בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
עדיין יש לנו ארץ נהדרת 
 
 נבחרת מנצחת. משתתפי `ארץ נהדרת` (יח``צ)   
 
לילך וולך

'ארץ נהדרת' ממשיכה להשתפר גם כשחשבנו שכבר לא יכול להיות טוב יותר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אחת הסיבות שחברות ענק ממשיכות להצליח ולא קורסות אל תוך עצמן, היא שהן לא מפסיקות לעבוד. למה הכוונה? למשל חברת 'קוקה קולה' (או 'פפסי' או מה שרק תרצו – אף אחת מהן לא משלמת לי אחוזים ממילא). מה יש לחברת 'קוקה קולה' עוד לעשות? החיים הם הרי פרסומת אחת מתמשכת למשקה מאכל השיניים שלהם. מישהו יכול לשכוח את הילדה שחולצה מן ההריסות אחרי רעידת האדמה בתורכיה, ומייד ביקשה לשתות קולה?

נשאלת השאלה המתבקשת, אם ל'קוקה קולה' כבר יש את הנוסחה המנצחת, למה לא סוגרים את כל משרדי ההנהלה, ויוצאים לחיות באופן מושחת באיי הבהאמס? המשקה הרי ימשיך למכור את עצמו בלי עזרת אף אחד. למה הוציאה החברה מיליארדי דולרים על פרסום בשנה האחרונה? אלמנטרי. ווטסון - 'קוקה קולה' יודעת את מה שהאנשים המנצחים יודעים בכל תחומי העשייה (תיכף חוזרים לטלוויזיה – זו לא כתבה על צרכנות). האנשים המנצחים יודעים שאסור להם להפסיק לעבוד. יותר מזה, הם צריכים להמשיך ולעבוד – כל פעם יותר קשה כדי להמשיך ולהיות במקום ראשון.

'ארץ נהדרת' יודעת זאת. גם 'החמישייה הקאמרית' ידעה זאת. אין הרבה דוגמאות לכך בטלוויזיה הישראלית. סדרות רבות שהחלו כמנצחות, דוגמת 'הקומדי סטור' למשל, פיתחו כרס בירה ונשענו לאחור אחרי ההצלחה הראשונית. 'ארץ נהדרת' יודעת כמה דברים חשובים מאוד – הם יודעים שהם צריכים לעבוד קשה מאוד בעונה הקרובה, ואסור להם אפילו לחשוב שיש להם קרדיט בחשבון מצד בנק הצופים. עוד הם יודעים שיש להם העונה קהל שונה. התוכנית (נכון לעכשיו, לפחות), משודרת בימי שישי בערב. נחשו איזה קהל ירד? יפה. מי שמאמין שזה לא משנה שום דבר הוא נאיבי מאוד.

לפתוח את העונה החדשה במחזמר 'מי שירה', המחווה הסרקסטית למחזמר על חייו של יצחק רבין, היא בחירה מדוייקת ובעיטה מכוונת היטב לכל מיני סוגים של מפשעות. הפעם נפגעו מכך הרבין–דרמה–קווינס, אלו שיתרצו כל חלושעס בגעגועים לאב שלא היה להם, הימנים הקיצוניים, דורשי שיחרורו של יגאל עמיר, וגם אנשי תעשיית הבידור שהיו יורים לאמא שלהם בברך, אם היו מאמינים שדרושה צליעה חיננית לתפקיד. לא בטוח שזו היתה הבחירה הראשונה שלהם, אם לא משבצת השידור הזו, הפתרונים רק למולי שגב.

עוד נוספו לנו העונה כמה סטטיסטים, שוודאי נבחרו בפינצטה ואורחים לרגע שמביאים עימם אבק כוכבים חדש ונהנים בעצמם מהאירוח הלבבי והמקצועי (אסי כהן, מנשה נוי). זה אינו דבר של מה בכך, ההפקה האינטליגנטית הבינה שעליה להגדיל את ההשקעה במערכונים שלה, כדי להעפיל מעבר לסטטיסטיקות החיוביות של העונה הקודמת, והצוות שהחל כגוורדיה אינטימית וסגורה, כבר לא יכול לאייש את כל התפקידים. זה אולי נראה כמו אבחנה טריוויאלית, אבל החלטה כזו היא סוג של אבולוציה נדירה בתחום תוכניות מסוג זה.

לפי יריית הפתיחה של 'ארץ נהדרת' נראה שהתוכנית המאוד מצחיקה ואינטליגנטית הזו תלווה אותנו בכבוד אלינו ולעצמה לאורך העונה הקרובה. תזכורת קצרה שאינה מתחום ניהול חברות הענק, אבל מאוד רלבנטית לטלוויזיה איכותית, אייקונית ובלתי נשכחת – יהיה צריך גם לדעת מתי לפרוש בשיא, בכבוד ולא להתפתות לסחוט עטינים שכבר יבשו. בינתיים נראה שהחלב עדיין שופע.

בקטנה
* זכייניות יקרות, מקרה קלאסי של "תפסת מרובה – לא תפסת". הפרסומות המעיקות והלא מחמיאות שיצרתם לתוכניתה החדשה של עדי אשכנזי היו כה גרועות, שוודאי הנסתם צופים פוטנציאליים מהתוכנית המפתיעה והמבדרת. לא חראם?
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by