בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
החיפזון משטן הרייטינג  
 
 משפחה בהפרעה (צילום: מתוך אתר FOX)   
 
נילי אורן טל היינריך

רשתות שיתוף הקבצים גורמות לזכייניות לרכוש בחיפזון סדרות שלא הוכיחו עצמן. לפניכם דוגמאות עכשוויות שמוכיחות שזה לא תמיד משתלם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כידוע, רוב הסדרות שנראות על מסך הטלוויזיה שלנו מגיעות ממעצמת הבידור הגדולה בעולם, ארצות הברית. פס הייצור מתחיל ברגע שסדרה מסוימת צלחה בשלום את עונת הפיילוטים של רשתות השידור כדוגמת NBC ,FOX או ABC, ועלתה לשידור. אבל אז מגיע מוקש, שמכונה בז'ארגון המקצועי 'עונת הסוויפס'.

ה'סוויפס' זהו הזמן בו נקבעים תעריפי הפרסום בתחנות השידור המסחריות בארצות הברית, לפי מדד הרייטינג הכולל של כל תחנה. לכן בתקופה זו, בדרך כלל, מוסרות מלוח השידורים הסדרות החדשות, ובמקומן צצים תותחי הרייטינג הכבדים של התחנות השונות. כך שבהחלט יתכן מצב בו סדרה חדשה שעלתה בסתיו, מתחילה את שידורי פרקיה למשך חודש, ואז הם נפסקים לזמן מה, וממשיכים מאוחר יותר. הצופה האמריקאי נפגע מכך, מן הסתם, ובאופן עקיף נפגע גם הצופה הישראלי.

בעבר, זכייניות הטלוויזיה בישראל לא נהגו לקנות סדרות לפני שהיו בטוחות בהצלחתן בארצות הברית. אך מאז שהחל עידן שיתוף הקבצים, נראה שהן ממהרות לרכוש סדרות עוד לפני שברור בכלל האם הן יחזיקו מעמד, ומה הרייטינג שלהן מעבר לים.

הזריזות הזו היא אמנם דרכן של הזכייניות לנסות ולהבטיח שצופיהן יקבלו את הסחורה הטריה והחמה ביותר מארצות הברית, אבל כמאמר הקלישאה, החיפזון מן השטן. הדוגמאות הבולטות ביותר לכך מצויות בסדרות שנקנו לאחרונה על ידי הכבלים והלוויין.

למשל הסדרה הקומית Kitchen Confidential, שעוסקת בחייו של שף גורמה, ואמורה לעלות בלווין החל ממרץ, סובלת מרייטינג ירוד, ולא תזכה כנראה לעונה שניה. שתי סדרות נוספות שנרכשו על ידי YES - 'הקאמבק' עם ליסה קודרו, ו'אי שם' שעוסקת במלחמה בעיראק, ירדו גם הן לאחר עונה אחת בלבד, עקב אחוזי צפיה נמוכים במיוחד.

גם בכבלים לא חסרות דוגמאות. ברשימת הרכש שלהם נמצאת הסדרה 'Head Cases' שהורדה מהמסך לאחר שני פרקים בלבד, ואיתה שתי הסדרות הכושלות 'Reunion' ו'Inconceivable' שהוסרו גם כן מלוח השידורים, ולא יזכו לעוד עונה.

מלבד זאת, תוצאה מצערת נוספת של עונת הסוויפס היא החלטתה של רשת FOX לקצץ את העונה הנוכחית של 'משפחה בהפרעה' (Arrested Development), אותה רכשה YES, ל- 13 פרקים בלבד מתוך 22 שהיו מתוכננים. הסדרה אמנם פרצה דרך ממבחינה תוכנית ועריכתית, ושינתה את חוקי הסיטקום המשפחתי, בו שלטו לפניה בעיקר צחוקים מוקלטים, צילומי אולפן שגרתיים, וגאגים נדושים, אבל כיוון שהרייטינג שלה נשק לרצפה, גם עליה הונחת הגרזן.

דנה שטרן, אחראית הרכש של YES: "הסדרה Kitchen Confidential עדיין לא נרכשה סופית והיא עומדת גם אצלנו בסימן שאלה. אנחנו נוטים שלא לקנות סדרות מעוטות פרקים. 'משפחה בהפרעה' רצה כבר 3 שנים, וזכתה בפרס האמי בשנה שעברה על הסדרה הקומית הטובה ביותר".

מ- HOT נמסר: "אין בסיס לדברים. הליך הרכש של סדרות חדשות נעשה על ידנו כפי שנעשה בכל העולם - ההחלטה לרכוש סדרה מתבססת על צפייה בפיילוט, בעיתוי זהה לשאר ערוצי הטלוויזיה בעולם. אין שום כוונה להקדים את שיתוף הסדרות באינטרנט, שאינו חוקי וקיים אצל קהל מאד מצומצם, שהרי גם לאחר רכישת הסדרה חולפים חודשים רבים עד אשר אנו יכולים לשדר אותה. ספיצפית לגבי הסדרות שצויינו, Reunion לא בוטלה ומתוכננת לשידור, ו- Inconceivable מעולם לא נרכשה, כך שאין דברים בגו".

לסיכום, מעניין יהיה לראות כיצד תתמודדנה בעתיד הזכייניות בישראל עם שני הצרכים המנוגדים שלהן: מצד אחד להביא לצופיהן את התוכן החדש ביותר, ומצד שני לא לבזבז כספים מיותרים על סדרות בנות שני פרקים בלבד.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by