בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין

המדור 'שווה צפייה' מתמצת עבורכם מקבץ ביקורות עולמיות על הסרטים החדשים שעולים מדי יום חמישי על מסכי הקולנוע. והשבוע: ג'וליה רוברטס ובראד פיט במפגש קולנועי ראשון, רוברט דה נירו ואד בארנס במותחן ציני ושנון, וסרט חדש מככב בפסטיבל פרנסואה טריפו

 
 
 
 
 
 
 
 
 

15 דקות

אר יו טוקינג טו מי? דה-נירו ב-15 דקות
 אר יו טוקינג טו מי? דה-נירו ב-15 דקות   
15 Minutes

אולג (אולג טאקטארוב) ואמיל (קארל רודן) שני אסירים משוחררים ממזרח אירופה, מגיעים לניו-יורק כדי לקבל את חלקם משלל שוד שביצעו, ובעטיו נכנסו לכלא. כשהם מגלים ששותפם בזבז את כל הכסף, הם רוצחים אותו ושורפים את דירתו.את הרצח נקראים לחקור אדי פלמינג (רוברט דה-נירו), שוטר שהוא מעין סלבריטאי, וג`ורדי וורסאו (אדוארד בארנס), חוקר מומחה להצתות. כשזוג הפושעים יוצא למסע הרג מטורף מחליט אמיל, שמעריץ את הבמאי פרנק קפרה, לתעד את כל פשעיהם במצלמת ווידאו. בהמשך, נכנסת כל האומה האמריקנית לתמונה, כשאמיל מוכר את קלטות הפשעים לכוכב הטלוויזיה בעל הנפש הצהבהבה, רוברט הוקינס (קלסי גרמר) תמורת הון קטן, והשניים הופכים למפורסמים.

במאי:ג`ון הרצפלד (120 דקות, ארצות הברית 2000)
 
 

Chicago Reader: בידור הוליוודי ממדרגה ראשונה. סרט סכיזופרני המשדך בין שני ז`אנרים שונים לחלוטין, ז`אנר סרטי פעולה בכיכובם של צמד שוטרים וז`אנר הסאטירה חברתית השנונה והנוקבת. סצינות הפעולה ישירות ומותחות.

Moviefan Online: מזמן לא נראתה על מסך הכסף דמות מרושעת מניפולטיבית וערמומית כל כך כמו אמיל, הוא בהחלט גונב את ההצגה. למרות שהם מילאו את תפקידם על הצד הטוב ביותר, למרבה האכזבה, לא נרשמה שום כימיה מיוחדת בין הצמד בארנס ודה-נירו.

Film Critic: לא רק שהאורך שלו קרוב לשעתיים מאשר, ובשקט היה אפשר לקצר אותו בשלושת רבעי, אלא שהסרט מדשדש, איטי ויומרני בצורה בלתי רגילה. היוצרים כמעט ולא מנצלים את הצוות הטוב שעומד לרשותם, ומקווים שהקהל יתענג על טעם ההפתעה וההלם בלבד.

 

המקסיקני

אמיגו, תביא איזה טורטיה. פיט ורוברטס ב``המקסיקני``
 אמיגו, תביא איזה טורטיה. פיט ורוברטס ב``המקסיקני``   
The Mexican

ג`רי (בראד פיט) עובד כנער שליח של מאפיונר כלוא. אחרי שפישל באחת משליחויותיו, מוצבת לפניו הברירה: או שיירצח בו במקום או שייסע למקסיקו ויביא את " המקסיקני", אקדח עתיק ורב-ערך, מגולף ביד. כמובן שהוא בוחר באופציה השנייה, אבל אז מחכה לו גורל אכזר ממוות: ריב עם חברתו סמנתה (ג`וליה רוברטס). היא כועסת עליו כי הם היו אמורים לנסוע יחד לחופשה בלאס-וגאס. בסופה של מריבה זועמת, נוסעת סמנתה לבדה ללאס וגאס וג`רי נוסע למקסיקו לחפש את האקדח. בלאס וגאס נחטפת סמנתה על ידי לירוי (ג`ימס גנדולפיני), בריון העובד בשירות מאפיונר אחר שגם הוא מעוניין ב"מקסיקני". בזמן שג`רי עובר תלאות משעשעות, שונות ומשונות בדרך להשיג את הנשק, מתפתחת בין סמנתה ולירוי ידידות מופלאה והעלילה מסתבכת.

במאי: גור ורבינסקי ( 120 דקות, ארצות הברית 2000)
 
 
 
Chicago Sun: לפיט ורוברטס אין כמעט סצינות משותפות, לאכזבתם הרבה של המבקרים והצופים. למעשה , זה בכלל לא רע בהתחשב בכך שהדמויות שלהן רוב הזמן רבות כשהן ביחד. המיוחד בסרט הוא מערכת היחסים בין רוברטס לגנדולפיני, מערכת המכילה הרבה סצינות מרגשות ודיאלוגים שנונים ומהנים.

Moviefan Online: הסוף מתמשך ומתמשך למרות שהיה יכול להתרחש לפחות בארבע הזדמנויות מוקדמות יותר. פיט מתעלה על עצמו ועובר מפרנויה רצינית להומור ושעשוע בשבריר שנייה. בסיכומו של דבר שתי העלילות המקבילות בסרט מהנות מבדרות ושונות זו מזו לחלוטין.

Film Critic: מכיל מספר ז`אנרים רב יותר מהקילומטראז` שנוסע פיט על אדמת מקסיקו וביניהם: דרמה, מתח, קומדיה רומנטית, מערבון ועוד. תסריט שנון ומהנה. הופעה מצוינת של רוברטס, שכמו תמיד, אי אפשר שלא לחבב אותה.

 

סיפורה של אדל

היי בובה, איבדת במקרה את השפיות שלך? סיפורה של אדל
 היי בובה, איבדת במקרה את השפיות שלך? סיפורה של אדל   
L`Histoire D`Adele H.
סיפור חייה של בתו של הסופר הצרפתי ויקטור הוגו. אדל הוגו (איזאבל אדג`אני), נערה צעירה, נאלצת לגלות עם משפחתה לאיי התעלה הבריטיים. היא מתאהבת עד כלות בקצין אנגלי צעיר בשם אלברט פינסון (ברוס רובינסון) אשר זונח אותה יום אחד כשנוסע לקנדה עם הגדוד שלו. אדל בורחת מביתה ויוצאת להחזיר אליה את אלברט. במהלך מסעה בעקבות התשוקה והאהבה, היא מאבדת את שפיות דעתה ואת הגיונה והמסע הופך להזוי יותר ויותר.

במאי: פרנסואה טריפו (99 דקות, צרפת 1975)
 
Chicago Reader: כמו שאר סרטיו האפלים יותר של טריפו, העוסקים באובססיה ובאהבה אובססיבית, גם סרט זה סובל מנימה מונוטונית. אך בכל זאת האינטנסיביות בסרט הזה מרשימה ביותר. תחושה זאת מועצמת על ידי המראות והנופים היפים שבוחר הבמאי להביא, על מנת ליצור ריחוק מהתרחשויות הטעונות.

נקמת הקהל: אנחנו לא ממש נכנסים לתוך מוחה של אדל אלא לומדים על מורכבותה ותסביכיה באמצעות הפעולות שלה. פעולות אלו מוצגות ללא שום פרשנות, ומציגות את אדל כמעין "קופסה שחורה" שאינה עושה דבר כדי לקדם את ההבנה או האמפתיה של הצופים לאובססיה שלה ולשיגעון בו היא לוקה. כנראה שטריפו החליט לביים את הסיפור כיוון שהוא נמשך למלודרמה שבו.

משולחנו של סת` בוקי: המדהים ביותר בסרט הזה הוא שהוא מבוסס על סיפור אמיתי. הופעה בכורה קולנועית מחשמלת של איזאבל אדג`אני, עד אז שחקנית תיאטרון, שזכתה בפרס הסזאר (האוסקר הצרפתי) על משחקה בסרט זה.

 

בשבועות הקודמים


ארכיון שווה צפייה כולל בתוכו מקבץ ביקורות על כל הסרטים שעלו על המסכים בארץ השנה. הנה דוגמאות מהשבועות האחרונים:

איזו מין שוטרת, אחי, איפה האוטו שלי?, רוקי ובולווינקל, 102 כלבים וגנבים

חתונה על תנאי, הגשר, טראפיק

בית מרחץ, כמעט מפורסמים

ראיתם את הסרטים? בואו לכתוב עליהם בפורום הקולנוע של נענע
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by