בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
ראש בעננים 
 
 
הדס איילון

סרט שביאס את המבקרים. חייה של בת עשירים נועזת וסקסית משתנים כאשר פורצת מלחמת העולם השניה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

ראש בעננים

 
Head in the Clouds

סרטים המתארים את אירופה בין שתי מלחמות העולם אהודים עלי ביותר. יש בהם הכל מכל: דירות מעוצבות לתפארת, תלבושות יפות, מוזיקת קברט הבוקעת מגרמופונים מרהיבים, מועדוני לילה דקדנטיים, ושינויים פוליטיים מרתקים. במאים רבים בוחרים להשתמש ברוח התקופה כתפאורה נוצצת לסיפורי אהבה גדולים מהחיים, שסופם, עקב התמורות הפוליטיות הרבות, כמעט תמיד ידוע מראש. אחד הסרטים המוכרים מהז'אנר הזה הינו 'קברט' של בוב פוסי, שהשתמש במשולש הרומנטי בסרט כדי להעביר את יחסי הכוחות בין המעצמות הגדולות בעולם. 'קברט' היווה, ללא ספק, השראה לג'ון דואגין, הבמאי של 'ראש בעננים'. אך בעוד סרטו של פוסי הפך עם השנים לקלאסיקה מודרנית, סרטו של דואגין היא סתם אפוס פסבדו-סנטימנטלי שיכול היה בכיף להשתבץ בלוח השידורים המשמים של 'הולמרק'.

הסרט מגולל את סיפורה של גילדה (שרליז ת'רון), בת עשירים נועזת וסקסית המאמינה באהבה חופשית ומחליפה גברים כמו ביריות. חייה של גילדה משתנים שהיא פוגשת את גאי (סטיוארט טאוסנד), מורה ממוצא אירי, אידיאליסט ומתוק, המתאהב בה עד מעל הראש. גאי וגילדה עוברים לגור יחדיו בפריז וחולקים את דירתם עם מִיה (פנולפה קרוז) הספרדיה, פעם חשפנית והיום אחות מוסמכת. השלושה מעבירים את רוב ימיהם בבילויים אינטנסיביים: שותים המון אלכוהול, עושים הרבה סקס ובעיקר חיים את הרגע.

כשפורצת מלחמת האזרחים בספרד, הגבול בין הפוליטי והאישי מתפוגג ומכריח כל צד בשלישיה לבחור עמדה פוליטית. גילדה מתעקשת להמשיך באורח חייה ההדוניסטי בעוד גאי ומיה מרגישים הכרח לצאת מהבועה ומחליטים לנסוע לספרד להילחם בימין הימין הקיצוני.

באופ כללי נראה הסרט כמו חיקוי עלוב לסרטים אחרים שנעשו על התקופה. חיי הלילה מתחוורים אל מול המועדונים האפלים ב'קברט', והמשולש הרומנטי נדמה ככעיבוד טלוויזיוני גרוע ל'קזבלנקה'. שרליז ת'רון ממש, אבל ממש, מנסה להיות מרלן דיטריך, אבל אין בה ולו טיפה מהכריזמה של הדיווה האלמותית, וגם סצינת הריקוד המאד לא לוהטת בין שתי הגיבורות היא חיקוי עלוב ונטול סקס-אפיל של סצנת ריקוד הטנגו המופתית של דומיניק סנדה וסטפניה סנדרילי ב'הקונפורמיסט' של ברטולוצ'י.

דואגין ניסה לירות לכל הכיוונים. הוא רצה גם אפוס רומנטי, גם דרמת מלחמה וגם סרט חושני עתיר תשוקה, אבל ככל שהוא רצה יותר, כך גם פיספס. האהבה הגדולה לכאורה בין גאי וגילדה בכלל לא מורגשת, מסצינות הסקס נעדרת כל תשוקה, וכל מה שנשאר היא ההיסטוריה המרתקת שסתם עומדת מאחור כמו איזה פלאקט שאף אחד לא יודע ממש מה לעשות איתו.

הכסף מדבר: הסרט נכשל לגמרי בקופות האמריקאיות עם הכנסות מזעריות של 350 אלף דולר.

מדד העגבניות הרקובות: המבקרים קטלו את הסרט והוא קיבל 14 אחוזי טריות בלבד.
רוב המבקרים הסכימו שמדובר במלודרמה מופרכת, ארוכה ומייגעת.

לפי רוג'ר איברט: שרליז ת'רון היא השחקנית היחידה הראויה לתפקיד שכזה – היא מדהימה ביופייה, קרת רוח ואפופת מסתורין.

האתר הרשמי
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by