בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הפרויקט של צורף וכהן  
 
 מלאני פרס, אורחת פורחת (צילום: יח``צ)   
 
אמיר עמרמי

שגיא צורף ואלעד כהן שימשו במשך שנים כמפיקים מוסיקליים. עכשיו הם מוציאים אלבום בו יבצעו אמנים שונים את שיריהם.ראיון לרגל האירוע המרגש

 
 
 
 
 
 
 
 
 
שגיא צורף (צילום: ורד אדיר)
 שגיא צורף (צילום: ורד אדיר)   
בעשור האחרון תפקוד שגיא צורף ואלעד כהן כמוסיקאים פעילים שאחראים על פניני מוסיקה רבות, מאחורי הקלעים. בין האמנים שעבדו איתם במהלך השנים ניתן למצוא את אביתר בנאי, אפרת בן צור, אתי אנקרי, ערן צור ואחרים.

לפני ארבע שנים הם החליטו שהגיע הזמן להפיץ את בשורתם המוסיקלית בין הבריות, והתחילו לעבוד על אלבום בכורה משלהם. באלבום מארחים צורף וכהן זמרים ויוצרים שעבדו איתם במשך השנים. בין האמנים שבאו לתרום מכשרונם לפרויקט שהתגבש: יהלי סובול, אביתר בנאי, מלאני פרס, אסף אמדורסקי, מוטי ביקובסקי וסיון שביט. האלבום נכתב ע"י שגיא צורף, והופק ביחד עם חברו לפשע, אלעד כהן ונקרא 'שלושים', על שם הקידומת החדשה של גילאי הצמד המוסיקלי, לה זכו בשנה האחרונה.

לפני חודש ימים הם הוציאו את הסינגל 'שלושים' מתוך האלבום, שזהו גם השיר היחיד באלבום שהם מבצעים בעצמם, ובימים אלה שוחרר קליפ לסינגל שני מתוכו, בשם 'לרוץ מהר', בביצועם של יהלי סובול ומלאני פרס. הקליפ, שצולם בשוט אחד בלוקיישן בדרום תל אביב, בוים ע"י רומי אבולעפיה וזכה בשנה שעברה שמקום הראשון בתחרות 'הקליפ הצעיר על שם אורי סונין', תחרות שנתית בתמיכת ערוץ המוסיקה 24 והסינמטק.
 

הכנופיה החולונית

אלעד כהן (צילום: ורד אדיר)
 אלעד כהן (צילום: ורד אדיר)   
מלבד עיסוקם כמפיקים מוסיקליים, שולחים השניים ידם גם בנגינה. שגיא (שהוא, אגב, אחיו של הגיטריסט אמיר צורף) מנגן על גיטרת בס ואלעד מתופף. לשניהם יש ניסיון רב במוסיקה אינסטורמנטלית, דרך כתיבה למחול ולתיאטרון.

איך נוצר החיבור ביניכם?
אלעד: "הכרנו דרך חבר משותף בשם אורן ברזילי, שהוא גם הגיטריסט של 'מופע הארנבות של ד"ר קספר', שהכיר בינינו למטרת הרכב, ונהיה בינינו קליק מסוים".
שגיא: "אפשר לומר עלינו שאנחנו הכנופיה החולונית, יחד עם אורן שגם הגיע מחולון".

אתם כבר נמצאים בתחום המוסיקלי כמעט עשר שנים. מתי עלה אצלכם הרצון לעבור לקידמת הבמה?
שגיא: "זה קרה שלא במתכוון. בזמנו גרתי באנגליה ושם התחלתי להבין שאני כותב שירים. השמעתי חומרים לאלעד והוא אמר שאנחנו חייבים לקחת את זה קדימה".

אתה הכותב היחיד באלבום, לא הרגשת שהכל נופל עליך?
שגיא: "לא. יש לנו עולם מוסיקלי משותף ברגע שהשיר יוצא החוצה".
אלעד: "שגיא כותב את השירים, אבל אנחנו עובדים עליהם ביחד, ודרך ההפקה והעיבוד של השיר, כולנו לוקחים בזה חלק".

ואיך ההרגשה שלך עם העובדה שרק הטקסטים של שגיא נמצאים באלבום, ואין שם חלק מהאמת שלך, כביכול?
אלעד: "תראה, אני עזרתי לשגיא בשנת 99' כשהוא כתב את השיר הראשון שלו 'לטוס גבוה'. מאז, את כל הדרך של להביא את השירים מהסלון לתקליט עברנו ביחד. אני נותן את התרומה המלאה שלי לאלבום, לאו דווקא דרך הטקסטים והלחנים".

מדובר בעצם בסוג של פרויקט שדומה לפרויקטים אחרים שנעשו כאן. לא בדיוק רעיון חדשני
שגיא: "אנחנו רואים את האלבום הזה כאלבום ראשון. בכל העולם אנשים כותבים מוסיקה ומביאים זמרים שיביאו אתם זווית חדשה לשירים שהם כותבים. זה מקובל וזה מאוד מעשיר את המוסיקה. זה יכול להיות מזוהה עם מה שזה רוצה להיות מזוהה. אני לא מתעסק בזה".
 

זכות ראשונים לאביתר בנאי

 
איך הייתה הבחירה של האמנים לאלבום?
אלעד: "כל הזמרים הם אנשים שפגשנו דרך העבודה שלנו. מה שיפה אצלנו זה שלזמרים האלה היה חיבור לשירים, וזה גם מה שיצר את כל האלבום".
שגיא: "גם מאוד הופתענו שהם התחברו לשירים".

מדוע?
שגיא: "תחשוב על זה, אני בא לאביתר בנאי ומשמיע לו שיר. בדרך כלל זה ההפך".
אלעד: "האמנים האלה הם גם כאלה שבדרך כלל כותבים לעצמם".
שגיא: "אפרופו אביתר בנאי, כשהייתי באנגליה לפני ארבע שנים הוא בא לבקר אותי שם, והוא היה הראשון שהשמעתי לו את החומרים שלי. הוא היה זה שאמר לי שלא משנה מה, אני צריך לעשות אלבום".

אתם מתכננים להעלות מופע עם כל הזמרים, אחרי שייצא האלבום?
שגיא: "אם יהיה לנו קהל, אז גם יהיה לנו מופע".
וזה אפשרי, לדעתך?
שגיא: "הכל אפשרי".
אלעד: "נכון לעכשיו אנחנו עובדים של שיר שיר בנפרד, כדי להעמיד אותו על במה ולהופיע איתו בטלוויזיה. לאט לאט נעבוד על הכל".

איזה סגנון יהיה לאלבום?
שגיא: "מבחינת הטקסטים, הסגנון יהיה יותר מרחף ממה שיצא עד עכשיו".

טקסטים של תחושות?
שגיא: "כן. יהיו גם התעסקויות של בינו לבינה והסתכלות פנימית".

אני שוב חוזר אליך, אלעד. לא חסר לך שאין לך חלק בכתיבת של האלבום?
אלעד: "אני מאוד מזדהה ומאוד מחובר למילים של שגיא. עדיין תרמתי לטקסטים בצורה מסוימת".

באיזה אופן?
אלעד: "במהלך העיבוד של השירים. הקלטנו ועיבדנו את החומרים, ויצאו לפעמים דואטים שלא חשבנו עליהם. במקום הזה של מיקום המילים, התזוזות והשינויים, אני מאמין שתרמתי ושעשינו עבודה טובה ביחד".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by