בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אובייקט נשי במרכז  
 
 `לואיס`, עבודה של ליאורה קנטרביץ    
 
אורנה לב טוב

התערוכה שמציגה בדיזינגוף סנטר 'אובייקט נשי', העוסקת באישה כמושא התבוננות, חושפת מגוון נקודות מבט מעניינות על הנושא

 
 
 
 
 
 
 
 
 
'ערכתי לו שולחן והפכו', עבודה של איציק נחמיה
 'ערכתי לו שולחן והפכו', עבודה של איציק נחמיה    
הרעיון של ביני נעם לפתוח גלריה לאמנות ועיצוב בדיזנגוף סנטר הוא בהחלט רעיון מרענן. הגלריה שנפתחה ביום שישי האחרון (06.01.06 ) אמורה לספק במה לקהל של אמנים ומעצבים המעוניינים להציג ולמכור את יצירותיהם, ובמקביל לכך, גם הזדמנות לקהל הרחב, שמגיע לקניון מתוך מטרות צרכניות, להיחשף ליצירות אמנות, ופרטי אספנות ועיצוב מקוריים.

בנוסף לכך, עתידה הגלריה החדשה להוות סלון תרבותי שיארח אירועים בינתחומיים שונים בנושאי תרבות, ספרות ואמנות. בין היתר, בתחום אמנותי הקרוב ללבה של ביני - קומיקס ישראלי. ביני הייתה אחת מיוזמות פרויקט ה'בום – קא!', פסטיבל קומיקס ואנימציה ישראליים שהתקיים בחנוכה בדיזנגוף סנטר.

התערוכה שפותחת את פעילותה של הגלריה עוסקת באובייקט נשי והיא כוללת את יצירותיהם של ארבע עשר יוצרות ואחד עשרה יוצרים. בטקסט שמופיע בגלריה ומסביר את נושא התערוכה נכתב:" בזמן הזה, זמן הפמיניזם, בשכבות סוציו-אקונומיות-תרבותיות מסוימות, כאשר הגבר החדש אמור לחזק את הצד הנשי שלו והאישה החדשה מחזקת, עוד יותר, את הצד הנשי שלה - המינים מתקרבים/ מתערבבים/ מבלבלים/ מתבלבלים/ מפנימים/ לא מפנימים/ נבהלים, והאובייקט הנשי והאישה כאובייקט נשי משנים זהות והזדהות"

הרעיון לנסות ולייצר מסה של זהויות והזדהויות, ביחס לנושא הרחב של אובייקט נשי, הוא מובן, והמגוון הרחב של היצירות והאמנים, מאפשר חשיפה להרבה נקודות מבט שונות, אך מצד שני הבחירה להתפזר ליותר מידי כיוונים שונים, מעמיסה, במובן מסוים, על החלל הקטן יחסית, גודש של יצירות ושל יוצרים.

בתערוכה שמספקת במה ליצירות אמנות מתחומים שונים: צילום, ציור, וידיאו-ארט, עיצוב וכו' - בולטות העבודות מתחום הצילום של אמנים כגון אריה ברקוביץ "הצייד ושואב המים" (1978, 2005); נטע אהרונסון "החתונה של החברה הכי טובה שלי" (2004); מלי דה קאלו- Die, suzy, die!! מ- 1995.

אחת מן היצירות הטובות ביותר הוא התצלום של איציק נחמיה 'ערכתי לו שולחן והפכו'
(2005). הדימוי המוצג, של אישה השוכבת עירומה על השיש במטבח, כאשר גבה מופנה אל המצלמה, עובד באופן מידי ומעלה אסוציאציות של גוף האישה כבשר חי, בדומה לנתח בשר שנועד לבישול. הביטוי שצמוד לצילום: "ערכתי לו שולחן והפכו", לקוח מתוך מסכת נדרים שבתלמוד ומאחוריו עומד סיפור מעניין על אישה שבאה לפני הרב ואמרה לו : "רבי, ערכתי לו שולחן והפכו", אמר לה: "במה שונה את מהדג". הפירוש המילולי לסיפור התלמודי הוא שהאישה ביקשה לקיים יחסי מין בתנוחה המיסיונרית הידועה והבעל דרש וקיבל מין אנאלי.

השילוב בין הביטוי לצילום, הופך מושג מופשט מהתחום המילולי למושג קונקרטי בתחום הויזואלי ובכך מעצים את ההקשרים המשמעותיים הנמתחים בין מושגים תרבותיים כגון אישה, בשר, מטבח, בעל - הקשרים שעדין רלוונטיים לתקופתנו, למרות שעברו הרבה "דגים" בנהר מאז שנכתב התלמוד.
 
ללא כותרת, עבודה של דן בירנבוים
 ללא כותרת, עבודה של דן בירנבוים    
עבודה מעניינת נוספת, היא עבודתו של דן בירנבוים, ללא כותרת (2005), שבחר לצלם מודעת פרסומות לסלון כלות. בטקסט שמסביר את הצילום נאמר: "הכלה ערביה, הכפר ערבי, טקסט הפרסומת בערבית אבל המחיר בשקלים, יש מצב לשני עמים." מעבר למימד הפוליטי והראשוני בעבדותו של בירנבוים, העובדה שהמחיר מצוין בשקלים הופך את המחיר עצמו למוקד העבודה ומעלה שאלות בתחום פוליטי רחב יותר מהיחסים בין שני העמים, ונוגע לאישה כנכס. שאלות כגון האם גם בימינו קונים אישה מהוריה? מהו המחיר שהאישה עצמה משלמת במסגרת חיי הנישואין? העובדה שהצילום מציג את כרזת הפרסומת במקום הטבעי שלה, כאשר ניתן לראות את הרחוב עצמו ברקע, מנכיחה את האלמנט הפרסומי והיומיומי שבה. הכרזה לא הופכת ליצירת אמנות כשהיא עומדת בפני עצמה, אלר הבחירה האמנותית לצלם אותה היא שהופכת את היומיומי למעניין ומחדש.
 
 
כל היצירות המוצגות בתערוכה מוצעות למכירה, אך מעבר לכך, מציעה הגלריה פרטי אמנות נוספים ורבים, החל מחוברות קומיקס וכלה בפרטי עיצוב שונים אשר מוצגים בגלריה דרך קבע.

'אובייקט נשי', אוצרת: נעמי שלו פתיחה: 06.01.06, נעילה: 01.02.06

האמנים המציגים: ניר אהרון, נטע אהרונסון, מיכל אליש, דן בירנבוים, גל ברזילי, אריה ברקוביץ, סיצ'י גלעד,jewboy,, מלי דה-קאלו, דורית דינור, דינה הופמן, דב הלר ודורה אבני, מיה וכטל, אוסי ילון, טובה לוטן, נופר ליבני-לסקוב, דבורה מורג, עדי מזן, נטלי מנדל, הילה נועם ואילאיל ברתנא, איציק נחמיה, ליאורה קנטרביץ, יקיר שגב, איתמר שגיא, אהוד שחורי, זיו תדהר.

גלריה בנימינה, דיזינגוף סנטר, שער 6 , קומה 2, טל: 03-5281093 שעות פתיחה:
א-ה 11:00-,19.30/ יום שישי 10:00-15.30, ביני נועם, טל: 0507-890161
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by