בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
נהיה טוב 
 
 ובא לציון גואל. דויד ברוזה (צילום: אילן בשור)   
 
אמיר עמרמי

אמיר עמרמי שמח לבשר שברוזה מצא באלבום הספרדי החדש את הכיוון הכי מדויק ונכון שלו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
עטיפת האלבום
 עטיפת האלבום   
'פארקינג קומפלטו', האלבום החדש של דיויד ברוזה, הוא בדיוק. הוא לא ליד, הוא לא בערך, והוא שום דבר אחר מלבד בדיוק. סוף השבוע החמים / קריר שנגמר אתמול, והערפל המנמנם שהשאיר אותי קצת בבית, הושיב אותי מול המערכת, כשאני מעביר בין השירים וממלמל בלב את ברכת הגומל.

נדמה כי ברוזה מצא סוף סוף את הכיוון הכי נכון שלו, עם ההפקה המצוינת של חביאר לימון (מי שהפיק גם את נגן הפלמנקו האגדי, פאקו דה לוסיה). השניים רקחו יחד את האלבום הכי טוב של ברוזה שיצא עד היום. Isla Mujers שיצא בשנת 2000 היה שינוי מרענן מכיוונו של ברוזה, שהשכיל להגיש את עצמו לקהל הרחב בשפה הספרדית. אך עם זאת, לא ניתן לומר שהוא אלבום פלמנקו ביי דה בוק. האלבום מארח מספר ביצועים לשירים של ברוזה מהאלבום האמריקאי Times Of Trains, שהם בהחלט חמודים, אבל פלמנקו, איפוא, הם לא.

מהבחינה הזאת, Isla Mujers היה מעט פספוס בדרך לאלבום ספרדי מנצח, ואילו מושא רשימתנו, פארקינג קומפלטו, הוא אלבום פלמנקו לכל דבר. חביאר לימון לוקח את ברוזה למחוזות הכי ספרדיים שיש, עם הסאונד האמיתי של המוסיקה הספרדית, דרך כינורות ערביים, נגינות עוד, מחיאות הכפיים המפורסמות, ובעיקר – נפלאות הגיטרה הספרדית. ברוזה נשמע באלבום כמו שהוא נשמע בהופעות שלו – חד, ממוקד, וחם כמו גיץ של מדורה.

ברוזה מארח באלבום את הזמרת האגדית, מרסדס סוסה, בבלדה אותנטית שבנקל יכולה להיחשב כקלאסיקה: "זה לא שאני מת מאהבה / אני מת ממך / אני מת ממך, אהובה / מאהבה אלייך / מנשמתי / ממך / ומפי אני מת / מהבלתי נסבל / שאני נהיה בלעדייך" (מתוך 'אני מת' - מילים: חיימה סבינס, לחן: דויד ברוזה, הפקה מוסיקלית: אלחו סטיבל). מרסדס וברוזה מגישים את השיר כאילו שהם מופיעים יחדיו כבר שנים, ואפשר לשמוע את החיוך שלהם, למרות מילות השיר העצובות.

האלבום גם כולל שתי רצועות אינסטרומנטליות: האחת היא ביצוע מחודש לקטע 'רותי במצדה' שנוגן לראשונה בהופעת הקאלט האגדית של ברוזה במצדה. הקטע נוגן במקור עם אלון נדל, רמי לוין וזהר פרסקו, וב'פארקינג קומפלטו' קיבל הקטע דחיפה אמיתית לכיוון הפלמנקו, כשהגיטרה של ברוזה נשמעת אחרת, אפילו בוגרת, אם תרצו. בהמשך הקטע ישנו קטע שירה שנכתב על ידי ברוזה, שמוקדש לאישה שאיתו: "רותי / אם תלכי עם הרוח / כבלי אותי לעד לרחמך / ולאור שבתוכך" (מתוך השיר, הקטע המקורי בספרדית).

קטע הנגינה השני, Asi Mi Corazon, מופיע לקראת סוף האלבום, ומציין את קטע הפלמנקו הכי אמיתי שברוזה כתב עד היום, כשלימון עושה איתו חסד ואפילו גורם לו להישמע קצת כמו פאקו.

ברוזה מארח באלבום את להקת 'סברין' הפלשתינאית. האלבום הוקלט הן במזרח ירושלים, והן בביתו של חביאר לימון במדריד. השיר 'בליבי' שחותם את האלבום, מושר בעברית ובערבית. הטקסט מעט חלש ויותר סיסמתי לעומת שאר הטקסטים שמופיעים בשאר האלבום. אבל מעבר לשילוב האמנותי, ישנו גם ערך תרבותי לרצועה הזאת, והוא השילוב בין ברוזה להרכב, והדרך המיוחדת שבה מוסיקה יכולה לבנות גשרים מקרבים בין אנשים רחוקים. מלבד אותה שורה ב'יהיה טוב', שגם ככה נכתבה על ידי יהונתן גפן המוכשר מכל, ברוזה מעולם לא דיבר על פוליטיקה או נגרר לאמירות חסרות כל תוכן. עם זאת, הוא נוטל חלק פעיל ביחסי הציבור שלנו עם העולם הרחב, דרך קריירה ישראלית ובינלאומית, דרך 15 אלבומים בשלוש שפות, ודרך קירוב הלבבות שלו בין הבריות. מישהו כבר מוכן לתת לו פרס מפעל חיים?

דויד ברוזה 'פארקינג קומפלטו' (אן.אם.סי) 60:49 דקות

הכי בלונדיני: Abre La Puerta
הכי שחורדיני: Mi Princesa De Jade
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by