בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
רונית רולנד, תעשי לי שיר  
 
 באה מאהבה. רונית רולנד (צילום: יח``צ)   
 
אמיר עמרמי

אמיר עמרמי היה אמש בהופעה של רונית רולנד, והשתוקק בסתר לבו להיות זה שהיא שרה אליו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
טיפות של חֶלֶב ליטפו את שולחנות הקמלוט בתל אביב, וקיבלו את פנינו בברכת שבוע טוב. המקום לא היה הומה אדם, והתיישבנו בטוב, באחת הפינות במועדון. אט-אט נכנסו למקום זוגות שלובי ידיים, ואחריהם קומץ של אנשים בודדים. אלה מצאו את השולחן שלהם, הסתכלו על הנרות החמים שהונחו מולם והמתינו לתחילת ההופעה.

רונית רולנד עשתה לה מקום בין השולחנות, ועלתה לבמה כשארשת שקטה מכסה את פניה העגולים. תלתליה זהובים כקטיף תפוזים בדצמבר. למותנייה הצמידה גיטרה אקוסטית והחלה לפרוט שיר ראשון. בדרך כלל אני לא בעד להתחיל עם שיר כיסוי של זמרים אחרים על תחילת ההופעה, אך הביצוע של רולנד ל'יום רודף יום' של שמוליק קראוס, למלים של יענקל'ה רוטבליט, הותיר את הטיעון שלי יתום מול עיניי הקהל, שצפה בזמרת בכמיהה, כמו הודיעה כרגע על ביאת הגאולה.

המופע האקוסטי והאינטימי שלה נקרא 'כל אחד והקטעים שלו'. איתן איצ'קוביץ ישב מאחורי סט התופים ומילא שני תפקידים. אחד היה של מתופף מסורתי, והשני של מי שמעדן רגעים יפים בשיר, עם נגיעות רכות. יוראי אורון אחז בידו את גיטרת הבס והתיישב על כסא גבוה, שהוסיף כמה סנטימטרים לגובהו הממוצע. אורון ונגינתו הקסומה היו ללא ספק הפנינה של הערב. הצמד המהוקצע מתחבר עם רולנד בסימביוזה מושלמת. שניהם עוקבים אחריה והולכים איתה ביחד. יוראי אורון גם מסתכל עליה ביתר תשומת לב, ומגיב לכל רגש חדש שיוצא ממנה.

רונית רולנד הוציאה לפני שלושה חודשים את אלבומה השני 'כל אחד והקטעים שלו'. ב-2001 יצא אלבומה הראשון 'עד סוף הזמן'. במופע היא משלבת שירים משני האלבומים, ושירים אחרים שעושים לה טוב. גוון קולה מאוד נעים, ההגשה שלה חמה, והנגינה שלה מאוד טובה. "אני רואה בך את הכאב שלי" היא שרה על הבמה "יש בנו את אותו החוסר". השירים הרומנטיים שלה גרמו לי לקנא במושא השירים. רציתי, אפילו לרגע אחד, להאמין שאולי משהו משם נכתב עליי, למרות שאיננו מכירים. יש במילים של רולנד כנות שיש בשירה עברית ישנה ואוהבת.

תמר אייזנמן, זמרת צעירה, ששרה באנגלית, הוזמנה לבמה לכמה שירים. אייזנמן, רזה וצנומה, מהסוג שאמא שלי הייתה מבקשת לאמץ רק כדי לבשל בשבילה כל היום, עוררה בי חששות שגזרתה הדקה תקרוס תחת נטל הגיטרה החשמלית שתלויה עליה. דאגותיי, מכל מקום, התבדו. אייזנמן זזה עם המוסיקה וביצעה תפקידי גיטרה שיכולים לגרום לדודו טסה להסמיק. האמת היא שאייזנמן מאוד מזכירה לי אותו, לאו דווקא בצורה החיצונית (למרות שאמא שלי הייתה מאמצת את שניהם...), אלא בסאונד המיוחד שגיבשו, כבר בגיל צעיר. תמר אייזנמן, תזכרו את השם, שווה לעקוב אחריה.

כבר הגיעה שעת חצות, והשכנים למעלה כבר איימו בזריקת עציצים, וההופעה הגיעה לסיומה. ההופעה של רולנד מאוד מומלצת. כשהיא מחזיקה את הגיטרה ושרה, היא מאוד מזכירה (לטובה) את יהודית רביץ, אך עם זאת, רולנד, שכותבת את רוב החומר בעצמה, היא ללא ספק ייחודית.

רק דבר אחד היה חסר – רציתי שלרגע, תוריד את הגיטרה, תתן ללהקה ללוות אותה, ולקהל לראות איך היא מגישה שירים כשהיא מולו, ללא גיטרה שאפשר להסתתר מאחוריה.

באחד השירים רולנד שרה "אל תאמר לי שתאהב אותי לנצח / זאת לא אוכל לשאת / אמור שתאהב אותי עכשיו". אנחנו אמנם לא מכירים כל כך הרבה זמן, והמקדם הזכרי שלי השולל כל התחייבות בסיסית, אכן מהווה בעייה, אך אני מוכן להתחייב לאהוב אותה גם מחר. ככה זה, כל אחד והקטעים שלו.

רונית רולנד בהופעה 'כל אחד והקטעים שלו': רונית רולנד – שירה, גיטרה, מפוחית ; יוראי אורון – בס ; איתן איצקוביץ' – תופים ; תמר אייזנמן – גיטרה ושירה
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by