בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אמנים ממליצים: דניאל סלומון 
 
 דניאל סלומון (צילום: האתר הרשמי)   
 
דניאל סלומון

המוסיקאי ממליץ על הסרט 'מפגשים מהסוג השלישי', סרט קטן ומרגש על בדידות ועולמות שמעבר, שחולל תפנית בסרטי המד"ב בזמנו

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מפגשים מהסוג השלישי – סטיבן ספילברג

כרזת הסרט
 כרזת הסרט   
Close Encounters of the Third Kind – Steven Spielberg

כשהייתי בן שבע בערך, היינו מקבלים מידי שבוע בבית הספר את תוכניית הסרטים של הקולנוע השכונתי של נווה שאנן בחיפה. קולנוע 'עממי' קראו לו. מבין השמות של הסרטים באותו השבוע, שהיו בעיקר סרטי ברוס לי או גיבורי על סוג ד' (סופר-סנופר, היה דבר כזה) שבתה את לבי ואת סקרנותי הכותרת 'מפגשים מהסוג השלישי' – על איזה מפגש מדובר? למה מהסוג השלישי? מה זה יכול להיות הסוג הזה? ככל שהתקרב מועד הסרט באותו שבוע, רק התמלאתי בעוד שאלות, והיום אני מניח שזה בדיוק מה ששפילברג רצה לעשות לי (ולעוד כמה מיליוני אנשים בעולם), כאחד המניפולטורים הגדולים של המאה.

אחרי שצפיתי בסרט (לפחות פעמיים, נדמה לי) התמלאתי בעוד הרבה יותר שאלות, אבל אלו כבר היו כבדות ומשמעותיות יותר, על תכלית החיים שלנו כאן, על כך שכנראה אנחנו לא לבד, ועל מתי אראה עב"ם.

שפילברג עבד על 'מפגשים' בין השנים 1975-77 תוך כדי שהוא מסיים את 'שוגרלאנד אקספרס' ומביים את 'מלתעות' (שהיה עד ל'מפגשים' שובר הקופות הגדול בהיסטוריה). 'מפגשים' חולל תפנית בסרטי המדע הבדיוני, בעיקר לאור העובדה שלראשונה הציג חייזרים כשוחרי שלום, שבאים אל כדור הארץ מתוך עמדה סקרנית של מפגש, התבוננות ורכישת ידע, ולא על מנת להרוג ולחסל כל דבר חי (עדיין) במערכת השמש שלנו.

מלבד זאת, בדרכו המיוחדת של שפילברג, סיפור המפגש מסופר דרך עיניו המבוהלות של עובד חברת חשמל פשוט ואפרורי (ריצ'ארד דרייפוס), אשר עובר חוויה שאינו יכול להסביר, ומנסה לסחוף אחריו את כל משפחתו המתפוררת. התקשורת הטלקינטית שהחייזרים יוצרים עימו, מבודדת אותו בתוך עולם גדול בהרבה מזה שהכיר (במיוחד בתוך עצמו). באחת הסצינות המפורסמות יותר בסרט, הוא בונה הר (Devil's Tower) מהפירה בארוחת הצהריים, אל מול עיני ילדיו ואישתו המבועתת.

לאט לאט מתאגדים בסרט אלו שנוצר איתם הקשר המוזר הזה והם שותפים למראות וצלילים שרק הם רואים ורק הם שומעים, עד למפגש הבלתי נמנע והמפעים עם אלו שבאו לבקר מעולמות רחוקים.

מעבר לזה שהסרט עתיר אפקטים חזותיים, שמלווים בצילום יוצא דופן, בימוי ומשחק משובחים ומוסיקה מורכבת ומעמיקה, שגם תופסת מקום כאחד המרכיבים העיקריים בעלילה - כזאת שרק ג'ון וויליאמס יודע לכתוב, הוא בסופו של עניין, סיפור קטן המתעסק בעיקר בבדידות. הבדידות שלנו בתוך החברה שאנו חיים בה והבדידות שלנו ביקום. ייתכן שזאת הסיבה שהסרט הצליח לגעת בלבם של כל כך הרבה אנשים בעולם.

"כשהייתי ילד" אמר שפילברג "אבי האיר אותי באמצא הלילה ואמר לי בבהלה שאני חייב לבוא איתו לאנשהו...הוא הכניס אותי לרכב ונסע אל המדבר. אי שם על גבעה רחוקה עמדו אנשים זרים והביטו לשמיים, ובשמיים היה מטר מטאורים אדיר שפילח את הלילה כל כמה דקות...זו היתה הפעם הראשונה שהבנתי שיש עולמות מעבר".

הפעם הראשונה שלי היתה בהקרנה של 'מפגשים מהסוג השלישי', ומאז כל כמה זמן אני חוזר לצפות ברגע הזה.

לאתר מעריצים של שפילברג
 
 
דניאל סלומון הוציא את אלבומו השני 'רבות הדרכים' (הד ארצי) בינואר השנה. כמו כן, משמש סלומון כמפיק מוסיקלי. בין השאר, הפיק את אלבומו האחרון של ישראל גוריון ('בשקט כזה'), ואת אלבומה החדש של שילה פרבר – 'מתוק שחור'.

הופעותיו הקרובות:

23.12.2005 – תיאטרון באר שבע

3.1.2006 – יד לבנים רעננה

(הביא לדפוס: אמיר עמרמי)
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by