בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
קלוז-אפּ  
 
 
לילך וולך

מעטות הן סדרות המשטרה שאין בהן חלוקה ברורה ל"טובים" ו"רעים" כמו ב'המגן', ואף יותר מעטות, הן האלה שמתכבדות בנוכחותה של גלן קלוז המעולה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
רוב הטלוויזיה שאנו מוקפים בה מתעסקת עם סטריאוטיפים, והסיבה לכך היא פרוזאית למדי – זה מה שהכי קל לייצר, ולנו כצופים זה מה שהכי קל לקבל. בסופו של דבר אנחנו מאוד אוהבים שאומרים לנו עם מי עלינו להזדהות, מי הטובים ומי הרעים, ולמפלתו של מי אנחנו מייחלים.

רוב יצירות האמנות במהלך ההסטוריה שזיעזעו, שצונזרו או שנגנזו, היו כאלו שלא האכילו בהם את הקורא / צופה /מתבונן בעמדות מוסריות כלפי היצירה, אלא נתנו לנו להחליט בעצמנו ולהתמודד עם הסתירות. בסופו של דבר, העניין המעניין והמורכב ביותר בתופעה האנושית היא שבחיים האמיתיים, אף אחד מאיתנו אינו טוב או רע באופנים מלאכותיים ואבסולוטיים, וכל ההתנגשויות הן אלו שהופכים יצירות אמנות, ובני אדם ככלל, לדבר שמעניין לצפות בו.

הסדרה 'המגן', עובדת בדיוק על המתח שבו מי שאמור לייצג צד מסויים, של התפיסה שלנו את "הטובים", הוא באופן ברור מאוד בעל יסודות שליליים משל עצמו, ולא עושה לנו את החיים קלים באשר לשאלה "את מי בדיוק אנחנו אמורים לאהוב בסדרה הזו?". ההחלטה המעניינת והאמיצה להעמיד במרכז כגיבור הסדרה את מי שרחוק מלהיות גיבור בחייו הפרטיים והערכיים, היא הסיבה שלנו לסבול עוד סדרת משטרה.

"המגן" משחקת על האימרה השחוקה שפושעים ושוטרים הם אנשים מסוג דומה, שעובדים מהצדדים המנוגדים של החוק, ושהבחירה הזו היא לפעמים תוצאה אקראית של השתלשלות אירועים, ולא עמדה מוסרית גרידא. ובתור שכזו, היא מייצרת דינמיקה מעניינת שעיקרה משחקי שליטה ומלחמות על טריטוריה בסגנון "מי שולט על העיר הזו".

התוספת שתופסת לעונה הנוכחית של 'המגן', שהופכת אותה לשווה באופן מיוחד, היא גלן קלוז, הרכש החדש והנוצץ. על גלן קלוז, שלא מחוסרת בהצעות עבודה, אפשר להאמין שהיא בחרה בתפקיד בגלל האהבה, ולא משום אילוצים כלכליים או קרייריסטים. גלן קלוז היא בהחלט לא מהשחקניות ההוליוודיות שמגיל 35 נאלצה להמתין לזקנתה כדי לשחק ב"הנהג של מיס דייזי", בגלל שמייצרים רק שניים וחצי תפקידים לנשים בנות ארבעים פלוס. בסדרה, קלוז מוותרת על גינוני הדיווה, ויוצאת להתלכלך בתפקיד עסיסי ברחובות האפלים, תוך שהיא מביאה איתה את השלווה והאיפוק שמאפיינים את רוב תפקידיה היפהפיים בקולנוע (אם מחסירים את 'חיזור גורלי', ששלווה לא היתה המוטיב העיקרי בבניית הדמות).

נראה שהעונה הרביעית מתחילה מנקודה אנרגטית במיוחד, ולא מבזבזים לנו את הזמן בזוטות. ועל כך השמחה רבה. אולי על זה מעיבה קצת העובדה שקלוז בחרה שלא להמשיך לעונה החמישית, אבל בטח יכינו לנו הפתעות שוות אחרות – עד אז, להקליט ולהתענג.

הסדרה משודרת בימי שבת בשעה 22:05 בהוט 3

בקטנה
*עם כל הכבוד (כן, כן, ויש כבוד) לדמותה של לויס ליין הצעירה ב'סמולוויל', סדרת הסופרמן המודרנית, מישהו יכול להאמין שהיא בגיל של תלמידת תיכון? זה ממש דה ז'ה וו מזעזע לבוורלי 90210 ...
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by