בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הופעה: פסטיבל הפסנתר 
 
 שלומי שבן (צילום: כפיר חרבי)    
 
אמיר עמרמי

פסטיבל 'הפסנתר מארח' נפתח אמש במרכז סוזן דלל ונסגר מחר. אמיר עמרמי מפציר בכם לתפוס לפחות הופעה אחת מתוכו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
שבעת המופלאים (צילום: כפיר חרבי)
 שבעת המופלאים (צילום: כפיר חרבי)   
פסטיבל 'הפסנתר מארח' נפתח אמש (רביעי) במרכז סוזן דלל בת"א, בהופעה חגיגית בשם '7 שנים, 7 פסנתרנים' בהשתתפות עברי לידר, מיקה קרני, יוני רכטר, מאיר בנאי, אסף אמדורסקי, שלומי שבן ושלמה גרוניך (אין צורך לספור - הם באמת שבעה). המופע עמד להתחיל. בזמן שראש עיריית תל אביב, רון חולדאי נשא כמה מלים מעל הבמה, אני חקרתי את הנעשה על הבמה והתחלתי לפנטז.

על הבמה עמדו שני פסנתרי כנף שחורים, מהסוג שמומלץ בחום לעשות עליהם ילדים; בפינה השמאלית עמד תוף קטן; והכינור של מיקה קרני עמד באמצע וחיכה שמישהו יתייחס אליו. ראשון עלה לבמה עברי לידר. עברי ניגן שני שירים מהאלבום האחרון שלו 'זה לא אותו דבר' (הליקון), ושיר נוסף באנגלית של Bright Eyes, שהוא "מאוד מאוד אוהב". בין השירים שביצע, דיבר לידר על ההזדמנות הטובה שנפלה בחלקו של הקהל לראות שירים שהם אוהבים או מכירים, בדיוק כמו שכתבו אותם, "ערומים", מה שנקרא.

בהמשך הערב, עלו אמני ערב ושרו ביחד ולחוד: בין היתר, מיקה קרני נתנה ביצוע מרגש ל'לילה שקט עבר על כוחותינו' של מאיר אריאל, יוני רכטר ניגן קטע אינסטורמנטלי בשם 'שמשון', אסף אמדורסקי, שאירח את שלומי שבן בשיר אחד, גם עשה רושם של פסנתרן טוב.

ההופעה של שלומי שבן הייתה מהמרשימות אמש. הנגינה שלו היא בהחלט מיוחדת ויוצאת דופן, ונתנה לכולנו את ההרגשה שכדי להגיע לרמה כמו שלו, היינו צריכים ללמוד לנגן כשהיינו ברחם. הביצוע האופראי והמיוחד ל'כולם אומרים' השאיר את הקהל פעור פה, ומחיאות הכפיים לא פסקו אפילו אחרי חמש אמירות תודה שלו. את הערב סיים שלמה גרוניך, בקטע נגינה מרהיב, וביצוע מרתק כתמיד ל'יש לי סימפטיה'.

לשלמה גרוניך יש שריטה עמוקה ומבורכת בהחלט. אני לא יכול לחשוב מה היה עושה עם עצמו אם לא היה מוסיקאי. גרוניך מאוד אוהב את הקהל ומשתף אותו כל הזמן בשיריו. לקטע אחרון, הזמין גרוניך את שלומי שבן לבמה. האחרון אייש את פסנתר הכנף השני, שהיה יתום למשך כל הערב, והשניים ביצעו את 'רוזה מרציפן' האגדי.

אבקש להפנות את תשומת לבכם לאמן אחד, שעד עכשיו דילגתי עליו ושמרתי אותו לסוף דבריי, והוא לא אחר מאשר מאיר בנאי. מאיר בנאי היה בדיוק הדבר שעברי לידר דיבר עליו בתחילת המופע. שאר האמנים שעלו וירדו מהבמה נתנו את ההופעה הכי טובה שלהם, בעיבודים מאוד מיוחדים ומרגשים, אבל אף אחד לא הגיש את השירים "ערומים" כמו שהגיש אותם מאיר בנאי.

בנאי עלה לבמה ושר את 'הכל מאהבה'. לא היה ניתן להתעלם מהעובדה שהוא זמר טוב ואמן מוכשר, אבל פסנתרן הוא לא. אבל, וזה "אבל" ממש גדול, זה היה הקטע הכי מרגש אתמול. השירים של בנאי היו הכי ערומים שיש. לא היינו שמים לב גם אם היה מתפשט. לשירו 'גשם' נתן ביצוע מאלף וכל כך פשוט, שמספר לא מבוטל של צמרמורות באו לבקר אותי.

בצאתי מהמופע, הספקנו להגיע למופע המרכזי שהיה ברחבת סוזן דלל והיה פתוח לקהל הרחב. דני רובס ואוהד חיטמן שרו ביחד את She's Always A Woman To Me. נשארתי לשמוע אותם עד הסוף. גם אצלם נשבה רוח מוסיקלית טובה.

אני ממליץ לכם בחום ללכת ולתפוס לפחות את אחד מהמופעים הבאים של פסטיבל הפסנתר, שיסתיים מחר (שישי). זאת באמת הזדמנות טובה לראות מקרוב שירים שנכתבו והגיעו רחוק. יכול להיות שהם לא תמיד יהיו ערומים כפי שתדמיינו לעצמכם, אבל גם לא יזיק לפרגן לאמנים שהשקיעו בעיבודים מיוחדים לפסטיבל. פרגון, מה לעשות, גם נהייה סוג של סטייה אצלנו. לכו על זה.

לרשימת ההופעות
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by