בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הופעה: אסתר המלכה  
 
 אתי אנקרי (צילום: מוטי קקיון)   
 
אמיר עמרמי

אמיר עמרמי למד מהו ערך מוסף במופע ההשקה לאוסף המיטב של אתי אנקרי, וקבע כי הוא מהמומלצים שמופעי ישראל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אתי אנקרי היא ללא ספק ערך מוסף לתרבות המוסיקה הישראלית. הכתיבה שלה מאוד אישית, והיא לוקחת את קהל המאזינים שלה למסע בתוך חייה הפרטיים. אמש (שלישי), במועדון הגולדסטאר זאפה בת"א, היא קיימה מופע השקה חגיגי לרגל צאת אוסף 'המיטב' שלה (NMC).

המועדון היה מלא עד אפס מקום, וכדי לתמרן את צעדינו לעבר מקום נייח, בו נוכל לשבת, נאלצנו להכניס את הבטן, בליווי חיכוכי גרונות נוסח:"אההם... סליחה", המוכרים בוודאי מאולמות בתי הקולנוע, כשראו זמנים טובים יותר.

אווירה קסומה הייתה על הבמה, עוד בטרם עלתה אנקרי לשיר. על הבמה הונחו כלי ההקשה, שתי גיטרות, פסנתר חשמלי וקונטרבס, שנשען בניחותא על כסא בר מאולתר. בקונטרבס, שמבחינתי הפך לנוסטלגי בשנייה שהוא נוצר, יש משהו ייחודי, שאין לאף כלי אחר. נגני ג'אז רבים וודאי יסכימו לטענה שלפעמים, בהרכבים גדולים, יותר מרגישים מאשר שומעים את הקונטרבס.

'המיטב' של אתי אנקרי יצא אחרי 15 שנות קריירה, והמופע אמש נתן את הכבוד המלא לפרק הזמן הנתון של הזמרת. אתי הגישה את השירים שלה בעיבודים מאוד מיוחדים, מעט שונים מן המקור, כשבין השירים היא מדברת לא מעט, ובדרך בלתי נמנעת, היא מציגה בפני הקהל את כישרון המשחק המולד שלה, שיכול להעיד כי אתי היא שחקנית ממש טובה שפוספסה בדרך (אמנם שיחקה על המסך, אבל לא מספיק!).

ההרכב שהיה על הבמה היה מעולה. עם זאת, ראוי לציין שניים מן הנגנים, שהכשרון שלהם בלט אתמול באופן מיוחד. הראשון הוא הגיטריסט הראל בן עמי, שעשה חסד עם הגיטרה האקוסטית שהייתה צמודה אליו. כשרון אמיתי של גיטריסט יוצא החוצה, אני מאמין, כשהוא נותן סולו שקט ומרגש, בלי להפגין וירטואוזית כזאת או אחרת. בן עמי התעלה על עצמו במשך כל ההופעה, ולצד סולואים מיוחדים ונקיים, ניגן מספר סולואים שקטים ומרגשים. בנוסף, ניגן תפקידי גיטרה ידועים משירים של אתי, באינטרפטציה אישית ועם הטאצ' המיוחד שלו.

הפנינה השנייה שייכת לאבי אגבבה, שהיה אמון על מחלקת כלי ההקשה והתופים. המופע, איפוא, היה אקוסטי, ושום מערכת תופים לא נראתה על הבמה. מאידך, מי שעצם עיניים מדי פעם, כמוני למשל, יכל להאמין כי אכן נמצאת מערכת כזאת על הבמה, וכוחות נסתרים החביאוה מעיניי הקהל המתבונן. קשה לתאר את זה במלים, אבל צריך לבוא להופעה כדי לראות מה הבנאדם הזה מסוגל לעשות עם תוף מרים פשוט, כדי באמת להעריך את הסאונד המיוחד של אגבבה.

אהוד בנאי עלה לבמה לקראת סוף ההופעה, והשניים ניגנו מספר שירים מהרפרטוארים שלהם, כשהמיוחד ביניהם היה דואט ל'קראת לי אסתר' של אתי. החיבור בין השניים, שמתאימים ביחד כמו צמד אוזניות, היה אחד הדברים המשובחים שהיו בהופעה. דבר מיוחד הוא, שאף אחד מהם לא גנב את ההצגה לשכנו. הסיבה הראשונית והאחרונה לכך, היא שמוסיקאים כדוגמת אתי אנקרי ואהוד בנאי הם בעלי ערך תרבותי מוסף כל כך גבוה, שהמוסיקה לא מערבת דברים קטנים כאלה. כל אחד קיבל את המקום המגיע לו על הבמה, והקהל החם שהיה בזאפה, שר עם אתי אנקרי את השירים שלה, בדיוק כמו שהוא שר יחד עם אהוד בנאי.

אחרי להטוטים קצרים, בניסיון לעבור בין הקהל האוהב, בדרך מהבמה לחדר האמנים, חזרה אנקרי להדרן ונתנה ביצועים מרגשים ל'כיסופים', 'אור' ו'מיליונים'. בסוף ההופעה שלה היה טעם של עוד, ונדמה כי איש מהקהל לא רצה לקום מכסאו וללכת הביתה. למי שכבר נמאס לשלם ערך מוסף על כל דבר שהוא משלם בחיים, ורוצה לראות מהו ערך מוסף אמיתי, מוזמן לבוא להופעות של אתי אנקרי, שהן מהמומלצות ביותר בהופעות ישראל. מהמומלצות.

אתי אנקרי בהופעה: אתי אנקרי – שירה וגיטרה ; הראל בן עמי – גיטרה ; איתמר גרום – קלידים ; צור בן זאב – קונטרבס ; אבי אגבבה – כלי הקשה
 

קישורים נוספים:

 
ראיון עם אתי אנקרי
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by