בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
בתוך החדר האינטימי שלי  
 
 צריך להתאמן עד גיל שמונים. אמדורסקי (צילום: יח``צ)   
 
אמיר עמרמי

אמיר עמרמי יצא מכיתת האמן עם אסף אמדורסקי עם חומר למחשבה ועם תחושה שהסדנה התרחשה בסלון ביתו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בי"ס Muzik ברחוב בן שמן בת"א פתח אמש (חמישי) את סדרת כיתות האמן של שנת 2006, עם הזמר והיוצר אסף אמדורסקי. הלילה שאפף את רחוב בן שמן הזכיר לי סצנות פעולה של סרטי אקשן מפוקפקים של שנות השמונים. נכנסתי לבית הספר ומיד התעטפתי באווירה חמה. קומץ אנשים מגובש המתין בפנים, חלקם ישבו על פרקט הרצפה והחליפו התרשמויות הרמוניות מהטרק האחרון שעבדו עליו, וחלקם סתם דיברו על דה ועל הא. נדמה גם כי מישהו שאל אם יש חדש עם ראש הממשלה. כנראה שלא היה חדש, כיוון שאיש לא טרח לענות.

כיתות האמן של Muzik עברו שדרוג מסוים השנה, עם כניסתו של חיים שמש כמנהל תחום תעשיית המוסיקה במתחם. שמש, מבכירי אנשי תעשיית המוסיקה בארץ, ששימש בעבר כמנהל האמנים והרפרטואר (A&R) של חברת הד ארצי, ובשנים האחרונות שימש כסמנכ"ל הרפרטואר של חברת NMC. שמש הוא גם זה שיעביר השנה את כיתות האמן בבית הספר, דבר שיכול לנפק מפגש מעניין לכשעצמו, בין אדם המייצג את התעשייה בתקופה שבה יש פחות אמון בחברות תקליטים, ואמנים רבים מעדיפים ללכת בדרכים אלטרנטיביות להגשמת החלומות שלהם.

שמש לא אכזב מהשנייה שדלת הכיתה נסגרה ואמדורסקי והוא ישבו לדבר. חיים התגלה כמראיין חם ונינוח, אחד שבאמת מקשיב. אני מניח שגם אמדורסקי הבחין בזה, והשיחה המוצלחת והמעניינת בין השניים קלחה במשך שעה וחצי.

ישנו ערך מוסף לכיתות אמן שכאלה עבור חובבי המוסיקה באשר הם. המשתתפים בסדנאות הללו זוכים לקבל את האמת העירומה של האמנים השונים, כשהם מדברים על אורח החיים שלהם, וחושפים בפני הפורום המצומצם דברים אינטימיים ומעניינים, שקשה להיחשף אליהם בראיונות עיתונאיים, ואפילו בתוכניות אירוח למיניהם. ההרגשה שלי, הייתה כאילו ישבתי עם שמש ואמדורסקי בסלון ביתי, בו התנהלה שיחה בין חברים. עוד רגע הייתי מציע להם משהו לשתות.

להלן כמה פרטים על אסף אמדורסקי, שהתגלו תוך כדי שיחה עם שמש: ההופעה הראשונה שלו הייתה בכיתה ז', כששר את Purple Rain של פרינס, שבעקבותיה המורה לאנגלית שלו הסכימה למחוק לו את הנכשל ; הכלי הראשון שהוא ניגן עליו היה רובה; המשקה הכי אהוב עליו הוא תה עם נענע; לדעתו מוסיקאי צריך לבחור את כלי הנגינה הראשי שלו ולהתאמן עליו לפחות שעתיים ביום עד גיל שמונים; הוא מאמין שזה לא לעניין שהוא לא עושה את זה.

'יקירתי' זה שיר שהוא כתב בהשראת שירים שג'ון לנון כתב ליוקו אונו; את המילים ל'15 דקות' הוא כתב במשך שעתיים עם יהלי סובול וסיון שביט, כשהמיקסים של השיר כבר היו גמורים; המוטו החזק שלו הוא:"הפעם הראשונה שאתה שומע שיר, זאת בערך הפעם האחרונה שגיבשת עליו דעה"; הוא מאמין בשירים ארוכים שלא מתחנפים לפלייליסטים השונים; הוא מאמין שהיום זה יעבוד פחות; הוא חושב שמחשב הוא לא כלי נגינה, אלא כלי קידמה.

כמו כן, פרש אמדורסקי את משנתו על מוסיקת דאנס והאוס, והעיד כי יש משהו בסאונד של המוסיקה שיכול לגעת באנשים, ששירים פשוט לא יכולים להעביר. כל אחד, כדברו, מחפש משהו אחר, ולא כולם נהנים לשבת בהופעות, או אפילו לעמוד, וההנאה שלהם זה ללבוש נעליים נוחות, בגדים נוחים, ולרקוד עד אור הבוקר. הוא, מצידו, נהנה מאוד להרקיד, ומבט חטוף על פלג גופו התחתון הסגיר נעליים נוחות בהחלט.

במשך הסדנה ניגן אמדורסקי את 'אהבה חדשה' ושיר מאלבום חדש שבדרך. ממרחק שלושה מטרים מאסף, הרגשתי שאני נמצא אצלו בחדר והוא משמיע לי משהו שהוא כתב. העל ביצועים שררה אותה אווירה. אף אחד לא חיפש וירטואוזיות או מחיאות כפיים. ההרגשה הכללית הייתה - אם אמדורסקי מסוגל, אז כל אחד יכול. אפילו חיים שמש אמר שהוא רוצה להיות יאיר לפיד. אין ספק, קצת ג'ל על הפריזורה, והוא בכיוון הנכון.

עמיר לב יתארח בכיתת האמן הבאה של בי"ס Muzik, ב-5 לפברואר 2006.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by