בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
לא מגשים  
 
 עטיפה של ממתק. סגיב כהן (צילום: אילן בשור)   
 
אמיר עמרמי

חרף איכותו המוסיקלית של האלבום 'התגשמי לי' של סגיב כהן, הטקסטים הקשו על אמיר עמרמי להתרגש ממנו עד הסוף

 
 
 
 
 
 
 
 
 
עטיפת האלבום
 עטיפת האלבום   
אלבומו החדש של סגיב כהן טומן בחובו מספר בעיות, כאלה שהקשו עליי גם בשמיעות החוזרות שלו. ראשית יש לציין שכהן הוא זמר מצוין, עם קול מעולה ויכולת הגשה מאוד טובה, שלא באה לידי ביטוי בחומרים שבאלבום, שאינם מחמיאים או משרתים נכונה את הקול המיוחד שלו.

לאלה שאוהבים לעסוק בהגדרות, אציין שלחלוטין לא מדובר באלבום מזרחי. האלבום של כהן משלב בתוכו רוק ישראלי, לעתים מעט פופי, בשילוב נגיעות אלקטרוניות מבורכות. הלחנים של כהן טובים, וכך גם ההפקה מוסיקלית שלו. מהבחינה המוסיקלית האלבום טוב בהחלט.

הפער נוצר, איפוא, כשמגיעים לטקסטים. דבר ראשון, שם האלבום 'התגשמי לי', לא הצליח להקסים אותי, כמו שבטח התתכוון, בדיוק כמו הפזמון: "התגשמי לי עכשיו / התגשמי לי תנסי / כי לבי לך מכור / וזה לא בשליטתי / התגשמי לי עכשיו / התגשמי לי תנסי / לא תוכל לשקוט סערתי / לא תוכל לכבות להבתי" (מילים ולחן: סגיב כהן).

לדאבוני, חרף הקול הנוגה של כהן, ההפקה המוסיקלית המוהקצעת, וההרכב המוסיקלי המכובד שמנגן באלבום (ישראל נחום, אבי סינגולדה, אריה וולניץ, שי פסטרנק, אורי קליינמן, נדב ביטון ואחרים), לא מצאתי את עצמי מתרגש בחלק גדול מהשירים. העטיפה הייתה מאוד יפה ומאוד מושקעת, אבל התוכן היווה עבורי מכשול להנאה של ממש.

אותו דבר קרה בשירים 'בא לי', 'איתך', 'כמה טוב', 'שלום לאהבה', 'בסוף נלך לישון' ושירים נוספים שהם פרי עטו של הזמר. הטקסטים שלו עוברים ליד, אך אינם עומדים בזכות עצמם. אני מתקשה ללמוד עליו מהמילים שלו, מתקשה להבין מה הוא באמת מרגיש, ואילו דברים באמת עברו עליו. כמובן שהוא אינו חייב דבר לאיש, וזכותו לחשוף את חייו עד הרמה שהוא רוצה, אך עם זאת, עם טקסט כמו "כמה טוב שהתפייסתי עם עצמי / כמה טוב שלא נשארתי לבדי / כשאני כועס עליי / אז עליי כועס מדי / לא טוב היות אדם בלעדיו" (מתוך 'כמה טוב', מילים ולחן: סגיב כהן), אין לי כל כך מה לעשות. אני מתקשה להתחבר לרגע מסוים שיכול לקחת אותי רחוק. רגע מסוים שיוכל לרגש אותי, לא רק בזכות השירה היפה שלו, אלא גם בזכות הדברים שהוא אומר.

ישנם שלושה מקומות באלבום שבהם מצאתי את אשר קיוותי לו. הראשון הוא ב'ישקף אלוקים' - לחן וביצוע של כהן למילים של רבי שלום שבזי - שיר תפילה מקסים, בו סגיב נשמע כמו שני מליון דולר. הרצועה השנייה היא 'גלי אותי', על פי לחן של כהן למילים של רס"ן ירמי כהן ז"ל, שנפל באסון המסוקים: "אם את רוצה לראות כאב אמיתי / שחר פנימי לשמוע / צעקה מחרידה ללא קול / אם את רוצה לראות בדידות מפליאה / עצבות מרקיעה / לשמוע צעקה אל השמיים שכבר לא עונים / אז קחי אותי בזרועותייך / ודרך עיניי הבוכיות / גלי אותי". מעבר לכל, יש כאן סיפור שאינו מוגש כסיסמאות, אלא דרך פרטים שכל אחד יכול למצוא בהם את עצמו. השילוב בין הטקסט של ירמי כהן המנוח ושל סגיב כהן יבדל"א, הוא מבחינתי השיא באלבום.

הרצועה השלישית היא גם זאת החותמת את האלבום, והיא שירו של אריק לביא המנוח - 'בבוסתנים'. שוב פעם, השילוב של טקסט מעולה לצד הקול וההגשה הטובה של כהן, מספקים קטע מרגש, שלישי במספר. "אני אותך בשמש בוסתנים מצאתי / אני איבדתי אותך עם רדת ליל / בחשיכה ניצב אני מול כוכבייך / עם אור ראשון אני שוב אהיה לך לצל" (מילים: אריק לביא, לחן: יגאל חרד). מקסים, פשוט מקסים.

סך הכל מדובר באלבום טוב - לפחות מהבחינה המוסיקלית. האלבום מציג את כהן כמפיק מוסיקלי, מלחין, וזמר לכל דבר. מנגד, היה יכול לצאת לו אלבום מצוין אילו היה נותן משקל יותר רציני לטקסטים שלו, אילו הם היו מרגשים בפני עצמם.

סגיב כהן 'התגשמי לי' 46:36 דק' (בייס רקורדס)

הכי בלונדיני: בבוסתנים
הכי שחורדיני: בא לי
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by