בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
על קו הזינוק: טלי פיין 
 
 טלי פיין (צילום: יח``צ)   
 
אמיר עמרמי

המפיק המוסיקלי אלון אדירי גילה אותה אחרי ששמע סקיצות שהעלתה בבמה חדשה, ועכשיו היא בדרך לאלבום. קבלו את טלי פיין

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל אחד מחפש את עצמו, את האמת שלו, ואת דרך החיים המתאימה לו ביותר. הפילוסוף והמתמטיקאי הצרפתי, רנה דקארט (1596-1650), אשר הגה את המשפט 'אני חושב משמע אני קיים', השכיל ואמר כי "אם אתה אכן מחפש אחר האמת, הכרחי שלפחות פעם בחייך תטיל ספק בכל הדברים ככל שניתן".

טלי פיין סיימה לפני שנתיים לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה ותקשורת באוניברסיטת חיפה, ובתום הלימודים נסעה לארה"ב בכדי לנסות למצוא דברים שלא היו בארץ. לא היה מדובר במסע או בטיול, אלא בחיפוש של ממש. מאז היא כבר הספיקה לחזור לארץ וכיום היא עובדת כעורכת לשונית. בימים אלה שיחררה טלי סינגל ראשון מתוך אלבום בכורה שבדרך בשם 'שלוש דקות ועשרים' (שתזמונו, אגב, תואם את שמו). זהו קיצור תולדותיה, בפחות מששים שניות.
 

נא להכיר

 
"אל הבמה עולה / יוצאת מהקופסה / הנה אני, קבלו אותי / אחרי עשרים שנה / אלבום הבכורה / בלי זיופים תקבלו אותי / תצרוב אותי רק בזכרונך! / כוונו את כל האורות עלי / ריקדו כאילו אין עוד מחר / שלוש דקות ועשרים / אני כולי שלך".

(מתוך 'שלוש דקות ועשרים' מילים ולחן: אלון אדירי)

טלי פיין (25) נולדה בחיפה. בין עריכה לשונית אחת לאחרת, הייתה מעלה פיין סקיצות שלה לאתר במה חדשה. גולשים רבים פוקדים את האתר מדי יום, חלקם מעלים חלומות וחלקם מחפשים אותם. אחד הגולשים שנחשף לסקיצות של טלי, הוא לא אחר מאלון אדירי, מי שהקים לפני שנה את הלייבל Fresh Records.

קצת על אלון ועל הלייבל: אלון אדירי חזר מחו"ל לפני שנה, והקים את הלייבל Fresh Records, אחרי שעבד בלונדון עם אמנים כגון הקיור, פריימל סקרים ואדריאן שרווד. בנוסף הוא חבר להקת 'דאב סינידקאט'. בשנה האחרונה הוא הוציא את הפרויקט הראשון של הלייבל - 'נש - אין חדש תחת השמש'. השיר Greed מתוכו, משמש כפתיח לתכנית 'הארכיון' של ערוץ 24. אדירי אהב את הסקיצות של טלי פיין, ובחודשים האחרונים עובדים השניים על אלבום הבכורה שלה.

משהו בסגנון 'יוני בלוך' מכה שנית.
"כן, בערך".

לפני שניגע במוסיקה, בואי נדבר עוד קצת עלייך. איך הגעת לעריכה לשונית?
"זה תחום שהגעתי אליו דרך לימודי תקשורת. רוב העורכים והמתרגמים היום הם בעיקר כאלה שהגיעו מתקשורת".

את עורכת בעיקר ספרים?
"בעיקר, אבל זה לאו דווקא חייב להיות ספר. זה יכול להיות גם משהו עיתונאי, למרות שאני נמשכת יותר לפן הספרותי".

מדוע טסת דווקא לארה"ב אחרי הלימודים?
"אחרי שסיימתי ללמוד, נסעתי לשם כדי למצוא את העולם שלי, אבל זה לא קרה שם".

העולם העיסוקי?
"גם העיסוקי וגם האישי".

רוב האנשים נוסעים לחפש את עצמם במזרח, לאו דווקא בארה"ב. לא חשבת לנסוע לשם?
"תמיד ידעתי מי אני ומה יש בי. אפשר לומר שזה שנסעתי לשם ולא למזרח, הייתה גחמה של הרגע. זה לא היה משהו מתוכנן מראש. נסעתי לחפש ולא היה לי ברור מה".

מדוע למדת דווקא פסיכולוגיה ותקשורת? זה לא נשמע נועז כמו החיפוש העצמי שלך בחו"ל?
"אני לא מסכימה איתך".

אני חלילה לא רוצה להישמע סטיגמטי, וזה רק למטרת הדיון. אבל זה לא שהלכת ללמוד אמנות.
"נכון, אבל דווקא תחום התקשורת הוא תחום שיש לי משיכה טבעית אליו, ומצאתי את עצי יושבת בארה"ב וכותבת. הייתה לי שם המון השראה. גם רציתי לבדוק אם אני רואה את עצמי חיה בעולם הגדול. הסתבר לי שמקום גיאוגרפי לא ענה על השאלות שהיו לי שם, וחזרתי לארץ".
 

מאה אחוז יוצרת

"פשוט ובלי יומרה / קצת בלוז ונשמה / זהו שירי, שירו איתי / גם אם אין שום סיבה / ואין בכיס פרוטה / על חשבוני, תשירו איתי / תיתן כבוד, תקבל אהבה".

(מתוך 'שלוש דקות ועשרים' מילים ולחן: אלון אדירי)

את גם מנגנת?
"אני לא מנגנת. הלחנתי לפעמים, אבל עיקר המשיכה שלי היא לכתיבה ולשירה".

הסינגל הראשון שהוצאת הוא לא פרי עטך.
"למען האמת גם הסינגל, וגם מרבית השירים באלבום לא נכתבו על ידי. בתור מישהי שיוצרת ובאה מתוך הכתיבה, חלק מתהליך העבודה על האלבום היה להגיע לנקודה שבה אני מתחברת למילים, ללחן ולמסר שהשירים רוצים להעביר. בתור יוצרת, הנגיעה באותה נקודה, הרבה יותר קלה לי".

דווקא בתור יוצרת, אני הייתי מאוד רוצה לקרוא טקסטים שכתבת. דרך טקסט של מישהו אחר אפשר אמנם להכיר אותך, אבל פחות.
"אני מאוד אוהבת את השיר, והוא מאוד שלי. הוא מציג אותי בצורה הכי נכונה ששיר יכול להציג. עצם העובדה שהוא נכתב על ידי אלון, שהוא גם המפיק המוסיקלי של האלבום, קשורה לכך שדווקא הוא הצליח להציג אותי הכי טוב. אנחנו עובדים ביחד כבר כמה חודשים, והרבה מחסומים נפתחים, וכמו שאתה בטח יודע, הקשר נהיה כמו בין פסיכולוג למטופל. לכן השיר הזה הוא לגמרי אני".

עם זאת, הטקסט לא עמוק כמו שאת מציגה את עצמך בשיחה.
"גם השיר עצמו אומר 'פשוט ובלי יומרה'. זה לא שירה. שירה זה משהו שקוראים ומקריאים, ואני בהחלט לא קוראת למשוררים שימשיכו לעשות מוסיקה. זה צריך להיות משהו יותר קליל, יותר פרש. אני מאמינה שאנשים יכירו אותי אחרי שיקשיבו לשאר השירים באלבום. זאת הצגה ראשונית של מה שאני מייצגת. גם אם מקשיבים טוב, או קוראים בין השורות, אפשר להבחין בביקורת חברתית שהשיר מעלה, מצב קיים שאני אישית בזה לו".

איזה סגנון יהיה לאלבום?
"סגנון פופ מתובל, הייתי קוראת לזה".

ומתי הוא עתיד לצאת?
"אני מניחה שבחודשים הקרובים".

יהיו באלבום גם טקסטים שלך?
"כן, יהיו כמה".

ועל מה את כותבת?
"באופן טבעי , הכתיבה שלי היא הרבה יותר אפופת רגשות מעורפלים, פחות ישירה ויותר מנסה להעביר תחושות, שכל אחד יכול להתחבר אליהן על פי התחושות שלו".

הלייבל של אלון הוא די חדש. נשאלת השאלה עד כמה הוא יכול לדחוף היום אמן חדש? לא מדובר בלייבל מבוסס יותר, שיכול לפחות להבטיח משהו.
"הטענה הזאת היא מאוד אינסטיקטיבית בעיניי, ואני לא רואה סיבה למה לא להעלות טענה כזאת. אני מאמינה בכישורים שלי ובעבודה שלי ביחד עם אלון, ופחות ניסיתי לחפש הבטחות. גם כל החיבור איתו היה מאוד מקרי, כשהוא קרא סקיצות שלי ב'במה חדשה'".

האם תמו חיפושייך ומצאת את הכיוון שחיפשת? האם מדובר בכיוון חדש, או שזה פשוט תחביב, ואת ממשיכה את חייך כעורכת לשונית?
"אני לא רואה סתירה בין השניים, שניהם מפרים אותי. אני 100% זמרת, 100% יוצרת ו- 100% עורכת לשונית".

טלי פיין 'שלוש דקות ועשרים'. מילים, לחן והפקה מוסיקלית: אלון אדירי (Fresh Records)
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by