בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
בודדת: סופרסטארז  
 
 אלילת פופ. רוני (מתוך האתר הרשמי)   
 
אמיר עמרמי

אמיר עמרמי חושב כי הסינגל החדש של רוני מופק לעילא, מהלל את סימה עמר על הבחירות שלה, ומתענג לסיום על שילה פרבר

 
 
 
 
 
 
 
 
 

רוני – בוא כבר (3:03)

בחירות נכונות. סימה עמר (יח"צ)
 בחירות נכונות. סימה עמר (יח"צ)   
מלים: ניר ממון
לחן: Boom Box
הפקה מוסיקלית: דני רייכנטל

אפשר לבוא ולבקר את רוני סופרסטאר מכל הזוויות האפשריות, החל מזה שהיא ממוסחרת כמו אחרונת הפחיות של קוקה קולה, דרך זה שהשירים שלה עמוקים כמו דמעה בכיור, ועד ההגשה הרחוקה מהקהל שאליו היא פונה, אבל משני דברים אי אפשר להתעלם.

הדבר הראשון הוא ההצלחה הגדולה שלה שמיקמה אותה כאלילת נוער וזמרת פופ מצליחה, שתהילתה לא יורדת מאז פריצתה, והדבר השני הוא ההפקה המוסיקלית שמאחוריה, והמוסיקאים המוכשרים שדואגים טוב טוב למכונה המשומנת שלה.

הקהל שלה אוהב אותה. אני מניח שלא כולם מחכים, כמוני, שהיא תסתכל פעם אחת בעיניים של הקהל כשהיא מופיעה בטלוויזיה, ולא תדגמן אינספור הבעות פנים סמי-מגרות לכל מצלמה שעוברת. עם זאת, תגידו מה שתגידו, הסינגל החדש שלה 'בוא כבר', הוא ללא ספק קפיצה מוסיקלית במוסיקת הפופ מבית היוצר שלה.

הבאזז סביב בחירתם של יוצרים שמעבר לים לשירים של רוני כבר עשה את שלו, אבל אציין ששיתוף הפעולה המוסיקלי הזה לא הרשים אותי במיוחד. המלים של ניר ממון לא שונות משום שיר של רוני ששמענו עד היום, וכמו בכל שיר של רוני ששמענו עד היום, הן יודעות לעשות את העבודה. הלחן של החבר'ה הסקנדינביים הוא בהחלט טוב, ואם תרצו, אז הפזמון אפילו מעולה, אבל לא מדובר בלחנים שאין באמתחתם של יוצרים מוכשרים במיוחד בארץ, ראו ערך Henree.

הפנינה של הסינגל שייכת למפיק המוסיקלי דני רייכנטל. ההפקה המעולה שלו לוקחת את השיר למקום חדש, שאני לא זוכר כמותו, גם לא בשירים מהחצי הראשון של האלבום 'לא עוצרת' (הליקון). רוני בונה לעצמה מקום מאוד טוב בז'אנר הפופ בארץ, והמוסיקאים שעובדים איתה, מבצעים את עבודתם נאמנה, כדי להיות, מה לעשות, במקום מאוד טוב איתה ביחד.

לבית של רוני
 

סימה עמר – כמה שאהבתי (4:43)

ילדה זהב. שילה פרבר (צילום: שרון ב.ה)
 ילדה זהב. שילה פרבר (צילום: שרון ב.ה)   
מלים: איתן נחמיאס גלס
לחן: ירון כהן
הפקה מוסיקלית: אבי יפרח ואשר פדי

סימה עמר משחררת סינגל ראשון מאלבום הבכורה שבדרך 'כמה שאהבתי'. העבר המוסיקלי של עמר מכובד בהחלט. עוד בתחילת דרכה, סומנה כהבטחה גדולה על ידי יאיר רוזנבלום, שרה כזמרת ליווי במופע 'לתת' של בועז שרעבי, היתה זמרת אורחת בלהקת 'טיפקס' במשך 3 שנים ושרה עם שלומי שבת את 'ראיתי בעינייך' באלבום 'חברים'.

הכיוון של הסינגל הראשון פונה לסטייל המזרחי-לייט. יש לה קול פשוט וטוב, לא משהו גדול במיוחד, אבל הפשטות הטובה שלה, עושה את העבודה. היא לא עוטפת עצמה במאוולים ובכבדות שבדרך כלל נגזרת מהחלק היותר כבד של הז'אנר. עם זאת, עמר נקטה בכמה צעדים חשובים ביותר, שהם אלה שהופכים את השיר הזה לשיר טוב, מבלי להישען יותר מדי על ההגשה שלה.

המלים של איתן נחמיאס גלס קולעות בדיוק, ללא הליכה מסביב: "כמה שאהבתי אותך / כמה שאהבתי / יכולתי לוותר על החיים רק בשבילך / כמה שאהבתי אותך / כמה שנתתי / יודעת רק אשה שאהבה". נכון שלא מדובר על הסיפור הכי אישי שבעולם, אבל הטקסט לקוני וטוב, וכל מלה אחרת הייתה גורעת.

לזה נוסיף את הלחן הפשוט והטוב של ירון כהן, שמאז שכתב את 'צליל מיתר' לאייל גולן, סומן בעיניי ככותב שירים שכבר הספיק לכתוב את השיר הכי טוב שלו, ונקנח בהפקה המוסיקלית המרעננת של אבי יפרח ואשר פדי. יפרח ופדי הם שועלי מוסיקה ותיקים (שאגב, מאוד מאוד מומלץ לתפוס אותם בהופעות עם אלון אולארצ'יק), והחיבור המוסיקלי בינהם הוליד שיר טוב עם סאונד מיוחד שפותח ומסיים את השיר, ומענג את האוזן.

בחזרה זריזה לסימה עמר - הבחירה הפעם של כותב השיר, המלחין והמפיקים, היו הדבר הכי טוב שיכל לקרות לה. אני מקווה שהיא תצליח לשמור על הרמה שלה בשירים האחרים, שאני ממתין בטוב לבואם.
 

שילה פרבר – איזה זהב (3:35)

 
מלים ולחן: שילה פרבר
הפקה מוסיקלית: דניאל סלומון

שילה פרבר בדרך לאלבום שני. אחרי העבודה הפורה שלה עם רם אוריון על אלבומה הראשון 'תתנהגי יפה' (NMC) שיצא בשנת 2003, היא חוברת לדניאל סלומון (שניגן קלידים באלבום הראשון) כמפיק מוסיקלי באלבום החדש. השניים מכירים, אגב, עוד מהזמנים ששילה שימשה כעובדת במה, בין היתר בהופעות של אביב גפן והתעויוט, והחיבור בין השניים היה בלתי נמנע.

לא צריך להכביר במלים ואפשר מיד להכריז שזה אחד השירים היותר טובים שיצא לי לשמוע בתקופה האחרונה. השיר הוא בהחלט גיוון מהאלבום הקודם של פרבר, שללא ספק עומד בזכות עצמו. ההפקה של דניאל סלומון לוקחת את פרבר למקום רך יותר מדברים שאני רגיל לשמוע ממנה, והשילוב הזה בין הטקסט הכועס להפקה הרכה של סלומון, עושה חסד עם השיר.

"איזה זהב / הכל בראש שלי / קודש לא קבור בחול / גם פרי שחור אפשר לקטוף / גם הים הגדול התחיל בחוף....תתחממי עכשיו על אש קטנה / אהבה אסורה מתוקה ומרה / מחר תבכי שנמאס לך". טקסט מצוין, ושיר מעולה. איך אני שמח שהצלחנו לסיים את המדור בנימה אופטימית.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by