בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אולי תקדישי לטקסט קצת זמן  
 
 תסתכלו עליי . סיוון (צילום: יח``צ)   
 
אמיר עמרמי

סינגלים: אמיר עמרמי מבקש מסיוון להקפיד יותר על המילים, מתרענן קצת אצל זהבה בן, ומתרפק על מני בגר

 
 
 
 
 
 
 
 
 

סיוון – תסתכל עליי עכשיו (5:07)

בורדו (צילום: יח"צ)
 בורדו (צילום: יח"צ)   
אני לא יכול להתכחש לעובדה שגוון הקול של סיוון תמיד צרם לי באוזניים, וגרם לי לגרד את הקיר בכפייתיות. בייחוד כשהיא יצאה החוצה עם שורות השיר 'באתי לכאן כדי לנצח' וכולי התמלאתי פחד וחרדה. יש לה קול מצויין, ללא ספק, אך אף פעם לא אהבתי את המאמץ בקול, ואת השירה המאולצת מהגרון.

'תסתכל עליי עכשיו', לא קידם את האהדה שלי כלפי סיוון. בשיר השקט, שנכתב והולחן ע"י סיוון ויסמין לחוביץ', סיוון נשמעת בסינגל כנה ואמיתית יותר, למרות אילוצי הקול, שאני מניח שתמיד יהיו שם. אולם הבעיה העיקרית בשיר היא לא הביצוע, שהוא, כאמור, טוב יחסית, וגם לא ההפקה הנעימה של JT וסאבלימינל, אלא הטקסט. מילות השיר אינן מחדשות דבר: "חשבתי הרבה / הגעתי למסקנות / מצטערת / אנ'לא רוצה יותר לבכות...". די, נשמה, ציפיתי למשהו קצת יותר עמוק מזה.

מעבר למכונת ביט בוקס ומלודיות קבועות, מה שיש להיפ-הופ להציע זה בעיקר מלים. כמובן שאינני מצפה לשירת ימי הביניים ולא לרחל, אבל נדמה שבכל פעם שהז'אנר הזה רוצה להתקדם, הוא יורה לעצמו ברגל. למה להתאמץ אם זה חם? הנוער אוהב את זה, והרי יאכל כל מה שנותנים לו. דומה כי חלק מהכותבים פשוט נחים על זרי הדפנה.

מכל מקום, ההגשה של סיוון ב'תסתכל עליי עכשיו' הרבה יותר נעימה מסיוון שהכרתי עד עכשיו, והיא עתידה להוציא בקרוב אלבום בכורה. מתן תשומת לב קפדנית לטקסטים, יכול להניב אלבום טוב של הזמרת. כאמור, בהנחה שמישהו בכלל מקשיב לי.

לאתר של משפחת טאקט
 

בורדו – לפידים (4:23)

מני בגר (צילום: יח"צ)
 מני בגר (צילום: יח"צ)   
שלישיית בורדו משחררת את הסינגל 'לפידים', השני מתוך אלבום הבכורה שלהם. ליאון רוזנברג כתב את המלים והלחן, ומבצע את השיר בהפקה מוסיקלית של מושיק שלומי. בגדול, השירה של רוזנברג טובה, אבל ההגשה שלו מונוטונית ולא לוקחת את השיר לשום מקום.

ההפקה של שלומי מזכירה הפקות ישנות של INXS, בסאונד המיוחד והמאוורר שלהם. עם זאת, השירה של רוזנברג יוצרת פער מול ההפקה וגורמת לשיר לדשדש במקום.

עם זאת, הטקסט של רוזנברג בהחלט טוב: "התשוקה בוערת בליבה של העיר / רגע מסנוורת לילה להשכיר / נהמה רועמת / המנוע קר / שיר ישן ברדיו / ואני נזכר כמה זמן עבר". לסיכום – טקסט טוב, הפקה טובה, הגשה לא משו. צמצום הפערים זו לא רק סיסמא של פוליטיקאים.
 

מני בגר – שמים כהים (4:24)

זהבה בן (צילום: יח"צ)
 זהבה בן (צילום: יח"צ)   
מני בגר משחרר סינגל חדש לקראת אלבום אוסף חדש שייראה אור בקרוב. אינני חובב אוספים מושבע, ואני תמיד טוען שאם מישהו רוצה להכיר אמן כזה או אחר, שיקשיב קודם כל לאלבום הראשון שלו. מכל מקום, לא משלמים לי בשביל ההבלים הללו, אלא כדי לתת את דעתי בעניין הסינגל.

אם כן, הסינגל הזה ממש טוב. מני בגר נשאר אמין לסאונד שלו ולא מתיימר להתחדש עם נגיעות אלקטרוניות, או כל דבר אחר שפשוט "חייבים" לעשות כדי להישאר מעודכנים. הגיטרה החשמלית מאוד בחוץ, וכוללת תפקידים טובים וסולו גיטרה מסורתי. הבס והתופים זורמים איתו ביחד והשיר פשוט וטוב. עדיין, בתור אחד שלא יקנה את האוסף, אני אשמח לשמוע חומרים חדשים מכיוונו.
 
 

זהבה בן – שריפה (3:45)

דויד ד'אור (צילום: יח"צ)
 דויד ד'אור (צילום: יח"צ)   
אני מאוד אוהב שזמרים מזרחיים משלבים נגיעות אלקטרוניות בהפקת השירים שלהם. זה מרענן את הז'אנר (שגם ככה תקוע ולא התקדם חמש מאות שנה), ומספק לזמרים דרך חדשה להגיש את עצמם. אני גם מאוד אוהב את זהבה בן.

אבל ניגש לגופו של עניין. השיר, 'שריפה' הוא באמת שיר נחמד, אך לא יותר מדי. עם כל הכבוד, נשמתי לא נעתקה מהמלים של חיים חפר, ואת הלחן של יורם צדוק כבר שמענו בשירים אחרים. השיר מדבר, איך לא, על האהוב שרץ אחריה, והיא מצידה מתעלמת משל היה מוץ: "אז אל תרוץ אחרי / אני לאט הולכת / אני אברא לי את האושר לבדי / עכשיו אני אופה לי את הלחם / ולבדי אני שומרת על ליבי".

זהו סינגל שני שמשחררת הזמרת לקראת אלבומה הבא. אני מניח ששאר הטקסטים לא יספקו סיפורים חדשים, ושהלחנים לא יגלו לנו את את המוצרט הבא, אבל אם ההפקה תשלב קצת אלקטרוני, אני מאמין שנקבל זהבה בן הרבה יותר מרעננת. אי אפשר לבקש הכל, נכון?
 

דוד ד'אור עם שלומי שבת – הלב יודע (3:52)

 
אין ספק שדוד ד'אור הוא זמר מצויין. עם זאת, אף פעם לא הבנתי מה הסיפור שלו עם הטונים הגבוהים. כשהוא שר נמוך, הוא הרבה יותר מרגש. רוצה לשיר אופרה, כפרה, אז לך תקבע קונצרט. תמיד ניסיתי לדמות אותו לפרדי מרקורי המנוח, אך זה היה בזמנים שלא ידעתי עוד להבדיל בין טוב לרע.

ברוך השם, בדואט החדש שלו עם שלומי שבת (מילים ולחן: דויד ד'אור), הוא פשוט שר. לא קופץ לפלצטים מעצבנים, וכשהם עושים קולות ביחד, יוצא שד'אור שר מתחת לשבת, והצבע שמתקבל באמת יפה. השיר יפה, אך הפזמון החוזר מאכזב לעומת הבתים.

אני מאמין שמדובר בשיר הבא שיכבוש את חופות ישראל, ובצדק. הם שרים טוב ביחד, נשמעים טוב ביחד, וכשאתה מתחתן, את מי זה מעניין מה כתב מבקר מוסיקלי מתוסכל שמחפש עומק בכל דבר.

רשימות לעצמי

להקליט 'אהבה מעבר לפינה'.
קודם כל לקנות וידאו.
לשים פתק בכותל לשיתוף פעולה בין מני בגר להילה הררי.
לבקש סליחה מסיוון, למען יאריכון ימיי.
לא לשכוח את החתונה של רות ביום חמישי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by