בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
ביקורת סינגלים 
 
 פשוט מלי (צילום: אלכס ליפקין)   
 
אמיר עמרמי

אמיר עמרמי סופג מנה של אכזבות מהסינגלים של מלי והמSיח, טוען ששורטי יכולה הרבה יותר, שטרם שמעתם את שי 360 האמיתי ולבסוף מוצא מעט נחמה בכוכי הדר

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מלי לוי – BYE BYE מארחת את אודי דוד (3:20)

מלי לוי, או ליתר דיוק רק מלי, מוציאה את הסינגל החדש 'ביי ביי לו' למלים ולחן של שרון אבילחק, ומארחת את אודי דוד. השמעה שלישית של הסינגל רק חיזקה את תחושת הבטן שהייתה לי עם פתיחת העטיפה וקריאת הטקסט, שאוזניי עתידות לשמוע שיר בוסרי שכבר שמענו, בביצוע לא מבטיח במיוחד.

השיר עוסק, במפתיע, בדואט בין שני אוהבים. בעוד האחד אוהב את השנייה עד כלות ורוצה לבקש את ידה, מתעסקת השנייה בהשבחה עצמית ומשאירה אותו ערירי. מתוך השיר: "ביי ביי לו אומרת / ביי ביי לו נשארת / אני לא, לא מסוגל / להישאר בסרט". כמובן שאף אחד לא ציפה כאן לחיים חפר או למאיר גולדברג, אך לצערי ז'אנר הפופ הישראלי מאמץ לעצמו מלודיות משעממות וטקסטים נמוכים, ומשקיע בסאונד ובסצנה. לוי איננה זמרת עם קול גדול ומיוחד, והשירה שלה מונוטונית ביותר. מה שכן, מלי לוי מלווה בבאזז לא קטן מהרקורד המקצועי שלה, שאני בטוח שיכסה על המינוסים האומנותיים.
 

ג'אמעה ישראלייה - המSיח מארח את מוש בן ארי (3:51)

 
השילוב בין היפ-הופ לציונות תמיד היה מנוף מקובל לז'אנר כדי לתת לו פופולריות, ואם תרצו, אפילו לגיטימציה. מה שדי עצוב, אם נסיק מכך שההיפ-הופ הישראלי לא יכול לעמוד בפני עצמו, אלא אם הוא תומך במולדתו.

לא כל הז'אנר כזה, אך הסינגל של מSיח לא נותן מנוס מלנבור בנושא. לפחות על פי הסינגל הראשון, המSיח זה בדיוק אותו הדבר. המSיח, על פי המידע שנמסר, הוא גיבור העל הציוני הראשון, ששם לו למטרה לחבר את העבר והעתיד של העם בציון לארצו ולייעודו. לא בטוח לגבי עניין הראשוניות - סאבלימינל והצל עשו מזה קופה לא רעה.

מכל מקום, הטקסט של ליאור שולמן ועמוס פרידמן בוגר במקצת מדברים ששמענו עד כה, והפזמון בכיכובו של מוש בן ארי מפיח תקווה, ומרענן את האוזן בזמר מוכשר במיוחד. גם ההגשה נשמעת כנה ולא מתחנפת, למרות התוכן האומנותי, וזה רק מותיר אותנו בציפייה דרוכה אל עבר יתר האלבום. אנחנו בכוננות.
 

כוכבית כהן-הדר – נסיעה (3:48)

הסינגל 'נסיעה' של כוכי חשף אותי לטקסט חם שלכמותו חיכיתי ארוכות. "שיר ישן בחושך / צלילים רכים ואפלים / יש יבשה בקצה האופק / והימים באים, הולכים" (מתוך הסינגל). כוכי נשמעת מאוד בוגרת וכנה מאחורי המיקרופון, אולם לצד האור החזק והבוהק של התקווה בערימת הסינגלים שקיבלתי, עדיין עמדו שני עננים קטנים ומציקים.

הראשון הוא הלחן. הלחן כלל אינו תואם את רמת הטקסט, ההפקה וההגשה, וסוחב את השיר אחורה. כוכי חתומה על המלים ועל הלחן, ואני מאמין שיש מקום לעבוד מעט על ההרמוניות והמלודיות, כדי להחמיא לכשרון שמגלים בשמיעה ראשונה. הענן השני והמציק יותר, הוא העובדה שצריך להתעסק בזה שכוכי היא פרודתו של צביקה הדר, כאילו שאין לה הצדקה כאמנית בפני עצמה. יודעים מה, אין לי כח לנבור בצהוב הזה. אני מחכה לאלבום.
 
 

שורטי - לאלף את הסוררת (4:26)

שורטי משחררת סינגל שני מתוך האלבום 'לאלף את הסוררת', וכראפרית מן המניין המבקשת לגיטימציה, היא שרה, כמובן, על כך שהיא תמיד תעמוד על האמת שלה ושלעולם לא יוכלו להשתיק אותה – לא גלגל"צ, לא הליקון ולא אף אחד.

האמת היא, שאחרי שתי השמעות כבר עייפתי מהטקסט, ואני מצהיר קבל עם ועדה שאין לי רצון שאף אחד ישתיק אותה, אלא להיפך, אני מאוד מתעניין לדעת מה יש לה באמת לומר. היא שרה בסינגל שהיפ-הופ זה לא רק באטלים (קרבות), אבל זה מה שהיא בדיוק עושה כשהיא מנגחת עצמה מול יריבים דמיוניים, בקרב מול אף אחד שעונה לה, בהצהרה ש: "לא תסתמו לי את הפה / לא תאלפו את הסוררת".

העיבוד של איי בי קזס ואבי מסיקה מבורך ביותר, ושורטי נשמעת מצויין. אף אחד לא חושב שאת רוני, נשמה, הכל פסיכולוגי, לא רק לוגי, הכל מתחיל ונגמר בראש, אז תפסיקי לחשוש, ותתני יותר מעצמך, כי אני כאן דועך. ואנא ממך, אל תעשי מזה שיר, תכתבי על דברים יותר אמיתיים ותקרעי את העיר.
 

שי 360 מארח את ניקוס קורקוליס – יאסו (3:14)

הסינגל השני זה לא האלבום (צילום: אלכס ליפקין)
 הסינגל השני זה לא האלבום (צילום: אלכס ליפקין)   
אלבום הבכורה של שי 360 – 'חי', הוא אחד מאלבומי ההיפ-הופ היותר משובחים שיצא לי לשמוע בתקופה האחרונה, בייחוד בגלל תשומת לב על הגשה, כנות, הפקה, סאונד ורמה של הטקסטים.

הסינגל הראשון שיצא – 'קבל', בו ארח שי 360 את הצל ואת גיא מזיג, לא מייצג את התוכן האמיתי של האלבום, בדיוק כמו שהסינגל השני לא עושה את העבודה. השילוב המוסיקלי ב'יאסו' מאוד מבורך, בדיוק כמו שאר האלבום המשלב בין סגנונות, אך רמת הטקסט לא עומדת בקנה אחד עם שאר השירים באלבום. לא ברור לי מדוע דווקא 'יאסו' יצא כסינגל שני, כמו שלא ברור לי מדוע 'קבל' יצא כסינגל ראשון. בשבילי, שי 360 נמצא בשאר השירים דוגמת 'עננים אדומים', 'שבור ת'דממה', 'כמו חיות', 'רק בן אדם' ו'שיחה ממתינה'. היי, אבל מה לי וליחצ"נות, נכון? אני בסך הכל כתב.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by