בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
שווה צפיה: חזרה למדי באטמן 
 
 
הדס איילון

הדס איילון מגישה סט ביקורות על הסרטים שעולים השבוע: 'באטמן ההתחלה', 'יס מן' ו'רקמת החיים'

 
 
 
 
 
 
 
 
 

באטמן ההתחלה

 
Batman Begins

15 שנה חלפו מאז יציאתו של 'באטמן', סרטו המשובח של טים ברטון, לקולנוע. כיאה להוליווד, הלהיט הוליד שלושה סרטי המשך שנפלו באיכותם מהסרט הראשון בסדרה, בעיקר בגלל התמקדותם בתלבושות ראוותניות ובגדג'טים מגניבים, יותר מאשר בעלילה. ב- 1997 ביים ג'ואל שומאכר ('תא טלפון') את 'באטמן ורובין', והכישלון המסחרי (היחסי) של הסרט רמז שככל הנראה מדובר בפרק האחרון בסדרה. אלא שאולפני האחים וורנר לא התייאשו מהפוטנציאל הטמון במעלליו של איש העטלף והחליטו להפיק סרט עמוק ורציני יותר מאלו שקדמו לו. תפקיד הבמאי הוצע לטובים ורבים, ביניהם דיויד פינצר וקלינט איסטווד, אבל הם סרבו ואת הג'וב הנחשק קיבל כריסטופר נולן, במאי בריטי צעיר שפרץ לתודעת הציבור עם הסרט 'ממנטו'. נולן לקח על עצמו את המשימה להפוך את באטמן לסרט קולנוע המיועד לא רק לבני הנעורים, והתעלם באופן כמעט מוחלט משאר הפרקים בסידרה .

לאחר שהוריו נרצחים באכזריות לנגד עיניו, מחליט היורש הצעיר והעשיר ברוס וויין (כריסטין בל, 'אמריקן פסיכו') להקדיש את חייו לנקמה הולמת ברוצחים. הוא נוסע למזרח הרחוק כדי ללמוד להילחם אצל טובי המורים, וכשהוא שב לביתו הוא מגלה שפושעים השתלטו על עירו, גות'האם סיטי. להפתעתו הוא מגלה מתחת לאחוזת הוריו מנהרה מסתורית שלימים תהפוך למנהרת העטלף. ווין מחליט לעטות על עצמו חזות חדשה ולתעל את כל כוחותיו ללוחמה בכל אדם שטבוע בו רוע.

במהלך הסרט יאלץ באטמן להילחם בדון פלקונה, מאפיונר אלים המנסה להשתלט על החברה שהוריו של ווין הורישו לו, בסוחר הסמים המסוכן ג'ונתן 'הדחליל' קריין, ובצד שלישי ומסתורי המכיר היטב את ברוס ורוצה להנחית עליו מכה שממנה לא יוכל להתאושש.

עוד משחקים בסרט: מייקל קיין, מורגן פרימן וקייטי הולמס, שהיא היחידה מבין כל השחקנים הראשיים שלא חתמה עדיין על חוזה לסרט ההמשך.

מדד העגבניות הרקובות: המבקרים העניקו לסרט 83 אחוזי טריות, מה שהופך את 'באטמן ההתחלה' לסרט המוערך ביותר בסדרה (סרטיו של טים ברטון קיבלו 80 אחוזי טריות). רוב המבקרים סבורים שמדובר בסרט מבריק, אמיץ ומהנה שמחזיר לסיפור איש העטלף את כבודו האבוד.

הכסף מדבר: הסרט הוריד את 'מר וגברת סמית' מראש רשימת שוברי הקופות עם הכנסות של 48 מליון דולר – לא מעט, אך הרבה פחות מהסכומים שניבאו לו. ייתכן כי עקב הביקורות הנלהבות יצליח הסרט לשמור על המקום הראשון בשבועות הקרובים ואף לעקוף את רווחיו המעטים (107 מליון דולר) של 'באטמן ורובין'.

אתר רשמי
טריילר
 
 
לפי הסן פרנסיסקו כרוניקל: סרט אפל ורגיש שמוכיח שעדיין קיימים במאים שמבינים שלצד סצינות אקשן עוצרות נשימה, צריך תמיד שיהיה גם תסריט עמוק ומעניין.

לפי הניו יורק טיימס: לצד 'בלייד ראנר', 'באטמן ההתחלה' הוא עיבוד הקומיקס הטוב ביותר שנעשה אי פעם לקולנוע.
 

יס מן

 
The Yes Man

סרט תיעודי שכבש את פסטיבלי הקולנוע בטורונטו, ברלין וסאנדנס וזכה פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע באמסטרדם.

אנדי ומייק הם צמד פעילים החברים בקבוצת ה'יס מן' - ארגון של מתנגדי גלובליזציה הנוהגים להקים אתרי אינטרנט פארודיים על כל מה שמרגיז אותם בעולם. ה'יס מן' התפרסמו לראשונה בשנת 2000, כאשר הקימו את האתר gwbush.com שנועד להידמות לאתר הרשמי של המתמודד, ובו הם טענו שלבוש עבר עשיר בשימוש בסמים. כאשר נודע לבוש על האתר הוא רתח מזעם, כינה את הקבוצה בשם "אנשי זבל" והכריז ש"צריך לשים גבולות לחופש". קריאתו של בוש עוררה הדים תקשורתיים והציבה את קבוצת ה'יס מן' באור הזרקורים.

הסרט מתחיל כאשר אנדי ומייק מחליטים, לאחר הצלחת האתר על בוש, להקים אתר נוסף, הפעם כפארודיה על על ה- WTO (World Trade Organization). האתר שבנו היה כה מוצלח, עד שאירגונים כלכליים שונים לא הבינו כי מדובר בבדיחה, וביקשו מאנדי ומייק להיות נציגים של ה WTO באירועים שונים. אנדי ומייק ניצלו את ההזדמנות והחלו לנסוע לכנסים בעולם, שם הם נשאו הרצאות מופרכות בשבח העבדות, העלו תוכניות כלכליות שטניות, ובסופו של דבר הצליחו לשים ללעג את אכזריותה של הגלובליזציה התאגידית.
את הסרט ביימו: דן אולמן, כריס סמית' ושרה פרייס.

מדד העגבניות הרקובות: המבקרים מאד אהבו את 'יס מן' והעניקו לסרט 81 אחוזי טריות. הם טוענים שמדובר בסאטירה מרושעת, חתרנית ופרועה.

הכסף מדבר: למרות שהסרט קרוב באופיו ובתכניו לסרטיו המצליחים של מייקל מור, הקהל האמריקאי לא פקד את בתי הקולנוע ו'יס מן' הכניס עד כה רק רבע מליון דולר.
 
 
לפי הסן פרנסיסקו כרוניקל: י'יס מן' מגיע למקום שאליו שואף כל סרט דוקומנטרי: מעורר מחשבה, פוקח עיניים, ובו בזמן מבדר.

לפי ה BBC: תצחקו עד דמעות למראה הפעילים המציעים להשיב את העבדות ולהזין את העולם השלישי במוצרי מקדונלדס עשויים מהפרשת המדינות המפותחות.

 

רקמת החיים

 
Brodeuses

סרט הביכורים של הבמאית הצרפתייה אלאנור פושה, שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר ב'שבוע המבקרים' של פסטיבל קאן.

קלייר (לולה ניימארק) בת ה-17 מגלה שהיא בהריון ומחליטה לא לספר על כך לאיש. במשך חודשים היא מסתירה את בטנה מכל הסובבים אותה ומתרצת את השמנתה בסיפורי מעשיות אודות סרטן המתפתח בגופה. כשהיא מגיעה לחודש החמישי להריונה, היא מחליטה ללדת את התינוק בחשאי ולמסור אותו לאימוץ מיד לאחר הלידה.

חלומה הגדול ביותר של קלייר הוא לרקום בגדים למחייתה, ולכן במהלך ההריון היא מבקשת עבודה מגברת מליקאן (אריאן אסקריד), תופרת ורוקמת של בדים יקרים ששכלה חודשים ספורים לפני כן את בנה היחיד.

בין קלייר, שמנסה להיפטר מהחיים שנוצרים בתוכה, וגברת מקליאן, שמנסה לשמר בכל דרך את החיים שאיבדה, נוצר אט אט קשר עמוק ויחיד במינו, שבסופו ישנה את תפיסות החיים של שתיהן.

'רקמת החיים' מזכיר מאד סרטי סטודנטים - מכאן גם כוחו וגם חולשתו. כמו סטודנטים רבים, פושה בחרה בסיפור קטן, אישי וייחודי וביימה אותו ללא כל פשרה, שיקול מסחרי או ניסיון למצוא חן בעיני הקהל הרחב. בנוסף על כך, נראה כי הבמאית השקיעה את מירב כישרונה בהענקת נפח לגיבורות הראשיות, וכך יצרה דמויות אמינות ומאד נוגעות ללב. עם כל זאת, ובדומה לסרטי סטודנטים רבים, נראה כי פושה התאהבה קצת יותר מדי בחומרי הגלם שצילמה. יתכן שעם מעט יותר ביטחון וניסיון, היא הייתה מחליטה בחוכמה להשאיר מספר סצינות מייגעות על רצפת חדר העריכה, דבר שהיה עשוי להפחית במקצת מהאיטיות המוגזמת לעיתים של הסרט.

לפי ה BBC: יש אמנם מספר בעיות בסרט, אך עם זאת הוא מעורר סקרנות לגבי המשך הקריירה של הבמאית הצעירה והמבטיחה הזאת.

לפי הגארדיאן: פושה יצרה סרט אינטימי, מדויק ומאד מרגש.

אתר רשמי
טריילר
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by