ויותר בחיי המשפחה ולכתוב כתובות נאצה בתוך הבית, מתחיל דיוויד לחשוד שאולי בכל זאת לא מדובר באדם שחי רק במוחה של הילדה.

עוד משחקים בסרט: איימי ארווינג בתור אשתו המנוחה של דיוויד ואליזבת' שו בתפקיד אהובתו החדשה.

מדד העגבניות הרקובות: המבקרים העניקו לסרט 19 אחוזי טריות בלבד. רובם חושבים שלמרות שכל השחקנים בסרט טובים, אין הם מצליחים לפצות על תסריט אידיוטי, נטול היגיון ומאד לא מפתיע.

הכסף מדבר: הסרט פתח יפה עם רווחים של 21 מליון דולר, שמיקמו אותו בראש רשימת שוברי הקופות של אותו סוף שבוע, אך אחרי שהקהל הבין, ככל הנראה, שמדובר בזיבלון, ההכנסות ירדו במהירה והסרט גרף רק 49 מליון דולר בארה"ב.
 
לפי רוג'ר איברט: הסרט מתחיל מצוין, אך ככל שהוא מתקדם הוא נעשה מופרך וטיפשי יותר ויותר. מדובר במעין חיקוי גרוע לסרטיו הטובים של מ. נייט שמאלאן ('החוש השישי').

לפי הניו יורק טיימס: מי שראה מספיק סרטי אימה, יוכל בשלב די מוקדם של הסרט לנחש את הטוויסט המאוד לא מפתיע.
 

שבועת השחקנים

 
The Reckoning

דרמת ימי ביניים של הבמאי האנגלי פול מק'גיגאן ('שלוש בפארק') העוסקת במעמדו ובחשיבותו של האמן בחברה.

ניקולס (פול בטאני – 'ווימבלדון') הוא נזיר צעיר שמאס בחיי הדת והוא מצטרף ללהקת שחקנים. הלהקה נודדת ברחבי אנגליה ומעלה הצגות הקשורות לסיפורי התנ"ך. יום אחד, כאשר הם מגיעים לעיירה קטנה, הם פוגשים נערה חירשת, שנשפטת על עיסוק בכשפים ועל רצח נער צעיר. במהלך שהותם בעיירה הם מגלים שלמרות שתושבי העיירה יודעים שהנערה חפה מפשע, הם החליטו לחרוץ את דינה למוות. הלהקה שמה בצד את סיפורי התנ"ך ויוצרת הצגה חתרנית על הרצח שאירע, וכך הבמה הופכת לזירה בה האמת יוצאת לראשונה לאור.

ויליאם דפו ('פלאטון'), בריאן קוקס ('טרויה) וג'ינה מקי ('וונדרלנד') מגלמים את שחקניה הראשיים של הלהקה.

מדד העגבניות הרקובות: רוב המבקרים השתעממו מהסרט והוא קיבל רק 40 אחוזי טריות.
הם חושבים שאם מישהו מעוניין לראות סרט טוב על ימי הביניים כדאי שישכור את 'שם הורד' וימנע מעצמו את החוויה המרדימה והיומרנית של 'שבועת השחקנים'.

הכסף מדבר: ימי הביניים הם כנראה לא ימים מעניינים במיוחד עבור הקהל האמריקאי. רוב הסרטים שעסקו בתקופה לא הפכו לשוברי קופות (פרט ל'רובין הוד', 'לב אמיץ' ו'הנסיכה הקסומה') וגם סרט זה נכשל בארה"ב והכניס רק רבע מליון דולר.
 
לפי הגארדיאן: הדבר היחיד שהצליח להפתיע בסרט, היה לגלות שויליאם דפו יודע לעמוד על הידיים.

לפי ה- BBC: הנושא אולי רלוונטי מתמיד, אבל הסרט פשטני, נוסחתי ומעייף.
 

5X2

 
5X2

אחרי ההצלחה של 'ממנטו', הרעש של 'בלתי הפיך' והפרק הקורע בו סיינפלד וחבריו נסעו לחתונה בהודו, מגיע תורו של הבמאי הצרפתי העסוק פרנסואה אוזון ('מתחת לחול', '8 נשים')
להציג בפנינו סרט שנע לאחור בזמן.

הסרט מגולל את סיפור אהבתם של ז'יל ומריון (סטפן פרייס וולריה ברוני טדסקי), בני זוג נשואים, הנמצאים בתחילת שנות השלושים לחייהם. אוזון בחר להתמקד בחמישה פרקי זמן מכריעים בחיי הזוג, הנעים בסדר כרונולוגי הפוך. הסרט מתחיל בגירושין, ממשיך בשיגרת הנישואין והולדת הילדים, ומסתיים ביום חתונתם ובפגישתם הראשונה. במהלך הסרט נחשפים הסיפור האישי של שתי הדמויות, הקשיים בחיי הנישואין, והסיבות האמיתיות שהובילו למות אהבתם.

הסרט השתתף בתחרות הרשמית בפסטיבל ונציה.

מדד העגבניות הרקובות: הסרט קיבל 71 אחוזי טריות. המבקרים שאהבו את הסרט התרשמו בעיקר ממשחקם המשובח והריאליסטי של טדסקי ופרייס. אלו שהתרשמו פחות חשבו שמדובר בסרט בנאלי שמתיימר להיראות מיוחד.
 
לפי ההוליווד ריפורטר: הסרט לא מצליח לספק אף תובנה מעניינת על חיי אהבה או על הקושי במערכות יחסים.
 

אתריים רשמיים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by