בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין

המדור "שווה צפייה" מתמצת עבורכם מקבץ בקורות עולמיות על הסרטים החדשים שעולים מדי יום חמישי על מסכי הקולנוע. והשבוע: פסיכופט מקסים, אישה בבית הלבן, סרט ישראלי על גרעין נח"ל, וגם טרום בכורה ללהיט הבריטי הענק "בילי אליוט".

 
 
 
 
 
 
 
 
 

המועמדת

איפה אתם מחביאים את הדוד? המועמדת ואחד שלא
 איפה אתם מחביאים את הדוד? המועמדת ואחד שלא   
The Contender

כשהסנאטורית ליין הנסון (ג`ואן אלן) מוזכרת כמועמדת לסגנות נשיא ארה"ב, מנסים יריביה ובעלי אינטרסים שונים לעשות הכל כדי למנוע את בחירתה.תוך פשפוש בעברה, הם מגלים שבצעירותה הייתה מעורבת באורגיה סוערת. האם תצליח לעמוד בהכפשות, השמועות, הפרסומים באינטרנט ובלחצי העין הציבורית? מותחן פוליטי.

במאי: רוד לוריא (126 דקות, ארצות הברית 2000)
 
Film Journal International: עשוי בצורה חובבנית מבחינת עבודת מצלמה ובימוי. חסר את התכונה ההכרחית למותחן פוליטי טוב- דמות שהצופים חשים שהיא נמצאת בסכנת הכחדה . קשה לחבב את אלן, היא קרה, מחושבת וקשה להאמין עליה שאי פעם הייתה מעורבת בשערוריית מין. הנוכחות שלה מתמעטת עוד יותר בזכות התסריט שמעצב אותה כדמות חד-ממדית.

Film.Com: קשה להאמין שהסנטורית הגיעה כל כך רחוק בפוליטיקה, מבלי שנחשפו עליה שערוריות קודמות. גארי אולדמן כיריבה הפוליטי, בהופעה מחשמלת. בניגוד לסדרת הטלוויזיה
"הבית הלבן", שהיא כל כך עשירה ברבדים ומצליחה להיות דרמטית וקומית כאחד, הסרט הזה לא מצליח להיות שום דבר מוגדר.

Eonline: הבמאי (מבקר קולנוע לשעבר), חושב שדיאלוגים צעקניים ודמויות מוגזמות יעשו סרט טוב, עדיף היה, אם היה מכניס דקויות עדינות ותפניות מפתיעות בעלילה. ג`ף ברידג`ס מתענג על כל רגע בתפקיד נשיא ארצות הברית. הציון: 7.8.
 

הארי חבר אמיתי

הו, הארי, כמה ניו אייג`י מצידך. אבל אתה חבר אמיתי, זה בסדר
 הו, הארי, כמה ניו אייג`י מצידך. אבל אתה חבר אמיתי, זה בסדר   
Harry, Un Ami Qui Vous Veut Du Bien

בני הזוג מישל וקלייר נמצאים בדרכם לעוד חופשת קיץ מסויטת, עם שלוש בנותיהם המתבגרות. בית-החווה אליו הם נוסעים נמצא בשיפוצים תמידיים כבר חמש שנים והוא מקור בלתי נדלה לכאבי ראש. הכל משתנה כשעל אם הדרך הם פוגשים את הארי (סרג` לופז), חברו הטוב של מישל מימי התיכון. הארי עשיר ומלא כוונות טובות, וכל כך אוהב את מישל עד שלא יבחל בדבר כדי לעזור ולהכניס לו קצת שמחה לחיים. דרמה קומית-מקאברית על חברות קצת אובססיבית.

במאי: דומיניק מול (117 דקות, צרפת 2000)
 
 
BBC Online: מותחן משובח, רצוף הומור שחור, ושנינה משעשעת. מורט עצבים ממש. צוות שחקנים מוצלח ביותר ובימוי מתוחכם מצליחים להעביר את התהליך הפסיכולוגי שעוברות הדמויות ביחס להארי המסתורי. שווה צפייה.

Empire Magazin: מחקר מטריד על נפשו של הגבר המודרני. לורן לוקא המגלם את הבעל, אינטלקטואל צרפתי, מדהים בכנותו וביכולת האיפוק שלו. מניעיו של הארי מושארים באפילה. הבמאי ינק מבמאי מותחנים פסיכולוגיים גדולים, כמו קלוד שברול ואלפרד היצ`קוק.

Variety: דומיניק מול טווה באופן מושלם קומדיה חכמה ומותחן מותח כל כך, שאף פעם לא חדל מלהפתיע. הארי הוא פסיכופט מקסים וכובש לבבות, וברור למה הזוג נופל ברשתו בהתחלה. שחקני משנה מוכשרים.
 

תעביר את זה הלאה

אנחנו שלושה, למען השם, שמישהו יעשה לנו טוב. תעביר את זה הלאה
 אנחנו שלושה, למען השם, שמישהו יעשה לנו טוב. תעביר את זה הלאה   
Pay It Forward

המורה של טרבור (קווין ספייסי) נותן לכיתה משימה: מצאו איזשהו משהו שיכול להפוך את העולם למקום טוב יותר. טרבור (היילי ג`ואל אוסמונט) שמנסה לשדך בין אמו האלכוהוליסטית לשעבר (הלן האנט) לבין אותו מורה, מוצא פתרון מיוחד במינו: כל אחד חייב לעשות מעשים טובים ולעזור לשלושה אנשים. אותם שלושה אנשים יעבירו את זה הלאה, ויעזרו כל אחד לשלושה אנשים נוספים, וכך תתפשט העזרה ההדדית בעולם. הרעיון תופס תאוצה ועובד מצויין, עד שעיתונאי אחד מתחיל לחקור.

במאית: מימי לידר (123 דקות, ארצות הברית 2000)
 
Eonline.com/Reviews/Movies/Leaves/0,20,1574,00.html target="NanaArticleNewWin">Film Journal International: קווין ספייסי כמורה המצולק והבודד, ג`ון בון ג`ובי כאביו חסר האחריות והפוחז של טרבור, הלן האנט כאלכוהוליסטית מועדת ובעיקר הופעתו המבריקה של ג`ואל אוסמונט, שווים צפייה. סיפור אנושי צבעוני.

Film.Com: סוחט דמעות באופן מלאכותי ומוגזם. למרות הפגמים בתסריט, אמינותם של שלושת יוצאת דופן . סביר להניח שיקטוף שלל מועמדויות לאוסקר. הסוף מטריד במיוחד.

Eonline: הכימיה והיחסים בין שלושת הדמויות מוצלחים ביותר. נקודת מפנה לרעת הסרט, מתרחשת עם הופעתו של הכתב הסקרן (ג`יי מוהר). אפשר היה לקצץ בקטעי השמאלץ ולהוריד עשרים דקות. הציון: שמונה וחצי.
 

לזכור את הטיטאנים

דו-קיום זה לא קצת מוקדם בשביל הסבנטיז? לזכור את הטיטאנים
 דו-קיום זה לא קצת מוקדם בשביל הסבנטיז? לזכור את הטיטאנים   
Remembet The Titles

השנה 1971. התנועה לשוויון זכויות השחורים בשיא כוחה, ולכן נאלץ בית ספר תיכון אחד בוירג`יניה, לפתוח את שעריו גם לשחורים. במסגרת הניסיונות להיות פוליטקלי קורקט, מודח מאמן קבוצת הפוטבול הלבן והגזען (וויליאם פאטון) לדרגת עוזר מאמן, ובמקומו מובא מאמן שחור, קשוח ודעתן (דנזל וושינגטון). השניים צריכים לחיות בדו-קיום ולהביא את ה`טיטאנים`, קבוצת הפוטבול המעורבת, אל הניצחון המיוחל. מבוסס על סיפור אמיתי.

במאי: בועז יכין (113 דקות, ארצות הברית 2000)
 
Film Journal International: בידור הוליוודי מעורר ובומבסטי לעיתים, המשלב הצצה אל הענף תוך בחינה עדינה של יחסי גזע, בתחילת שנות השבעים בארצות הברית. משתמש בכל המפתחות שנועדו לסחוט רגש מהצופים: אתם תריעו, תצחקו, תבכו וקרוב לוודאי תשנאו את עצמכם בבוקר.

Film.Com: סרט שעושה הרגשה טובה, פשטני ולא מעורר מחלוקת. בעיקר בגלל שהעלילה ממוקמת שלושים שנה אחורה וגורמת לצופה להרגיש נעלה מוסרית על כל אותם הגזענים הלבנים הנבערים המוצגים על המסך, שלכאורה כבר לא קיימים כיום. וושינגטון ופאטון, צמד השחקנים הראשיים , הם הדבר הכי טוב בסרט.

Eonline: דרמה מעולה סוחטת דמעות. קטעי הפוטבול מלאי אדרנלין ומותחים, על פי מיטב המסורת של סרטי פוטבול באשר הם. ראיין הרסט מגלם את רכז הקבוצה בקלילות חן וקסם.
הציון: תשע.
 

הגרעין הקשה

חזון חברתי הפך פעם למרכז חיינו, אתם יודעים. הגרעין הקשה
 חזון חברתי הפך פעם למרכז חיינו, אתם יודעים. הגרעין הקשה   
שבעה חברים נפגשים בליל ה13- בספטמבר 1993, לאחר פרידה ארוכה מאז 1982, בצל הטראומה שהביאה לפירוק גרעין הנח"ל בו שרתו. הגרעין היה בעל חזון חברתי שהפך למרכז חייהם. פירוקו מהוה נטישה של חלומות גדולים שהיו לשבעה ביחס לעצמם ולחבריהם, וביחס ליכולתם לשנות ולהשפיע. ליל המפגש הופך לחשבון נפש נוקב, שמבטא גם את הטלטלה שעברה החברה הישראלית בעשור שבין מלחמת לבנון והסכמי אוסלו. יוקרן בסינמטקים ברחבי הארץ.

במאי: ענר פרמינגר (95 דקות, ישראל 99)

(עדיין אין ביקורות על הסרט. אתם מוזמנים להביע עליו את דעתכם בפורום הקולנוע של נענע).
 

בילי אליוט (טרום בכורה)

איפה חותמים פה על טוטו? בילי והבנות
 איפה חותמים פה על טוטו? בילי והבנות   
Billy Elliot

כשבילי אליוט בן ה-11 (ג`יימי בל), בנו של כורה פחם מצפון אנגליה, נקלע במקרה לשיעור בלט במקום לשיעור האגרוף השבועי שלו, חייו משתנים. בעזרתה של מורתו, הגברת ווילקינסון (ג`ולי וולטרס), הוא מגלה כשרון אמיתי לריקוד. כמובן שזה משגע את אביו המאצ`ו ואת אחיו הבריון לחלוטין, הכועסים ומתוסכלים גם כך, ונמצאים בעיצומה של שביתת כורים. האם תנצח נחישותו של בילי את הלגלוג של משפחתו?

במאי: סטפן דאלדרי (111 דקות, אנגליה 2000)
 
Film Journal International: קונספציה התחלתית חביבה למדי, שמאבדת מכוחה עם מעשי הקונדס הראוותניים והמוגזמים, לקראת שיאו של הסרט. מעניין לעקוב אחר ההתקדמות של בילי בריקוד, אבל העניין יורד בגלל איזה קטע ריקוד מודרני ספונטני, סטייל MTV, שקוטע את כל הלך הרוח העדין של הסרט, נו באמת. הטריק הקולנועי שמעביר אותנו כמה שנים קדימה, גורע אף הוא מהסיפור ומהמתח.

Film.Com: ג`ימיי בל משכנע וכובש בתפקיד בילי הקטן. קטעי הריקוד שלו נהדרים. הסרט מצליח להימנע מקלישאות התבגרת ויחסי הורים-ילדים רגילות ופשוט להציג דרמה עדינה ומרתקת, על נחישותו של אדם והגילוי העצמי שלו. צוות שחקני משנה מצוינים.

Eonline: הבמאי, שמקורו בתיאטרון אמנם יצר סרט לא מקורי במיוחד (שילוב של "פלאשדנס" ו"ללכת עד הסוף") אבל מילא אותו בכל כך הרבה נשמה וקסם, שקשה לא להתלהב. פסקול מעולה, צילום מצוין ותסריט רגיש. הציון תשע.
 

בשבועות הקודמים

ארכיון שווה צפייה כולל בתוכו מקבץ ביקורות על כל הסרטים שעלו על המסכים בארץ השנה. הנה דוגמאות מהשבועות האחרונים:

מהלך מנצח, הזעם והזוהמה, הדרך הביתה, מעבר לגבול הסכנה

להתחיל מחדש, שטן על הזמן, אגרוף של אישה

סודות של אמצע הקיץ, גברים עם כבוד

ראיתם את הסרטים? בואו לדבר עליהם בפורום הקולנוע של נענע.
 




 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by