בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
מרגלים אחרי עצמם 
 
 
טלי לכיש

'יס' ריגלה אחרי 'הוט' באמצעות סוסים טרויאניים? טלי לכיש סבורה שמדובר בבדיחה - בכל מקרה מדובר בשני תאומים זהים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
היום הותר לפרסום כי בין שאר הבוחשים בקלחת, גם חברת Yes חשודה בריגול עסקי, אחרי HOT כמובן, באמצעות 'סוסים טרויאניים' שהושתלו במחשבי החברה, ושאר אלמנטים שאף תסריטאי הוליוודי לא היה מתבייש בהם.

אחרי שהשלמנו עם העובדה שמדובר בידיעה עיתונאית אמיתית ולא בעוד מתיחה, וסיימנו לגחך מתחת לשפם, לא נותר אלא לתהות. לתהות על שום מה ולמה ריגלו האנשים ב-Yes אחר הנעשה ב-HOT, או לתהות האם בעצם לא מדובר בסאגה מתמשכת בה אותה חברה, אשר לה שני ראשים, מייצרת מידי פעם סערות בכוס תה, רק כדי להמשיך ולהשלות אותנו הצופים שמדובר בתחרות אמיתית בין שני גופי שידור, המציעים לנו בחירה אמיתית בין שתי אפשרויות ראויות.

ביולי 2000, כאשר שידורי הלווין עלו לאוויר, שוק הטלוויזיה המקומי הישנוני קיבל סוף כל סוף את זריקת המרץ לה הוא כל כך נזקק. מתחרה חדש על כספם וטעמם של הצופים נכנס לתמונה, ולכבלים הישנוניים, שנחו בבטחה על זרי הדפנה כאלטרנטיבה היחידה לערוץ 1 ו-2, ניתן סוף כל סוף תמריץ אמיתי להגדיל ולגוון את סל הערוצים והתכנים שהציעו ללקוחות המשועממים.

נראה היה אז כי הלווין נותן מקום של כבוד לתכנים איזוטריים, ומציע חלופה של ממש לקהל אנין טעם, מתוחכם ומן הסתם צעיר יותר, שלא מצא את מבוקשו בכבלים, ובטח שלא בשני הערוצים המסורתיים. בשורה התחתונה: Yes הסתמן כאלטרנטיבה כספית ותוכנית לשידורי הכבלים.

אלטרנטיבה אמרנו? בישראל? תחשבו שוב.

אין צורך לציין שלא חלף זמן רב והתעריפים שהציעו שתי החברות נעשו דומים באופן מחשיד, בדיוק כפי שקורה בתחומים אחרים הנוגעים לכיסנו (שלוש מפעילות הסלולר הגדולות למשל, גם הן, כמה מפתיע, שקועות עמוק עד צוואר בבוץ הפרשייה). אך מטרידה יותר היא העובדה שהתכנים שמציגים שני גופי השידור הנידונים הלכו והתקרבו במהלך השנים, והפכו לדומים עד זהים. דוגמאות? לא חסרות כאלה.

ראו האנשים בכבלים כי גוף השידור החדש מציע מספר ערוצי סרטים, מפולחים על פי ז'אנרים (yes1 - דרמה, קומדיה, ורומנטיקה לכל המשפחה, yes2 - סרטי מתח, אימה, מדע בדיוני וכו'...) והבינו שהגיע הזמן לשדרג את הגוויה החבוטה של סרטים סוג ז' הנקראת 'ערוץ הסרטים', ורצוי אתמול. מיד התכנסו מיטב המוחות במטה HOT, חשבו חשבו, והגיעו לפתרון המקורי הבא: בנוסף לערוץ הסרטים הקונבנציונאלי (ששינה את שמו ל-HOT סרטים), התווספו ערוצי HOT דרמה, HOT פאן, HOT פריים ו- HOT אקשן. מוכר לכם מאיפשהו? מילא שמדובר בחלוקת ערוצים שהיא כמעט זהה לחלוטין, אבל לפחות שהאנשים ב-HOT היו מביאים איזושהי בשורה של ממש בבחירת הסרטים עצמם....

לכבלים יש את יצפאן? ב-Yes לא משתהים יותר מידי, ויוצאים בתגובה הולמת, מקיפה ומוחצת - 'בריזה' - ערוץ שלם שנועד לספק את צורך הצופים ב"עממיות" (שבינתיים כבר הספיק לרדת מן המסך, ניתן רק לשער כי בשל חוסר עניין מצד הצופים). אותו הסיפור אפשר למצוא בערוץ המיועד לצעירים: ביפ - ערוץ הצחוק, משודר בלעדית ב-HOT ולכן ב-YES הציבו מולו את Ytv שהפך לימים ל- Yes Y - ערוץ הצעירים, "ערוץ ישראלי מקורי, חדשני, בועט, עוקץ, מצחיק ומרגיז", כמאמר הקומוניקט. נמשיך הלאה - היי-גיא פינס מביא חדשות בידור חמות מהשטח? במעבדות YES רוקחים במשך שנים את התרופה המתאימה. המתנו בציפייה דרוכה. ומה יצא? ב-YES בחרו לשסות בפינס את הסמי-אינטלקטואל סמי-דוגמגיש מיכאל הנגבי, כשהוא מגובה בשלל תחליפים זולים של איה ושירלי.

ועדיין לא הזכרנו את המיתוג האחרון של הכבלים תחת שם קצר וקליט בלועזית, גם הוא בן שלוש אותיות, שבמקרה או שלא, מתחרז עם המילה ההפוכה ל-YES; או לחילופין, את המלחמה הבלתי פוסקת על כל פיסת תוכן מקורית-מקומית שמעמידה עצמה למכירה, ראה מקרה 'אקזיט' - זאת במטרה להפוך אותה לרכוש בלעדי, אבל בעיקר כדי לנצח את האויב ולסמן עוד וי, גם אם הוא נקודתי וזמני. והיד (על השלט) עוד נטויה.

אם נחזור למה שהתרחש היום - גורמים ב-HOT אמרו שרק במהלך השנה האחרונה הקדימו אותם המתחרים ב-Yes בשלושה מהלכים אסטרטגיים שהחברה תכננה, וכי "אחת הדוגמאות הבולטות היא קמפיין שהיה מתוכנן בחברה והיה דומה מאוד לקמפיין 'יס מקס'. היו אפילו כאלו בחברה שחשבו של'הוט v.o.d' צריך לקרוא 'הוט מקס'. כש'יס' יצאו עם הקמפיין שלהם, ממש נדהמנו". הרשו לנו לנחש ששני המהלכים הנוספים בהם מדובר הם העלאתו לפני מספר חודשים של ערוץ הסדרות Yes Weekend לפני שהחבר'ה ב-HOT הספיקו להגיד Extra, וכן ערוץ התעודה 'דוקו Yes' שעתיד לעלות לאוויר השבוע, ולפי התנהלות העניינים עד כה - התשובה החמה היא רק עניין של זמן.

ולכן, למי שלא הבין זאת עד עתה, תחרות אמיתית מעולם לא היתה כאן. גרוע מכך - אם כש-YES באה לעולם היו עדיין סימנים שעתידה להתקיים אחת כזו, אחרי שנים שבהן שתי החברות מתנהלות מתוך הצורך להגיב בלבד, ולא מתוך הצורך ליזום ולהוביל מגמה, קלושים הסיכויים אי פעם תהיה. כבר מזמן ברור שמרכז הכובד של המאבק עבר מזירת התוכן לזירת הסטטוס והיוקרה. פרשיית הריגול שנחשפה היום היא למעשה רק סימפטום של אותה מלחמה מתמשכת בין YES ל-HOT ושמה: "מי יהיה ראשון להביא לצופים בדיוק את אותו הדבר, תחת שם מגניב אחר".

לנו רק נותר להביט מן הצד בהשתאות, לבחור מבין השתיים את זו שרכשה את הסדרות הלוהטות יותר שנוצרו מעבר לים בשנה האחרונה, ולהשתדל כמה שיותר להשיג את חבילת הערוצים הכי משתלמת.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by