בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
על ברנשים וחתיכות 
 
 לירז צ`רכי (צילום: יח``צ)   
 
טל היינריך

תיאטרון בית ליסין יעלה את המחזמר 'ברנשים וחתיכות' בכיכובם של צביקה הדר, מיה דגן, גיא זוארץ ולירז צ'רכי. ציפי פינס מסבירה איך עושים מחזמר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
תיאטרון בית ליסין ישקיע 2.5 מיליון ₪ בהפקת המחזמר 'ברנשים וחתיכות', שנכתב על ידי ג'ו סוורלינג ואייב בורוז. בתפקידים הראשיים יככבו צביקה הדר, מיה דגן, גיא זוארץ ולירז צ'רכי, ולצידם יופיעו: אסף אשתר, ישראל גוריון, רותי הולצמן, ניקי גולדשטיין, שמחה ברבירו ואלחי לויט. המחזמר יעלה במרץ ל- 50 הצגות בלבד, בבימויו של קן אולדפילד, שביים את 'שיקאגו' בעונה הקודמת.

העלילה נפתחת בהתערבות של נייתן דטרויד (צביקה הדר) עם סקיי מאסטרסון (גיא זוארץ), אלוף ההימורים ושובר הלבבות. סקיי טוען שאם ירצה, יוכל לשכנע כל בחורה לבלות איתו לילה בהוואנה שבקובה. נייתן מציב לו את האתגר לקחת את שרה בראון (לירז צ'רכי), המיסיונרית האדוקה. סקיי מנצל את תמימותה ואמונתה של שרה, אך לבסוף נשבה בקסמיה.

נייתן דטרויד מתכנן להקים קזינו בניו-יורק, ובמקביל עושה מאמצים לדחות את נישואיו לגברת אדלייד (מיה דגן) הלוחצת עליו להתחתן. משחקי המזל מתערבבים על הבמה עם משחקי האהבה, ומקנים לקהל הצצה לקצב החיים המטורף של המהמרים בניו-יורק.

'ברנשים וחתיכות' הועלה לראשונה בברודווי בשנות החמישים, והפך להצלחה גדולה. בגרסה הקולנועית כיכבו פרנק סינטרה ומרלון ברנדו, ולאחרונה חזר המחזמר לבימות לונדון בכיכובו של שחקן הקולנוע יואן מקגרגור. המחזמר הופק גם בארץ על ידי תיאטרון חיפה ובכיכובם של נתן דטנר וטוביה צפיר, תחת בימויו של מיכה לווינסון.

ציפי פינס, מנהלת תיאטרון בית ליסין, סיפרה כי האודישנים נערכו בשתי נגלות בהן הגיע הבמאי לארץ, ונבחנו למעלה מ- 300 איש. התהליך כולו ארך כשלושה חודשים, ופינס מרוצה מאוד מהליהוק הסופי: "זו רביעייה מרתקת. הזוג של צביקה הדר ומיה דגן שונה ברומנטיקה מגיא זוארץ ולירז צ'רכי. צביקה ומיה הם מהמרים מבוגרים יותר, וכך זה גם במחזה. גיא ולירז ממש לא מתאימים אחד לשני - נערה חסודה ומהמר מקצועי שלבסוף נוצר ביניהם קליק".

נראה כי לירז צ'רכי מאוד מתאימה לטייפ קאסט 'החסודה', אותו גילמה גם ב'סוף העולם שמאלה'. לא כך?
"בהחלט. יש לה סוג של תמימות והיא טהורה. חוץ מסצנה אחת במחזה שבה היא שותה ומשתוללת. משהו בסגנון סצנת השכרות סלמה הייק ב'פרידה'".

מדוע החלטת להביא במאי מחו"ל ולא מהארץ?
"אני חושבת שאין פה אנשים שיודעים לעשות מחזמר אמיתי. אנחנו לא מדינה של מחזות זמר. מחזמר הוא ז'אנר תיאטראלי מאוד מוגדר ומפותח בארצות הברית ובלונדון. אני מאמינה שכדי לעשות את הכי טוב, צריך לקחת את הכי טוב, ולכן בחרתי לקחת במאי וכוריאוגרף מלב הסצנה. הבמאי הוא מקצוען אמיתי שגדל על זה, והוא יודע את העבודה כי זה מה שהוא עושה - מחזות זמר. ממש כמו לצבור שעות טיסה".

האמירה הזו תקפה גם לגבי מחזות הזמר לילדים בחנוכה?
"הפסטיגל וההפקות שלנו הן חינוך לטעם רע ולצעקנות. לא באמת רואים שם את הכוכבים וכישוריהם, ששרים עם פלייבקים. זה הרג את ההצגות היפות והתמימות כמו 'עוץ לי גוץ לי' ו'ספר הג'ונגל', שמחנכות איך באמת לשבת בתיאטרון. פה זה יותר כמו משחק כדורגל".

ציפי פינס מביימת בימים אלו את ההצגה 'מעלה קרחות' שתעלה בתיאטרון הילדים והנוער של אורנה פורת: "זו הצגה על החריג שבחברה. בעיר בה כולם קרחים צומחת פתאום שערה על ראשו של ראש העיר, והוא נהיה מוקצה ובורח לתל תלתלים, וגם שם הוא לא מתקבל".
 
 
לפי הנתונים שהתפרסמו לאחרונה בכתבה של 'הארץ', בית ליסין הוא התיאטרון עם הסבסוד הציבורי הנמוך ביותר, עם 84.2% הכנסות עצמיות מסך תקציבו העומד על 31.309 מיליון ₪. פינס מסבירה את ההצלחה: "אני לא יכולה להעיד על עצמי, אבל המספרים מדברים בעד עצמם. אנחנו עם התמיכה הכלכלית הכי נמוכה וההכנסות הכי גבוהות במקום השני לאחר הקאמרי, עם 17 מיליון ₪ יותר מהבימה. כמות המנויים והשיווק מחוץ לתל אביב גדולים, ואנחנו מעלים כ- 27 הצגות גוררות קהל בחודש. בכל יום מתקיימות ברחבי הארץ שבע או שמונה הצגות, ויש לנו שלאגרים גדולים: 'מקווה' נבחרה להצגת השנה ו'סינית אני מדברת אליך' למחזה השנה".

כש'שיקאגו' יצא, דובר על תמיכה כלכלית מהמדינה שבית ליסין והאופרה קיבלו על המחזמר. גם ב'ברנשים וחתיכות' זה יקרה?
"זו תקנה שתהיה החל מהשנה הבאה, לפיה אם תיאטרון או אופרה מעלים הפקה עם תזמורת אז התקציב מגיע אליה. ב'ברנשים וחתיכות' זו סימפונט רעננה".

מצפה לנו מחזמר השונה בסגנונו מ'שיקאגו'?
"ההפקה הרבה יותר עשירה וססגונית ומכירת הכרטיסים כבר החלה. שיקאגו עשה באז בתקשורת, ו'ברנשים וחתיכות' זה פשוט גוד סטורי. אנשים יגיעו למה שמריח טוב".

'שיקאגו' עלה לאחר הסרט ההוליוודי, ולכן אנשים הכירו את הסיפור. אתם מתכוונים לפרסם את המחזמר באופן מיוחד?
"בשנה שעברה העלו ב- yes את הספיישלים על המחזמר, ואני מתארת לעצמי שגם הפעם נשתמש בכל אמצעי אפשרי".

הפקה בסדר גודל כזה, עם השקעה כלכלית עצומה שתעלה כ- 40 הצגות במחיר כרטיס יקר, היא הימור רציני בשביל התיאטרון. ציפי פינס לא מפחדת: "זה הימור על הימורים, ואני מהמרת שנצליח. הקהל אוהב את הז'אנר".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by