בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין

המדור 'שווה צפייה' מתמצת עבורכם מקבץ ביקורות עולמיות על הסרטים החדשים שעולים מדי יום חמישי על מסכי הקולנוע. והשבוע, מל גיבסון יודע מה נשים רוצות, אול סיינטס חוגגת בסיקסטיז, כפר ספרדי קטן עובר משבר, רומן בין גזעי בין שני תיכוניסטים וסרט נוסף של טריפו

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מה נשים רוצות

מל גיבסון מתחבר לצד הנשי שבו. מה נשים רוצות
 מל גיבסון מתחבר לצד הנשי שבו. מה נשים רוצות   
What Women Want

ניק מרשל הוא גבר שבגברים: בטוח בעצמו, כריזמטי, ושוביניסט. הוא פרסומאי מצליח, נשים נופלות שדודות לרגליו, ובדרך כלל הוא משיג את כל מה שהוא רוצה. למרבה הצער, את הקידום המיועד לו, מקבלת דווקא פרסומאית בשם דארסי (הלן האנט), כי מי כמוה ידע איך למכור מוצרים לנשים צעירות - כוח קנייה רציני ביותר בשוק.

ניק המאוכזב, חוזר לביתו, אך בעקבות תאונה מחרידה הוא מגלה שניחן בכוח לשמוע את מחשבותיהן של נשים. יכולתו החדשה מעמידה אותו בשלל מצבים משעשעים עם הנשים בחייו: בתו המתבגרת, המלצרית אחריה הוא מחזר (מריסה טומיי) ובסופו של דבר גם דארסי, בה הוא מתאהב. קומדיה רומנטית.

במאית: ננסי מאירס (127 דקות, ארה"ב 2000)
 
Chicago Sun: הסרט לא ממש זורם אלא מזנק מסצינה טובה אחת לאחרת, כשבדרך הוא מריץ כמה סצינות תפלות. הסרט אינו מושלם, אך אינו משעמם ולעיתים קרובות מצחיק ביותר. עלילת המשנה הכרוכה בפקידת המשרד העכברונית מיותרת, ובעיקר משהה את השיא ההוליוודי.

Empire magazine: סרט בנות קליל ומשעשע שמעביר היטב את הזמן שבין השופינג, הסעות הילדים, המשרד והחברות. הזיווג בין האנט לגיבסון לא מלהיב במיוחד, הבימוי מרושל והתסריט לא עקבי. למרבה המזל, מל גיבסון , כריזמטי, מרגש ומוכשר בטירוף, כוכב אמיתי שהופך את כל הסרט הזה לשווה צפייה.

Real Views: קומדיה רומנטית מבדרת מאוד מצד אחד, וחסרת כל חשיבות, מצד שני. הרעיון של הסרט גאוני, אך הוא לא נוצל במלואו. אפשר היה לקצץ בכל מיני עלילות משנה על מנת לתת יותר זמן מסך למריסה טומיי. סצינת הסיום, כצפוי, סוגרת את כל הקצוות אבל היא מעט מאכזבת.
 

לשון הפרפר

ילד קטן וסקרן ומורה סבלן מגלים יחדיו את העולם. לשון הפרפר
 ילד קטן וסקרן ומורה סבלן מגלים יחדיו את העולם. לשון הפרפר   
La Lengua De Las Mariposas

המקום: כפר פסטורלי בספרד, חורף 1936.
מונצ`ו בן השבע (מנואל לוזאנו) צריך ללכת לכיתה א`. אחיו הגדול הפחיד אותו שהמורים מרביצים, שהילדים אכזריים ושבית הספר הוא מקום נורא ואיום. מרוב פחד מונצ`ו מרטיב במכנסיו והילדים מדביקים לו את הכינוי "גוזל" וצוחקים עליו. מונצ`ו נשבע שלא יחזור לבית הספר לעולם.

אבל דון גרגוריו (פרננדו פרנן-גומז), מורהו הליברלי, משכנע אותו בעדינות לחזור ללימודים, ופותח לפניו מאגר קסום של ידע ושל נפלאות החיים. הילד הסקרן מעוניין לדעת את הכל על העולם סביבו, ומבעד עיניו אנחנו רואים את השינוי שחל בכפר עת מגיעה גם אליו מלחמת האזרחים.

במאי: חוסה לואיס קוארדה (95 דקות, ספרד 1999)
 
 
Chicago Sun: הסרט מספק תובנה שוברת -לב על האופן שבו פחד יוצר פחדנים. סופו של הסרט מעמיד בפני הצופה שאלה קשה. האם היינו מתנהגים באומץ רב יותר מהדמויות על המסך?
הסרט שופע רגשות ורגשנות, אך זה מובן ומתבקש בהתחשב בעובדה שהסרט מסופר מנקודת מבטו של ילד תמים, המהולה בנוסטלגיה ובחרטה.

Empire magazine: משלב תמימות ומתיקות של קופסת שוקולד מהילדות, עם ביקורת פוליטית חריפה. הכפר, המוצג באופן ציורי ובצבעים אידיאליים עובר שינוי מהותי , המיטיב להשתקף בעיניו של ילד קטן. משחק מצוין של פרננדו פרנן-גומז.

Real Views: מה שהופך את הסרט הזה לשונה מהרבה סרטי התבגרות אחרים, הוא העוצמה של התפניות העלילתיות בו ושהשילוב של מעשיית התבגרת נעימה עם מסקנה חדה כתער. אמירה נוקבת מאוד על אופי האדם. סרט מטלטל רגשית.
 

סיפור אהבה מזוין

שלישיית בנות פורעת חוק מביאה אותה בסקס סמים ורוקנרול באנגליה של שנות השישים.סיפור אהבה מזוין
 שלישיית בנות פורעת חוק מביאה אותה בסקס סמים ורוקנרול באנגליה של שנות השישים.סיפור אהבה מזוין   
Honest

שלוש אחיות צעירות מנסות לעשות כסף קל באנגליה של שנות השישים. האחות הבכורה (ניקול אפלטון) מתאהבת בדניאל, עיתונאי וסטודנט באוקספורד. האחות האמצעית (נטלי אפלטון), ילדת רחוב קשוחה וזועמת, לא בוחלת בשימוש במין אוראלי כדי להשיג נשק חם ומלמדת את השכן המנוול המכה את אשתו לקח שלא ישכח בחיים. ג`ו (מלני בלאט) היא האחות הצעירה והתמימה. השלוש נוהגות לבצע שודים מזוינים כשהן מחופשות לגברים. ביחד הן חוות את שנות השישים הסוערות במלואן.

במאי: דייב סטיוארט (110 דקות, בריטניה 1999)
 
InsideOut: אם להיות כנים , הסרט הזה גרוע כל כך שזה כבר מעבר למביך. למרות ששלושת רבעיה של להקת "אול סיינטס" נותנות את המיטב שיש להן להציע, כולל ערום והתמודדות עם סצנות אלימות ודרמטיות, הן עדיין לא יכולות להציל את התסריט.

Empire magazine: סיפור אהבה, עם ניחוח קל של דרמה חברתית בסגנון מייק לי ("סודות ושקרים"). הופעה בולטת במיוחד של מלני בלאט כג`ו התמימה. סביר להניח שאם ההפקה, העיצוב התסריט הצילום והבימוי היו בידיים מקצועיות יותר, הסרט היה יוצא הרבה יותר טוב. יצירת פופ צבעונית הגולשת לגסות רוח ובהמיות בעיקר בסצינות הסמים והסקס.

EFilmcritic: נקווה שהתקף המגלומניה של דייב סטיוארט לא יוליד סרט המשך (לא, כוכבי רוק לא יודעים לביים). שווה ולו רק בשל ההצצה החטופה פלוס בחזן המפואר של חלק מהבנות הלהקה, וכדי לראות איך חיו ודברו נערות אנגליות ממעמד נמוך בסיקסטיז.
 

שתי אנגליות

משולש אהבה סוער ומרגש. שתי אנגליות
 משולש אהבה סוער ומרגש. שתי אנגליות   
Les Deux Anglaises

אן בראון (קיקה הבראון) פוגשת בעלם הצרפתי קלוד רוק (ז`אן פייר לאוד), בפריז של תחילת המאה העשרים. בין השניים מתפתחת ידידות והיא מזמינה אותו לבלות את הקיץ עם משפחתה באנגליה, כשבעצם היא מתכננת להכיר לקלוד את אחותה מיוריאל (סטייסי טנדר). במהלך הקיץ מתפתחת בין השלישייה חברות מופלאה ורגשות עזים. אך לפני שמשפחת בראון מוכנה לתת את הסכמתה לנישואין היא דורשת שבני הזוג יבלו שנה בנפרד. שנה שאין לדעת מה יקרה בסופה.

במאי: פרנסואה טריפו (132 דקות, צרפת 1980)
 
Chicago Reader: בסרט הזה מסיר מעליו טריפו את תמימותו הנערית ומשווה לסרט חזות רגועה ומעין השלמה בוגרת. הפער בין הדמויות והתפאורה על רקעה הן מצולמות, שתמיד בלט כל כך בסרטיו, הצטמצם באופן ניכר.

מיכל הר-אבן: שחזור קסום של התקופה. הנוף מורכב מתמונות של סזאן ורנואר שהפכו למציאות. הסרט מורכב משיא אחרי שיא, כשהאהבה בין אחת האחיות וקלוד הולכת ומתעצמת. מה שהופך את הסרט הזה ליוצא דופן הוא הרגישות והכנות של הבמאי, ששזורים לכל אורכו.

ביקורת הדיוידי של דאג: מבוסס על ספרו השני של הסופר שכתב את "ז`יל וג`ים", ומהווה מעין גרסה נוספת למשולש האהבה הטראגי. תיאורו המופתי של מבול הרגשות המורכב העובר בין הגיבורים, וחגיגתו את רוח התקופה, מפצים לחלוטין על הפיתולים הקנטרניים בעלילה.
 

ריקוד צמוד (טרום בכורה)

החליפה בלט קלאסי בהיפ-הופ. ריקוד צמוד
 החליפה בלט קלאסי בהיפ-הופ. ריקוד צמוד   
Save The Last Dance

מאז ומתמיד חלמה שרה (ג`וליה סטילס) להיות רקדנית בלט קלאסי. חייה משתנים מקצה לקצה, כשאמה נהרגת בתאונת דרכים, והיא נאלצת לזנוח את ביתה המוגן בפרברים ואת חלומה ללמוד בלט באופן מקצועי, ולעבור לגור עם אביה, בשכונה עירונית קשוחה בדרום שיקאגו. רוב התלמידים בתיכון שלה שחורים, ורחוקים מאוד מבלט קלאסי. שרה מתיידדת ואחר כך גם מתאהבת בדרק (שון פטריק תומס), שנאלץ לבחור בין מחויבותו לחברו ולחיי הכנופיה לבין עתידו כסטודנט מבטיח.

במאי: תומס קרטר (112 דקות, ארה"ב 2000)
 
Chicago Sun: למרות שהחומרים שבהם מתעסק הסרט רגילים ומבטיחים קלישאות לרוב, הפיתוח אינטליגנטי, הדמויות מורכבות יותר משהיינו מצפים והסוף לא סוגר את כל הקצוות באופן צפוי. מעל הכל, בסרט הזה הדמויות שואלות את אותן שאלות שאנחנו הצופים שואלים, הם חכמים ומודעים לעצמם בדיוק כמונו.

Empire magazine: אמנם לשם שינוי, תיכון השחורים מוצג כנקי מכתובות גרפיטי ונשק חם, אבל מפצות על כך כל מיני קלישאות אחרות מסרטי נעורים וריקוד: הרומן האסור מ"ריקוד מושחת", בחינת הבמה מ"פלשדנס", היריבות והתחרותיות מ"תהילה". מעבר לכך, יש משהו מתנשא בכך שבחורה לבנה ובלונדינית היא המדריכה שלנו לעולם המוסיקה והריקוד השחורים.

Real Views: את החולשות של הסרט הזה (פתרון שטחי מדי של בעיות מסובכות כמו יחסים בין-גזעיים, למשל) מאזנים כוריאוגרפיה אנרגטית ומשחק רב-עוצמה. מהנה ומעניין. הכימיה בין סטיילס לשון פטריק גורמת לדיאלוג ביניהם להישמע ריאליסטי.
 

בשבועות הקודמים:

ארכיון שווה צפייה כולל בתוכו מקבץ ביקורות על כל הסרטים שעלו על המסכים בארץ השנה. הנה דוגמאות מהשבועות האחרונים:

סיפורה של אדל, 15 דקות, המקסיקני

איזו מין שוטרת, אחי, איפה האוטו שלי?, ז`יל וג`ים, הרפתקאות רוקי ובולווינקל, 102 כלבים וגנבים

חתונה על תנאי, הגשר, טראפיק

ראיתם את הסרטים? בואו לדבר עליהם בפורום הקולנוע של נענע
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by