בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
סרטים קודמים: ידיים למעלה, עשי שחי! 
 
 
הדס איילון

סט ביקורות מרחבי הרשת על: 'איזו מין שוטרת', 'כלה ודעה קדומה', 'מלינדה, מלינדה', 'רעש לבן' ו'המפתחות לבית'

 
 
 
 
 
 
 
 
 

וידאו: מאחורי הקלעים של איזו מין שוטרת

איזו מין שוטרת 2 : חמושה ומהממת

 
Miss Congeniality 2: Armed and Fabulous

לפני חמש שנים הפיקה סנדרה בולוק את 'איזו מין שוטרת'. הסרט זכה להצלחה אדירה וגרף למעלה ממאתיים מליון דולר. בולוק לא יכלה כנראה לוותר על ההזדמנות לעשות עוד קצת כסף וחזרה השנה עם סרט המשך מיותר ועייף בכיכובה.

למי ששכח, הסרט הראשון גולל את סיפורה של גרייסי הארט (בולוק), סוכנת FBI קשוחה ומאותגרת אופנתית שנאלצת להתחזות למתמודדת בתחרות מיס אמריקה, כדי לפענח מזימה פלילית שנרקמה תוך כדי התחרות. במהלך התחרות עברה גרייסי טרנספורמציה חזותית והפכה משוטרת מרושלת לכוסית מין המניין.

סרט ההמשך מתחיל שלושה שבועות אחרי תחרות מיס אמריקה כשגרייסי היא שוב אותה סוכנת מוזנחת במדים מרופטים וקוקו רופף. אבל כעת, כאשר פניה מוכרים לכל, גרייסי כבר לא יכולה לתפקד כסוכנת סמויה, ולכן מחליט הבוס שלה להפוך אותה לדוברת הרשמית של ה-FBI.

כיון שהיא צריכה להופיע בכל תוכנית אירוח ברחבי אמריקה הצפונית, גרייסי נאלצת לעבור שוב מייק אובר והפעם בעזרתו של ג'ואל, סטייליסט צמוד שמלמד אותה את כל אותם סודות היופי שהיא כבר למדה בסרט הראשון.

כאשר גרייסי מגלה שחברתה לתחרות היופי, שריל, נחטפת בלאס וגאס, היא מחליטה, למורת רוחם של הבוסים הגדולים, לעזוב את תפקיד הברבי ולהציל, בעזרת שותפתה חמת המזג (ר'גינה קינג) את חברתה הנחטפת.

את הסרט ביים ג'ון פסקין, שאחראי גם על הזיבלון 'סנטה קלאוס' בכיכובו של טים אלן.

הכסף מדבר: הסרט הכניס בשבועיים הראשונים להקרנתו 31 מליון דולר וכבר ברור לכולם שהוא לא יתקרב להצלחה של קודמו.

מדד העגבניות הרקובות: הסרט קיבל רק 9 אחוזי טריות. רוב המבקרים לא מבינים למה בולוק התעקשה לעשות סרט המשך נטול קסם לקומדיה שגם ככה לא הייתה מוצלחת במיוחד.
 
 
לפי ה-BBC: סרט טיפוסי לסנדרה בולוק – מעט מדי עלילה והרבה יותר מדי סלפסטיק.

לפי הניו יורק טיימס: סרט גדוש בסטריאוטיפים שחוקים, בדיחות לא מצחיקות, ודיאלוגים מטופשים.
 
 

כלה ודעה קדומה

 
Bride and Prejudice

סרטה החדש של הבמאית גורינר צ'דהא ('שחקי אותה כמו בקהאם') היא גירסה סטייל בוליווד ל'גאווה ודעה קדומה' של ג'יין אוסטין.

חגיגות חתונה בעיר קטנה בהודו משמשות הזדמנות טובה עבור גברת בקשי למצוא חתנים פוטנציאליים לארבע בנותיה. אולם לליטה (איישווריה ראי, מיס עולם לשעבר) החכמה והנחושה עומדת על כך שעליה להינשא מתוך אהבה בלבד. בחתונה פוגשת לליטה אמריקאי עשיר בשם וויל דארסי (מרטין הנדרסון נטול הכריזמה) ומיד נמשכת אליו, אבל בבוליווד, כמו בהוליווד, השניים יאלצו לממש את אהבתם רק אחרי שיתגברו על מכשולים רבים מספור.

בצד המשיכה ההדדית, השניים גם נרתעים האחד מהשני, בעיקר כיוון שדארסי הוא קפיטליסט מושבע וסנוב לא קטן, ואילו לליטה מסתייגת מכל דבר המריח מאימפריאליזם. בהמשך הסרט תתוודע לליטה לאופיו האמיתי של דארסי ותגלה שמאחורי הסנוב המתנשא מסתתר אדם חם וטוב לב שבהחלט ראוי לאהבתה.

אבל כעת דארסי ולליטה יאלצו להתמודד עם המכשול הבורקסי: אמא של לליטה מוכנה שהיא תתחתן רק עם הודי מסורתי, ואילו אמו של דארסי מוכנה לקבל לחיק משפחתה רק שיקסע בלונדינית. עכשיו כל מה שנותר לשניים הוא לשכנע את הוריהם שאהבתם יכולה להתגבר על פער המעמדות. בקיצור, שימו את דמותה של ברידג'יט ג'ונס ב'חתונה היווניות שלי', תתבלו את זה בהרבה קארי וקטעי ריקוד ראוותנים והרי לכם 'כלה ודעה קדומה'.

חוץ משמו של דארסי ומשם הסרט אין כמעט קשר ביו ספרה של אוסטין לסרטה של צ'דהא, וחבל שכך. הבמאית יכולה הייתה לעשות מטעמים מהשילוב הכמעט חתרני בין טקסט בריטי מתקופת הקולוניה לבין הז'אנר ההינדי שעד לפני כמה שנים נחשב לנחות וריקני. במקום זאת היא עשתה סרט בעל משקל נוצה שאינו מממש לרגע את הפוטנציאל הרב הטמון בו. לזכותו של הסרט ייאמר שקטעי הריקוד עשויים בטוב טעם, מצולמים באופן יפהפה, ומלאים בו זמנית באהבה לבוליווד ובהמון הומור עצמי. אבל זה אינו מספיק כדי להפוך את הסרט לחוויה כיפית או מעניינית במיוחד.

אם אתם בקטע של בוליווד, יכול להיות שתהנו מהסרט. אם אתם בקטע של ג'ין אוסטין, עדיף שתחכו ללופ של המיני סידרה 'גאווה ודעה קדומה' בערוץ 23. ואם אתם בכל זאת רוצים לראות כיצד אפשר להוציא את כתביה של אוסטין מהקונטקסט המקורי שלהם, וגם להצליח בכך, תראו את 'קלולס', סרטה של אמי הקרלינג משנת 1995. הקרלינג העתיקה את עלילת הספר 'אמה' של אוסטין לבברלי הילס של שנות ה 90 ויצרה פרודיה מקסימה, מלאת חן, מצחיקה, ונטולת כל יומרות.

מדד העגבניות הרקובות: המבקרים אהבו את הסרט והעניקו לו 80 אחוזי טריות. אתרי הצילום הנהדרים, המוסיקה האנרגטית וקטעי הריקוד החושנים, הופכים את הסרט לחוויה אסקפיסטית טהורה ומהנה.

הכסף מדבר: הסרט זכה להפצה מצומצמת בארה"ב והרוויח שם עד כה כ-6 מיליון דולר.
 
לפי הרולינג סטון: סנובים שחוששים כי ג'ין אוסטין תתהפך בקברה פשוט טועים – היא תרקוד שם.

לפני הניו יורק טיימס: יותר קלישאתי מהוליווד ובוליווד גם יחד.
 

מלינדה, מלינדה

 
Melinda and Melinda

סרטו החדש של וודי אלן, שבחר הפעם להישאר מאחורי המצלמה.

סיי ומאקס הם שני סופרים אינטלקטואלים הנפגשים במסעדה ניו יורקית ומדברים על החיים. הראשון מתמחה בכתיבת טראגדיות ובטוח שהעולם הוא מקום איום ואכזר, ואילו השני, המתמחה בקומדיות, טוען שתמיד צריך לראות את הצד החיובי של החיים.

במהלך ארוחת הערב מוטלת עליהם משימה: כל אחד מהם צריך לספר את אותו סיפור בסגנון המאפיין אותו. הסיפורים הפיקטיביים מגוללים את סיפורה של מלינדה, בחורה צעירה (ראדה מיטשל – 'למצוא את ארץ לעולם לא'), הנכנסת במפתיע לחייו של זוג נשוי. בקומדיה בני הזוג הם סוזן והובי (אמנדה פיט ווויל פארל), היא במאית של סרטים עצמאיים והוא שחקן מובטל. בדרמה בני הזוג הם לורל ולי (קלואי סביני וג'ונתן לי מילר), הוא אלכוהוליסט בוגדני והיא אישה עשירה, המתאהבת בחברם המשותף.

בשני הסיפורים מלינדה מתערבת בחיי בני הזוג ומערערת את חיי הנשואים שלהם.

מדד העגבניות הרקובות: המבקרים חלוקים בדעותיהם והסרט קיבל 56 אחוזי טריות. חלקם שמחים לבשר שוודי אלן מתחיל סוף סוף לחזור לעצמו, האחרים ממליצים לאלן לצאת כבר לפנסיה.

הכסף מדבר: אם סרטיו של וודי אלן לא היו מצליחים באירופה, סביר שכבר מזמן היה נאלץ להפסיק לביים. בעוד שבארץ הולדתו הסרט הכניס רק 2 מליון דולר, באירופה הוא כבר עשה קופה נאה של 12 מליון דולר, וידו עוד נטויה.
 
לפי ה BBC : עוד סרט בינוני של אלן שפשוט לא מצליח לספק את הסחורה מאז 'מתוק ומרושע'.

לפי השיקגו טריביון: אפילו שלא מדובר ביצירת מופת חשוב לזכור שסרט בינוני של וודי אלן הוא עדיין הרבה יותר טוב ממה שלהוליווד יש להציע היום.
 

רעש לבן

 
White Noise

חייו של ג'ונתן ריבס (מייקל קיטון) לא יכולים להיות טובים יותר: יש לו משרה בכירה במשרד ארכיטקטים, בית מפואר ומאובזר, אשה יפה ואוהבת בשם אנה, וילד חמוד מנישואים קודמים.
יום אחד אנה יוצאת לבלות עם חברה ומוצאת את מותה בנסיבות מסתוריות.

ג'ונתן המיואש מנסה להחזיר את חייו למסלולם, אך כאשר הוא נחשף לתופעה על טבעית בשם EVPהמאפשרת ליצור קשר עם המתים באמצעות הקלטת רעש לבן הבוקע ממכשירים אלקטרוניים, הוא הופך את היאוש לאובססיה. ג'ונתן עוזב את העבודה, קונה אין ספור מכשירים אלקטרוניים ומבזבז את כל זמנו בהאזנה לרעשים סטטיים ובהייה ממושכת במסכי טלוויזיה מושלגים. מדי פעם הוא מקבל סימנים מאהובתו ומגלה בהדרגה שלאנה יש משימה מיוחדת בשבילו- למנוע את מותם של קורבנות עתידיים של הפסיכופט שרצח אותה.

'רעש לבן' הוא ללא ספק הסרט הכי גרוע שעלה על מסכינו השנה. יוצרי הסרט הצליחו לפשל בכל תחום אפשרי: העלילה מגוחכת עד אימה, הדמויות שטוחות כמו מסך פלזמה, המשחק של קיטון לא משכנע לרגע, ואפילו האפקטים המיוחדים, שבשנים האחרונות מצליחים לעיתים לפצות על תסריטים מטומטמים, נראים כאילו נעשו במיכשור של תחילת שנות השמונים.


מדד העגבניות הרקובות: המבקרים שנאו את הסרט והעניקו לו 10 אחוזי טריות בלבד. הסרט מעניין בערך כמו בהייה ממושכת במסך טלביזיה מושלג.

הכסף מדבר: הסרט הצליח יפה בסוף השבוע הראשון להקרנתו עם רווחים של 24 מליון דולר. הוא נשאר חודש ברשימת שוברי הקופות והכניס עד היום 55 מליון דולר בארה"ב בלבד.
 
לפי הניו יורק טיימס: סרט שיצליח להרדים אפילו את המעריצים הגדולים ביותר של הז'אנר .

לפי הרולינג סטון: סרט אימה שלא מצליח להבהיל אפילו לרגע.
 

המפתחות לבית

 
Le Chiavi Di Casa

בצעירותו נטש ג'יאני (קים רוסי סטיוארט) את בנו הנכה פאולו (אנדראה רוסי) לאחר שאמו נפטרה בלידה. פאולו המשותק חי כל ימיו עם הוריה של אמו המנוחה בעוד ג'יאני הקים משפחה חדשה. כעת השניים עומדים להיפגש בפעם הראשונה בחייהם. ג'יאני חש מבוכרה רבה מהמפגש והוא מלא חששות מהאחריות הגדולה העומדת לפניו.

במהלך הסרט ג'יאני מתיידד עם ניקול (שרלוט רמפלינג המדהימה), אישה צרפתייה המקדישה את כל חייה לטיפול בבתה הנכה. ניקול עוזרת לג'יאני להסתגל לבנו ומשמשת לו כאוזן קשבת וככתף תומכת.

לאט לאט, ובעזרתה של ניקול, נקשר ג'יאני לבנו והוא מבטיח לו שלעולם לא יעזוב אותו. נראה שזוהי התחלה של מערכת יחסים מלאת תקווה והבטחות – אלא שמשהו בלתי צפוי קורה במהלך הדרך ומחזיר את הגורל אל תוך המשחק.

את הסרט ביים האיטלקי ג'אני אמליו.

מדד העגבניות הרקובות: המבקרים מאד התרשמו מהבימוי המאופק של אמליו והעניקו לסרט 80 אחוזי טריות. סרט קשה לצפייה שיחדור לכם עמוק ללב.
 
לפי הגארדיאן: דרמה אינטנסיבית שמצליחה להיות גם אנושית וחמה וגם מנוכרת ואפלה.
 

אתריים רשמיים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by