בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין

המדור 'שווה צפייה' מתמצת עבורכם מקבץ ביקורות עולמיות על הסרטים החדשים שעולים מדי יום חמישי על מסכי הקולנוע. והשבוע , המומייה מכה שנית; סרט על פי רעיון של הבמאי המנוח אקירה קורוסאווה; דרמה אירנית על ילד עיוור; ודרמה רוויית יצרים בפסטיבל טריפו

 
 
 
 
 
 
 
 
 

המומייה 2

המומיה חוזרת. ברנדן פרייז`ר גם
 המומיה חוזרת. ברנדן פרייז`ר גם   
The Mummy Returns

כמעט עשור אחרי שנלחמו במומיה, ההרפתקן ריק א`וקונל (ברנדן פרייז`ר) והארכיאולוגית אוולין קרנהן (רייצ`ל וויז) נשואים באושר + אחד. צמיד מיסתורי שהם מוצאים מבשר להם כי עליהם לשוב למצרים, הפעם כדי להילחם בלאיר, המלך העקרב (מתאבק ה-WWF "הסלע"), שקולל על ידי האל אנוביס ומאיים להשתלט על העולם. אם לא די בכך, גם המומיה מהסרט הקודם התעוררה לתחייה, וכולם רודפים אחרי בנם של ריק ואוולין בחולות המדבר.

במאי: סטפן סומרס (121 דקות, ארה"ב 2000)
 
בוקס אופיס מגזין: גדוש באפקטים מלהיבים ומשוכללים כל כך שגורמים לסרט הראשון בסדרה להראות כמו דרמה תקופתית מאופקת של ג`יין אוסטין. כל כך הרבה אקשן מגוון שהצופה לא ממש מצליח להפנים את העלילה או לקלוט עד כמה היא מטופשת. סרט מהנה שלא לוקח את עצמו ברצינות.

פילם.קום: כל כך מלא באקשן עד שההרגשה היא כאילו צופים בסרטון ה`בקרוב` של הסרט במשך שעתיים- סרטון שטוף אדרנלין מעצבן ומתיש. הסרט כל כך משתדל להתעלות על עצמו, אבל ממש מפספס. הקסם האישי של השחקנים מחוויר בהשוואה לאפקטים הדיגיטליים.

אי אונליין: סרט המשך מיותר לחלוטין. העלילה היא רק תירוץ לא יותר מדי משכנע לאפקטים הדיגיטליים. הציון: שבע.
 

צבע גן העדן

מתוכניותיו של הגורל. צבע גן העדן האיראני
 מתוכניותיו של הגורל. צבע גן העדן האיראני   
The Color of Paradise

מוחמד בן השמונה (מוחסן ראמזאני), הוא תלמיד מצטיין בבית הספר לעיוורים בטהרן, הנוסע עם אביו לבלות את חופשת הקיץ בביתם שבצפון איראן. האב, הישאם (חוסן מאג`וב), כורה פחם אטום ושקוע ברחמים עצמיים, מתבייש בבנו. הוא עומד להתחתן בשנית עם בחורה ממשפחה מוסלמית אדוקה, ולכן עוקר את מוחמד מחיק סבתו ואחיותיו ושולח אותו ללמוד להיות שולייה לנגר, עיוור אף הוא, בכפר אחר. אבל לגורל יש תוכניות אחרות עבור האב ובנו.

במאי: מאג`יד מאג`ידי (90 דקות, איראן 1999)
 
 
בוקס אופיס מגזין: ביקורת נוקבת על הקפיטליזם הפושה באיראן. האמירה רגישה ומתוחכמת, הביצוע לוקה מבחינה טכנית וחסר זרימה ופיוטיות. הסצינות עשויות ברישול ואינן מחוברות היטב. המשחק המרגש, הכנות הנוקבת וצילומי הנוף המרהיבים, מצילים את הסרט מבינוניות.

פילם.קום: משקף היטב את האמונה של הבמאי שאלוהים נמצא בכל: בטבע, באדם , ובעיני אלו שמתנגדים לו הכי פחות - הזקנים, הילדים והעיוורים. מעביר כמה אמירות חברתיות ודתיות מאירות עיניים על איראן של היום.

אי אונליין: הסרט מוצף בדימויים חושניים. צילומים פסטורליים של חוות כפריות ושדות פרחים מרהיבים ביופיים. רק אדם חסר לב כמו האשם, אביו של מוחמד לא יתרגש מהסרט הזה. הציון: תשע.
 

אחרי הגשם

מתח ועויינות של סמוראים. אחרי הגשם
 מתח ועויינות של סמוראים. אחרי הגשם   
Ame Agaru

כאשר הנהר עולה על גדותיו, מוצאים את עצמם הסמוראי איהיי (אקירה טראו) ואשתו טאיו, תקועים בפונדק דרכים כפרי קטן בחברת מטיילים נוספים. כיוון שהם לא יכולים לחצות את הנהר, מתפתחות בין החבורה הלכודה רגשות של מתח ועוינות. איהיי מנסה להציל את המצב והולך לעיירה הסמוכה לארגן מצרכים לחגיגה. אדון האחוזה שיגיאקי (שירו מיפונה), צופה בו ובמלחמתו עם הפושעים בדרך ומזמין אותו להיות ראש צוות לוחמיו. אנשי חצר האחוזה אינם מרוצים מהמינוי ועושים הכל כדי להכשיל את איהיי טוב הלב. לעזרתו יוצאת אישתו (יושיקו מיאזאקי) ויחד הם מנצחים את כל מי שזומם לרעתם. סיפור אהבה והרפתקאות.

מבוסס על תסריט שהשאיר אחריו הבמאי המנוח אקירה קורוסאווה ומבוים בידי תלמידו.

במאי: טאקאשי קויזומי (92 דקות, יפן 2000)
 
מוסטרה: קויזומי הצליח לדייק במחווה שלו לקורוסאווה. ברישומיו כתב קורוסאווה כי הסרט מספר סיפור "שלאחר שראית אותו, משאיר אותך עם הרגשת שימחה", וזאת אכן ההרגשה שמתעוררת בתום הצפייה.

דה פילם סורס: סרט החושף את החקירה העצמית והכמיהה של אדם אחד ל"מה שהיה פעם". "אחרי הגשם" הוא סרט עשוי היטב המסמל סיומה של תקופה עבור קורוסאווה ומעריציו.

ג`ייד: סרט טוב הנאמן לרוחו של קורוסאווה. אגדה פשוטה על סמוראי מוכשר אך עני שסובל מהעובדה שהוא יותר מדי נחמד לאנשים. רצוף בסצינות של קרבות מדהימות בחדותן ומהירותן, וישמח במיוחד את אוהבי ז`אנר מלחמות הסמוראים.
 

האשה שממול

תשוקה ואהבה אצל צרפתים. האשה שממול
 תשוקה ואהבה אצל צרפתים. האשה שממול   
La Femme Da Cote

לפני שבע שנים, ניהלו ברנאר (ז`ראר דפרדייה) ומתילד (פאני ארדן) מערכת יחסים רוויית תשוקה ואהבה, שהסתיימה ברע. כעת שוכרת מתילד בית עם בעלה החדש, שלרוע מזלה נמצא בשכנות לבית שבו גר ברנאר עם אשתו ובנו הקטן. השניים, שמעולם לא סגרו את מערכת היחסים ביניהם, חוזרים זה לזרועות זה ונופלים שוב לאותה אהבה הרסנית, עד לסוף הבלתי נמנע.

במאי: פרנסואה טריפו (106 דקות, צרפת 1981)
 
ריל.קום: דרמה חריפה ומדודה, העוסקת בנישואים ובגידה, ובנויה באינטנסיביות הולכת ומתגברת עד לשיא המזעזע. מיועד למעריצי טריפו האוהבים סרטים אינטיליגנטים בוגרים ועל סף המלודרמה.

שיקאגו רידר: אחד הסרטים הקרים והמאופקים ביותר שעשה טריפו. זהו גם אחד הסרטים היצירתיים ביותר שלו מבחינת בימוי. לאורך כל הסרט מעמיד טריפו מכשולים פיזיים וטכניים בין גיבוריו (בדמות תפאורה מגבילה של חלונות ממוסגרים דרכם מביטים האוהבים אחד על השני בשקיקה, פריים חונק, חיתוכי סצינות מהירים ועוד).

פילם סקול: סרט אפל ומציק קלות, על מחירה היפה וההרסני של התשוקה. פורטרט טורדני של אובססיה ושיגעון. טריפו מצליח לבנות את המתח והמועקה עד לשיא. באמצעות המספרת, מאדאם ז`וב, אנחנו צופים בסיפור במין ריחוק אובייקטיבי שתורם להגברת אי הנוחות.
 

בשבועות הקודמים

ארכיון שווה צפייה מכיל מקבץ ביקורות על כל הסרטים שעלו על המסכים בארץ השנה. הנה דוגמאות מהשבועות האחרונים:

ככר החלומות, רקוויאם לחלום

בשם החוק, הנסיכה והלוחם, האיש שאהב נשים, תא קטלני, קוד מסוכן, לילה של יום מפרך

מה נשים רוצות, סיפור אהבה מזויין, שתי אנגליות, לשון הפרפר


ראיתם את הסרטים? בואו לדבר עליהם בפורום הקולנוע של נענע
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by