בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
וידאו: 'ולקחת לך אישה' 
 
 
תרבות נענע

חשיפה ראשונה של אחורי-הקלעים של סרטם הראשון של רונית ושלומי אלקבץ. הכל על הקשיים ופרצי הרגשות על הסט הטעון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
וידאו: מאחורי הקלעים של 'ולקחת לך אשה' (בימוי ועריכה עוזיאל ושרי אמיר. הופק ע"י טרנספקס)
 

קשר מיסטי

 
את הקשר המיוחד וההסטוריה המשותפת שלהם, רקחו האחים שלומי ורונית אלקבץ לכדי סרט מיוחד וטעון רגשית. 'ולקחת לך אשה' מספר את סיפורה של ויויאן, אשה ממוצא מרוקאי, בשנות ה-70 בישראל, שמבקשת לפרוץ את המסגרת המשפחתית-מסורתית שנכפתה עליה. הסרט החברתי, שכבר זכה לפרסים ותשבוחות ברחבי העולם, עלה בסוף השבוע על מסכינו. עוזיאל ושרי אמיר צילמו סרט נוסף, על אחורי הקלעים של ההפקה, וחשפו סיפור מרתק לא פחות, על מערכת יחסים יוצאת דופן בין אח ואחות שבחרו לעבוד יחד. בשיחת טלפון סיפרה הבימאית והשחקנית רונית אלקבץ ל'נענע': "בלי שום קשר לאופי החומרים, מאז ומתמיד ראיתי בשלומי שותף".

מתי התחילה העבודה המשותפת?
"הסיפור מתחיל אולי 10 שנים אחורה, כשאני בעצם מכינה את עצמי לקראת השלב הבא בקריירה שלי, לעבור מאחורי המצלמה. אני יודעת שהפרטנר שלי לזה הוא אח שלי, אני נוסעת לניו יורק, שלומי לומד שם משחק. לי יש את הרעיון לתסריט והוא מייד מסכים. ושם אנחנו יוצאים למסע יחד, מסתגרים בחדר חודש ימים, 24 שעות ביממה יושבים ומשחררים ומשחררים מעצמנו את כל היצירה.

"קשה להסביר את זה, אבל אני חושבת שגם אם הוא לא היה אחי הוא היה האדם שהייתי בוחרת בו. למרות פער של שמונה שנים (הוא בן 32 ואני בת 40), למרות שכשהוא גדל להיות מה שהוא אני כבר עזבתי את הבית, תמיד חשתי שאני מכירה אותו כאח תאום שלי. היה ברור לי שהוא שם. חיכיתי שהוא יגדל ושאני אהיה מספיק בשלה כדי להציע לו שותפות"

איך את מסבירה את הקרבה הזו?
"באופן הכי מובהק - גדלנו בבית אחד עם אחווה מאד גדולה, גדלנו במקום בו הקשר המשפחתי היה מאד נתמך וקרוב. אבל אני אישית לא בדיוק באה מהאסכולה הזו, שחושבת שהחוויות של העבר הקרוב הן המהות של הקשר. הקשר ביני ובין שלומי הוא סיפור של גלגול קודם.

"זו סימביוזה מוחלטת, ממש ברמה של נס, אנחנו ממש רואים הכל עין בעין וכשאנחנו לא מסכימים אנחנו משלימים כמו יד וכפפה. יצירה מהסוג הזה היא לא משהו שהוא אפשרי בשניים, אנשים לא חולמים בשניים, אני בדרך כלל חולמת לבד. אבל הסימביוזה המיוחדת בנינו איפשרה את זה. כמובן שלצד כל ההרמוניה המושלמת, הצטרכנו גם להתמודד עם דברים לא פשוטים, עמדנו במתחים ואילוצים ופשרות, עם תקציב נמוך ו-23 ימי צילום בלבד. אבל היינו שם האחד בשביל השניה".
 

"הוראות בימוי תחת יבבות"

והסיפור של התסריט, שוודאי קרוב לשניכם, מאיפה הוא מגיע?
"שוב, זה התחיל ממני, כי זה לא צורך של שלומי לעסוק בנושא הזה, לתרגם אותו ליצירה או שירה. מאז שהתחלתי לכתוב רציתי לעסוק בזה. זו הרגישות שלי לנוכח דברים שחוויתי וראיתי בכל הקשור למעמד האשה בתא המשפחתי. רגישות שמאד רציתי שתצא ממני, תשחרר אותי ותדבר אל העולם, אל סיפורים של נשים באשר הן.

"כשבאתי אל שלומי עם זה הוא מייד התחבר, כי הוא הבין שיש כאן חומר חי נושם, יחד עם זאת הוא הביא הרבה גם מתוך הגבר ואני יכולתי לחוש הזדהות עצומה גם עם הדמות שלו. אני לא באה רק להניף דגל פמיניסטי. המשטר הפטריארכלי הזה שאני יוצאת נגדו, אני גם מזדהה איתו. זה בכל זאת העולם שגדלנו בו ונתן לנו כוח, לצד המרד יש גם הכרה".

בסרטון את מדברת על הקושי לעבור בין תפקיד הבימאית לתפקיד השחקנית, את יכולה להרחיב?
"הקושי האמיתי היה להחזיק לאורך כל הדרך את המצב הנפשי של ויויאן. לצאת ולהכנס זה משהו שהוא בלתי אפשרי, לכן נאלצתי לשמור על המצב הנפשי שלה גם בתור בימאית, תחת טרגדיה ועומס ונטל שלא איפשר לי לדלג בקלילות בסט ולנהל סמול טוק. מצאתי את עצמי נותנת הוראות בימוי תחת יבבות של בכי. זו הייתה חוויה כל כך יוצאת דופן עד שסיימתי את הסרט על ארבע, חולה לגמרי. לא יכולתי לתפקד כמה שבועות".

היה שלב שחשבת אולי לוותר על אחד הכובעים?
"מלכתחילה לא חשבתי שאני הולכת לשחק, חיפשנו מישהי, אבל מהר מאד שלומי אמר לי, בואי נעזוב, ויויאן היא כאן ואף אחת לא תיכנס לנעליים האלה, בואי נשתחרר מזה, יהיה מספיק קשה למצוא את השחקנים לכל הדמויות האחרות. ומאותו רגע היה ברור שאני עושה את ויויאן, לרגע לא חשבתי לוותר על זה. ועם כל הקשיים מצאתי את עצמי נשענת דווקא על ויויאן, משם לקחתי את הכוח. ויויאן בעיני היא אוסף של נשים מאד קורבות לליבי שאני שרה איזשהו שיר הלל איתן ועבורן, מתוך הזדהות מוחלטת מתוך כאב, מתוך מרד. חשתי ממש תחת זרם מיסטי של תיקשור מדיומי. למרות העומס הרגשי."

את ושלומי תמשיכו לעבוד יחד?
" אנחנו בהחלט אנחנו חושבים על זה, ובקרוב כנראה ניכנס לתהליך נוסף. זה תהליך ממושך ולא פשוט. לידה לוקחת הרבה יותר מתשעה חודשים. אבל זה מעניין, בעולם הקולנוע יש הרבה זוגות של אחים שעובדים יחד, אבל אח ואחות שמביימים יחד, זה, עד כמה שאני יודעת, לא קיים".

וידאו: מאחורי הקלעים של 'ולקחת לך אשה'
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by