בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
למתיסיהו יש את השמש בבטן  
 
 ג`ה מאן. מתיסיהו (צילומים: אמיר עמרמי)   
 
אמיר עמרמי

ההרמוניה ששררה אמש בבארבי, בהופעה של אמן הרגאיי-ראפ החסידי מתיסיהו, הפיחה בלבו של אמיר עמרמי תקווה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אוטופיה של ערב אחד
 אוטופיה של ערב אחד   
הבוקר קמתי שטוף זיעה מחלום גדוש פרטים שחלמתי. בחלומי אני פוסע לתומי במדרכות תל אביב, כשלפתע קהל של אברכים חוסם את צומת דיזינגוף פינת קינג ג'ורג'. ההמון מקפץ מתוך שמחה, ולהפתעתי הרבה, איני מוצא באופק שום סימן לרכב טראנס משובצר של ברסלב. מתוך מתחם קסטרו הענק שעל הצומת, יוצאת מוסיקת רגאיי מטורפת, ואדם לבוש שחורים וזקן מפיץ את בשורתו בין הבריות. בפוסעי לכיוון המתחם, פסחתי על בוב מארלי שישב בצד הדרך על כיסא חצי מרופד וניגן באקורדיאון.

בשלב הזה כבר הייתי חייב להתעורר, כי בדיוק הצל ניגש אליי וביקש שאצטרף לרשימת המפד"ל, בעודי מבחין למרחוק בתומר יוסף שמעביר סדנאות גימטריה חטופות בפיצרייה שממול. והנה יום חדש, כבר עלתה לה השמש, ואני מנסה להבין את פשר המבט המטומטם שראיתי לנגד עיניי במראה.

את עניין המבט כנראה ולעולם לא אפתור, אבל אני מניח שבנקודה הזאת נוכל לכוון את הדיון אל הופעתו המיוחדת של מתיסיהו, אמש (שלישי) במועדון הבארבי בתל אביב. בתור אחד שמבלה לא מעט במתחם המועדון, היה תענוג לראות את הקהל המגוון שהגיע לראות את האמן האורח.

הקהל היה מורכב מחובשי כיפה דוברי אנגלית וממספר לא מבוטל של חבר'ה אדוקים יותר, מאלה שמתפרצים לחתונות ועושים שמח. הריגוש החל למלא אותי עוד לפני תחילת ההופעה. איזה שילוב ואיזו הרמוניה. פשוט תענוג לראות ככה את עם ישראל כשיש לו מטרה משותפת.

מכל מקום, מתיסיהו עלה על הבמה והקהל מחא לו כפיים והרעיף שריקות מכל עבר. מי שעצם עיניים, יכול היה לחשוב שהמקום מלא בעשרת אלפים איש. מתיסיהו ניגש מיד למלאכה. מעבר לזקן והבגדים הארוכים, מתסיהו היה חמוש גם בגיטריסט מוכשר, בבסיסט אגדי ובאחד המתופפים הכי אנרגטיים שיצא לי לראות בתקופה האחרונה.
 
 
הקהל שלידי רקד כל הזמן, הרים ידיים, ובקדמת הבמה היו כאלה שעלו עליה וקפצו אל ההמון שיתפוס אותם. גם היו מעטים שידיי ההמון פיספסו אותם, מה שלא עצר מבעדם לנסות שנית.

הצידוק האמנותי של מתיסיהו הוא השילוב המוצלח של הרגאיי וההיפ הופ. בקטע הסולו, הציג מתיסיהו את כישרון הביטבוקס הווקאלי שלו שלא נופל מזה של בועז ויינון בן דוד (שהם, אגב, מצויינים).

עם זאת, צריך לשים את הדברים על השולחן. מעבר לזה שמתיסיהו מוכשר, הקונספט שלו עובד הרבה יותר חזק ממנו. קרי, עצם העובדה שהוא אדם חרדי שמגיע מחו"ל ומבצע רגאיי, מסקרנת את הבריות לפעמים אפילו יותר מהמוסיקה עצמה, למרות שמדובר במוסיקת רגאיי משודרגת, עם נגנים מעולים ועיבודים טובים.

המוסיקה עשתה את שלה. בין הרוקדים בשורות הראשונות, איזה פלוני הפיל את הכיפה ואת המשקפיים של אלמוני, הרים את אשר הפיל, והשניים התחבקו כאילו חזרו עכשיו משירות משותף בלבנון. עיניו החדות של הראפר החרדי הבחינו במקרה. הוא עצר לרגע את המוסיקה ותיאר לקהל את אשר אירע. היה נפלא. אוטופיה של לילה אחד. באמצע השיר, ביקש מתיסיהו מאחד הרוקדים בקהל שיעביר לו את הסיגריה שבפיו. כשהגיעה אליו הסיגריה, אמר לו מתיסיהו במבטא אמריקאי, וקצת בהתחסדות, כי סיגריות הן רעל ואז דרך על הסיגריה. הקהל לא נשאר אדיש ומחא כפיים. אם גיא מרוז היה שם, הוא לא היה עושה תוכנית כדי להפסיק לעשן.

הפנינה של הערב הייתה המתופף, מר ג'ונה דיוויד, שהחזיק את כל הלהקה על כתפיו, וגם הגיש סולו מרתק בן 5 דקות, שלא השאיר אף אחד אדיש.

"התקווה", אמר אריסטו, "היא החלום של אלה שערים". כולם היו ערים אתמול. בי, לפחות, קוננה התקווה שההרמוניה ששררה אמש במועדון לא תגמר בהופעה, ותצליח להתקיים הלאה. מתיסיהו לא בא אמש להטיף, הוא בא לשיר ולעשות שמייח, מה שנקרא. כל מה שהוא אמר זה 'שמע ישראל' והודה לבורא עולם. לא פופוליסטי כמו יהודה סעדו, ולא מתיימר כמו חברי ש"ס שטוענים שהתרחקנו מהשם. משהו אישי, משהו קרוב, בדיוק כמו המוסיקה שלו. עזבו אתכם אם בורא עולם שמע אותנו אתמול או לא. עם ישראל שמע.
 
 
מתיסיהו בהופעה – מתיסיהו – שירה ; ארון דוגן – גיטרה ; ג'וש וורנר – בס ; ג'ונה דיוויד – תופים

שלוש הופעות נוספות למתסיהו בציון:

7.12 (היום) בבארבי ת"א בשעה 22:00

8.12 המעבדה ירושלים

10.12 המעבדה ירושלים
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by