בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין

המדור 'שווה צפייה' מתמצת עבורכם מקבץ ביקורות עולמיות על הסרטים החדשים שעולים מדי יום חמישי על מסכי הקולנוע. והשבוע: בורגנים צרפתים, ביזאר של פיטר גרינוואי, דרמה איטלקית חושנית, עולם במשבר עם קווין קוסטנר ושרון סטון בדרמה רומנטית

 
 
 
 
 
 
 
 
 

13 יום

חייבים לשקול את זה בכובד ראש. קוסטנר בהתייעצות גורלית
 חייבים לשקול את זה בכובד ראש. קוסטנר בהתייעצות גורלית   
13 Days

במשך 13 יום באוקטובר 1962, היה שרוי העולם כולו בחרדה נוראית מפני מלחמה גרעינית בין ארה"ב ובריה"מ, בעקבות משבר הטילים בקובה. הסרט חושף את רמות הסיכון והפחד מתוהו- ובוהו שאחזו במסדרונות הבית הלבן באותה תקופה. קני אודונל (קווין קוסטנר), עוזרו הנאמן של הנשיא קנדי (ברוס גרינווד), מתאר את החרדה העצומה ואת השתלשלותם העניינים המפותלת, באחת התקופות המסוכנות ביותר שידעה ההיסטוריה האנושית.

במאי: רוג`ר דונלדסון (142 דקות, ארצות הברית 2000)
 
New-York times: נראה כי לקווין קוסטנר הוקל מהעובדה שהוא לא זה צריך לסחוב את הסרט, והוא מפנה את אור הזרקורים לטובת דמויותיהם של האחים קנדי. למעשה, הדמות שלו רברבנית, תמיד יודעת הכל צעד אחד מראש, ומבינה יותר. עימותים חריפים ושנונים על עתיד האנושות. החיוניות של הסרט גובלת לעתים בהיסטריה.

Film Journal International: הבמאי עושה עבודה מצוינת בבניית המתח המצטבר במשך השבועיים, מתח שנדמה שאכן מוביל לשואה גרעינית כללית. עצם זה שהדמויות והסיפור אמיתיים מעפיל על כל דרמה בדיונית ומוסיף לסרט כוח ועניין.

Eye Weekly: לסיפור אמיתי בצרוף אסון טוטאלי, יש פוטנציאל להיות מלא עוצמה. בפועל כל מה שנראה בסרט הזה הוא גברים בחליפות עומדים או יושבים, ומדברים. התסריט מצליח לשחזר באופן היסטורי ומדויק את התקופה, אבל הסרט עצמו לא מצליח להעביר את הדרמה יוצאת הדופן שהתרחשה בחיי כולם. הסצינות בשחור לבן יותר מבלבלות מאשר רבות- משמעות.
 

מלנה

שנה קשה, 1941 זו. מלנה ממשיכה לצעוד
 שנה קשה, 1941 זו. מלנה ממשיכה לצעוד   
Malena

הזמן: אביב 1941. בעלה של מלנה גוייס למלחמה והיא חדשה בקסטקוטו, כפר סיציליאני קטן ורדום. יופייה וחושניותה של מלנה מושכים את תשומת לב התושבים השמרנים, ואף אחד לא נשאר אדיש אליה - במיוחד לא רנטו, נער בן 13, המאוהב בה עד עמקי נשמתו. אבל את מלנה רודפות בשורות רעות שמובילות להידרדרותה ולנידוייה בידי אנשי הכפר. רנטו מחליט לעשות הכל כדי לעזור לה ויוצא נגד התושבים.

במאי: ג`וזפה טורנטורה (90 דקות, איטליה/ארצות הברית 2000)
 
 
New-York times: מה שמתחיל כסיפור התבגרות רומנטי ורך הופך לפתע לדרמה קשה ומציאותית מבלי לעבור שום שלבי ביניים. מוניקה בלוצ`י מדהימה ואלוהית, ממש כמו כוכבות הקולנוע האיטלקי בשנות השישים. משל על עיוורונם של האנשים, הערצתם למוסוליני , ויכולתם להפוך להמון זועם ורצחני.

Film Journal International: סרט שירגיז פמיניסטיות. הסרט לא מתמקד בדמותה של מלנה אלא בדיכוי שלה ובדרכיה לשרוד. הוא לא נותן לה שום אישיות משל עצמה מעבר לפנטזיה גברית של גוף מושלם ויופי עוצר נשימה. הבמאי מדגיש יותר את נקודת מבטם של אנשי הכפר ופחות את נקודת המבט שלה ושל הנער.

Eye Weekly: כמו ב"סינמה פרדיסו", סרטו המפורסם של הבמאי, גם כאן נמצאת תערובת הזויה של דמויות שחייהן סובבים סביב קולנוע, שקרים ונשים. הגבול בין מציאות לפנטזיה מטשטש, ומאפשר סצינות יוצאות דופן של אהבה ואכזריות.
 

שמונה וחצי נשים

לקדוח או לא לקדוח? זו השאלה בשמונה וחצי נשים
 לקדוח או לא לקדוח? זו השאלה בשמונה וחצי נשים   
Eight And a Half Women

בהשפעת סרטו של פליני "שמונה וחצי " מקימים פיליפ אמנטל, אלמן מיליונר (ג`ון סטנדינג) ובנו (מתיו דל מאר), הרמון נשים באחוזתם בג`נבה. בהרמון הם מכנסים שמונה נשים מרחבי העולם ובעלות העדפות מיניות שונות, ועוד חצי אישה. לפי מיטב המסורת של סרטי הבמאי, עוסקת החבורה השמחה בפעילות מינית בלתי פוסקת על גבול הביזאר.

במאי: פיטר גרינוואי (120 דקות, בריטניה/ הולנד/ גרמניה 1999)
 
New-York times: הסרט מנסה להידמות לשירה מודרנית. משחקים קולנועיים מורכבים באופן לא אנושי, עד כדי גינוי. ניסיון של גרינוואי לענות על מה שהטריד את פליני: כוחן הארוטי ומסתוריותן של הנשים. למרות הערום המפורש והדיבור הבוטה, הסרט כל כך קר וחסר רגש, ששום התרגשות לא מתעוררת.

Film Journal International: פרובוקטיבי, אך חסר את הגאונות הרגילה של גרינווי. מעניק רגשות חמים והזדהות לדמויות הגבריות, אך את דמויות הנשים משאיר על תקן יצורים מוזרים וקרים. הן נראות מטופשות ומעוותות בעוד שלגברים לפחות יוצא לבטא כמה הגיגים פילוסופיים.

IndieWire.com: חוויה ויזואלית מהממת. לועג לעשירים הריקניים ולפנטזיות שלהם.
אומנם הדמויות לא מפותחות, אך התסריט המצוין והנושא הטעון הופכים את הסרט לבעל עוצמה.
 

על אהבה וטעמים אחרים

גם את זה כדאי לשקול בכובד ראש. הצרפתים מתלבטים על אהבה
 גם את זה כדאי לשקול בכובד ראש. הצרפתים מתלבטים על אהבה   
Les Gout Des Autres

קסטלה (ז`אן פייר בכרי), איש עסקים מצליח ומשועמם, מאפשר ערב אחד לאשתו, שלא כמנהגו, לקחת אותו להצגה. חייו משתנים כשהוא מתאהב בקלרה (אן אלברו) השחקנית הראשית הכריזמטית. מה רבה הפתעתו כשהוא מגלה שמורתו החדשה לאנגלית היא אותה קלרה, וכעת הוא מנסה בכל כוחו להתקרב אליה ואל עולמה.

במאי: אנייס ז`אווי (110 דקות, צרפת 2000).
 
New-York times: שיקוף סוציולוגי שנון וחריף על משיכה בין הפכים. לא ברור מה מחבר ומפריד בין הדמויות השונות בסרט, אבל בעזרת התסריט החכם , אפשר להתחבר אליהן בקלות. משחק מצוין והומור חד-אבחנה.

Film Journal International: חם ומצחיק. המשחק המשובח והסגנון הרגוע באים על חשבון קצב העלילה. יש בדמויות משהו שונה, צרפתי טיפוסי, אבל גם משהו אוניברסלי אנושי. אף אחת מהדמויות לא מושכת מספיק כדי ליצור עניין אמיתי.

IndieWire.com: מסרים לימודיים אך בו זמנית היתוליים על בני אדם והשיגעונות שלהם. תיאטרלי באופיו, אך קליל ונעים לצפייה. מדויק ורגיש בתפיסה שלו את אופי האדם.
 

ביוטיפול ג'ו

הבלש השמן מוסר שאין לך תחתונים. זוג חביבים בקומדיה חביבה
 הבלש השמן מוסר שאין לך תחתונים. זוג חביבים בקומדיה חביבה   
Beautiful Joe

ג`ו (ביל קונלי), מוכר פרחים חביב ממוצא אירי, מסתבך עד מעל לראשו כשהוא פוגש בהאש (שרון סטון) - אם חד-הורית, חשפנית בעברה וחסרת רסן לחלוטין, שהסתבכה עם המאפיה ומסבכת גם אותו. דמותה הפרועה והספונטנית אל מול אופיו המחושב והשמרן יוצרים זיווג משונה אבל מלא רגשות. דרמה רומנטית.

במאי:סטפן מטקלאף (98 דקןת, ארצות הברית 2000)
 
DVD reviewer: משחק מצוין של השניים. הבעיה עם קונלי, המוכר בעיקר בתור קומיקאי, היא שאי אפשר לקחת אותו ברצינות. הסרט נוטה יותר לכיוון הדרמה מאשר לקומדיה.

Upcoming Films.Com: בנקודה הזו בקריירה שלה, שרון סטון מתמקדת דווקא בסרטים עצמאיים קטנים שנותנים לה תפקידים איכותיים ועמוקים יותר ממה שהאולפנים הגדולים יכולים להציע, ובצדק. שחקנית טובה המגלמת דמות מיוחדת במינה.

Apollo Video: סטון מצליחה להיות מצחיקה וסקסית, אפילו שהיא לא מתפשטת. קונלי מצחיק, חם ומרגש. הכימיה בינה ובין קונלי מעולה.
 

בשבועות הקודמים:

ארכיון שווה צפייה כולל בתוכו מקבץ ביקורות על כל הסרטים שעלו על המסכים בארץ השנה. הנה דוגמאות מהשבועות האחרונים:

* לזכור את הטיטנים, הארי חבר אמיתי, המועמדת, תעביר את זה הלאה, הגרעין הקשה, בילי אליוט (טרום בכורה גם השבוע).

* מהלך מנצח, הזעם והזוהמה, הדרך הביתה, מעבר לגבול הסכנה

* להתחיל מחדש, שטן על הזמן, אגרוף של אישה

ראיתם את הסרטים? בואו לדבר עליהם בפורום הקולנוע של נענע.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by